Mk1-Sindre Posted August 27, 2007 Share Posted August 27, 2007 Oppdaget i overigår at bremselyset mitt plutselig hadde lyst til å lyse, uansett om jeg bremsa eller ikke.. Første jeg mistenker er denne bryteren til bremsepedalen, men hvor sitter denne? har ikke fått kikket under der enda pga har ikke tid, men har noen erfaring med dette? skjedde sånn plutselig :S Vil gjerne fikse dette fortest mulig, da jeg vet at dette sjenerer kraftig! og i rushen inn til sandvika hver dag er vel ikke dette så morro for de bak meg.. - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted August 27, 2007 Share Posted August 27, 2007 Opplevde det samme i fjor høst da skogens konge tilfeldigvis hadde lyst til å stå midt i veien i gårlystningen.. Måtte starte og stoppe bilen ett par ganger, men da sluttet det. Noe sier meg at jeg rett og slett tråkket så hardt på bremsen att det hang seg opp! Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted August 28, 2007 Author Share Posted August 28, 2007 jeg har starta og stoppa bilen flere ganger, uten hell.. Så får kikke litt nærmere på denne bryteren da.. - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommelom Posted August 28, 2007 Share Posted August 28, 2007 Er sikkert bryteren. Sierra'n min har det samme syndromet. Da er det selve bryteren som glir ut av holderen. [-] 98 BMW 520 IA [x] 90 Sierra 2.0 DOHC <--- Prosjekt [x] 85 Nissan Micra 1.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted August 29, 2007 Author Share Posted August 29, 2007 Er sikkert bryteren. Sierra'n min har det samme syndromet. Da er det selve bryteren som glir ut av holderen.Stemmer, dette som hadde skjedd, den hang løst når jeg kikka under der nå satt den på plass, så nå er alt i orden igjen - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrNilsen1 Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Ford sitt bremse system, er bygd opp slik at om det er lite bremseveske i bremseveskeholderen, skal bremselyset lyse konstant.Det kan begynne med og komme på når du svinger, og akselere i oppoverbakker. og vil til slutt lyse konstant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KooPa Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 Ford sitt bremse system, er bygd opp slik at om det er lite bremseveske i bremseveskeholderen, skal bremselyset lyse konstant.Det kan begynne med og komme på når du svinger, og akselere i oppoverbakker. og vil til slutt lyse konstant.Her var det snakk om utvendig bremselys og ikke varsellampen på dashboardet. Men ellers er det helt riktig som du skriver. 2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 Off topic Noen som veit hvorfor mondeo sitt bremse lys ikke lyser om ikke bilen går? Alle andre biler jeg har vært borti har bremselys som lyser selv om en stopper bilen. Det har ikke min! Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford_V6 Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 (edited) Off topic Noen som veit hvorfor mondeo sitt bremse lys ikke lyser om ikke bilen går? Alle andre biler jeg har vært borti har bremselys som lyser selv om en stopper bilen. Det har ikke min! Er vel bare pga at Ford har kobla bremselyset innom tenninga tenker jeg. Har vært sånn på alle Ford'ene jeg har hatt i allefall. Edited August 30, 2007 by Ford_V6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted August 30, 2007 Author Share Posted August 30, 2007 mitt lyser heller ikke når bilen er av.. dvs når tenninga står i hakk 1.. I hakk 2 funker det sånn er det vel på alle ford biler.. gjør ikke meg noe egentlig - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrNilsen1 Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 Her var det snakk om utvendig bremselys og ikke varsellampen på dashboardet. Men ellers er det helt riktig som du skriver. Hehe. Hadde jeg sovet nok den natten, hadde jeg kanskje oppfatett det rett Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts