Jump to content

motorbytte

Guest HinkY

Recommended Posts

hei, jeg skal bytte motor fra doch motor og skal sette i ohc, så lurer jeg på hva jeg gjør med servopumpa siden det ikke sitter på ohc ?

åsså hva gjør jeg med katalysatoren, siden det ikke er på ohc, og at den skal gå på 98 med bly etter det jeg vet ?

Du må sette på et tannstag fra en bil med ohc motor i org, ang det med katalysator så hadde jeg tatt den bort du for ikke brukt så mye av det dohc anlegge uansett, og det med bensin så kan ohc motorn gå på 92,95,98 og 99 alle uten bly i og du trenger ikke ha i bly erstattning :)

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Du må sette på et tannstag fra en bil med ohc motor i org, ang det med katalysator så hadde jeg tatt den bort du for ikke brukt så mye av det dohc anlegge uansett, og det med bensin så kan ohc motorn gå på 92,95,98 og 99 alle uten bly i og du trenger ikke ha i bly erstattning :)

men jeg har erfart det at ohc motoren ikke tenner og går like godt som når den går på 98 da men, og trodde det at siden motoren er eldre enn 87 så

skal den ha bly også? så det stemmer altså ikke nå lenger det da?

Gamle Ohc ska jo ha er jo ment til å gå på rød 98. Få stasjoner som selger det etter hvert. Det er uansett anbefalt å bruke grønn 98. Ved lavere oktan får man fort tenningsbank og ettertenning. Katalysatorn er jo bare en kjeramisk sak, ville beholdt denne om bilen er '89 eller nyere pga avgass-krav ved eu/teknisk-kontroll. Er bilen enda nyere kan det være krav til lambda også. Hva er årsaken til å bytter type motor?

- Holder på med garasje hjemme og skrur ikke en dritt!

Har minst 4 Sierraer, 1 Granada, 1 Orion, 1 Rekord, 1 Kadett og ei Hobby-vogn:)

Ønsker å bli kvitt: 4 Sierra stasjonsvogn-dører, 2.9 motor, Astra G HF-skjerm og 5-bolt skivebakstilling.

Mine prosjekter

javell, så det som dere sier på forumet er at det er ingen fare å kjøre med bensin uten bly, og lavere oktan?

noen som har peiling på om det er mye jobb, å skifte motoren eller? fra doch til ohc? kan elektriske kjøleviftene sitte på osv? passer girkassa fra sedanen min sammen med ohc motor? og er det no annet dere kan tipse meg om som jeg må huske på osv?

Jeg kan love deg 100% sikkert at det ikke er farlig å fylle bensin uten bly i på en ohc

Det en del jobb, girkassa passer ikke startern passer ikke viftene passer ikke uten mods mellomakslingen må byttes ovs det er nesten ingen ting som passer over dessverre :(

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod