Guest Nakkeru Posted August 26, 2007 Posted August 26, 2007 Jeg har tenkt til å lakkere motorblokka, men nå er den full av overflaterust, olje og møkk. Hva er beste måten og få den ren på uten og demontere innmaten i blokka? Og vanlig lakk holder vel ikke, så hvordan få lakkert den? tenkte bare svart blank, men vil ha reimhjulene i metallic. noen forslag til hvordan lakk som fungerer?
Morti89 Posted August 26, 2007 Posted August 26, 2007 Stålbørste går jo, vis du skal ha vekk rusta, avfetting for å fjerne fett og møkk. Lakkering: Vask godt med tynner først! Lakkforhandler sa til meg at det kan brukes vanlig lakk, trenger ikke varmelakk.Han sa at blokka på en bil ALDRI blir over 100 grader. Uten at motoren koker da Jeg har brukt vanlig lakk og det funker helt knall 87' Ford Escort RS Turbo S2 http://www.fordclubn...scort-rs-turbo/ 87' Volvo 740 16v Turbo
Guest Nakkeru Posted August 27, 2007 Posted August 27, 2007 ok, takk for tips holder vanlig lakk på reimhjulene også?
a.cosworth Posted August 27, 2007 Posted August 27, 2007 Går det med vanlig lakk på topp dekselet også eller? Hadde muligens vært artig å lakke det i en farge. -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
Guest Nakkeru Posted August 27, 2007 Posted August 27, 2007 Går det med vanlig lakk på topp dekselet også eller? Hadde muligens vært artig å lakke det i en farge. -Arne toppdekselet blir jo nesten ikke varmt engang så der er det ikke noe problem og bruke vanlig lakk
a.cosworth Posted August 27, 2007 Posted August 27, 2007 'Kongle' - da blir dert nok noe lakk der også. -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
lyrix Posted August 31, 2007 Posted August 31, 2007 har lakert mye deler med benga, funker bra det.. 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges
Ford-rs Posted August 31, 2007 Posted August 31, 2007 du burde heller gå for varmelakk da "vanlig" stenger inne varmen i motor'n
Guest BossCat Posted September 1, 2007 Posted September 1, 2007 du burde heller gå for varmelakk da "vanlig" stenger inne varmen i motor'n Det stemmer nok ikke, vanlig lakk stenger ikke inne varmen i motoren nei
Morti89 Posted September 1, 2007 Posted September 1, 2007 Det stemmer nok ikke, vanlig lakk stenger ikke inne varmen i motoren neiStemmer, Vanlig lakk duger helt fint, så lenge den ikke går over kokepunkt Har brukt vanlig lakk på motor blokka til Trans Am'en til mor, og den lakken har holdt i 6år nå! Og det er en motor som blir VARM 87' Ford Escort RS Turbo S2 http://www.fordclubn...scort-rs-turbo/ 87' Volvo 740 16v Turbo
Ford-rs Posted September 7, 2007 Posted September 7, 2007 varmelakk holder mye bedre... har hatt samme varmelakk på en mgb i snart 30 år!! holder forsatt.vanlig lakk på motor er jalla.
Guest BossCat Posted September 8, 2007 Posted September 8, 2007 varmelakk holder mye bedre... har hatt samme varmelakk på en mgb i snart 30 år!! holder forsatt.vanlig lakk på motor er jalla. Vel, jeg har vanlig lakk på en av mine motorer, og den motoren har hatt den lakken i over 39 år nå, og den holder fortsatt helt utmerket, så vanlig lakk på motor er ikke jalla nei, men det kommer jo selvfølgelig an på om du kjøper skikkelig kvalitets lakk, gjør ddu det, så holder det utmerket, men såklart, om du kjøper jalla lakk, så får du et jalla resultat
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now