Jump to content

Byggd inn subben i bagasjerommet :)


MrNilsen1

Recommended Posts

Guest st_anger

men denne glavaen. er det noe spesiell lyd forskjell med å uten? blir det liksom en litt rundere lyd?

tenkt på dette selv serru:)

Link to comment
Share on other sites

Guest OlavVI

Her bør du passe på litt. En 42 liters kasse til denne bassen er i allefall stor nok, og når du tillegg fyller denne med glava slik att luften beveger seg saktere, vil bassen oppfatte kassen enda større. Problemet blir da at forsterkeren fort mister kontrollen over bassen og elementet kan sprenges.

Når du i tillegg har bassen i en sedan, er det verre å høre forvregningen fra bassen inne i kupeen og du må kjøpe en ny bass :-(

Forsterkervalget har selfølgelig også mye å si.

Ellers må jeg si at det var pent byggd.

Link to comment
Share on other sites

Vel kassen er byggd opp etter elementes behov. Kassen er også fyllt med litt glava, som noe Rocford Fosgate selv har anbefalt, for og få bassen dypere og raskere.

jeg personlig driver subben på full ****, med en forsterker som mater den med 300WRMS konstant. Og der er ingen teng til vrenging eller ulyder fra elementet.

Grunnen til at jeg driver den på en forsterker som yter 150WRMS mer enn elementet skal ha, er nettopp for og kunne ha full kontroll over det under alle omstendigheter.

 

Såe, jeg vet hva jeg gjør :)

Ford-avatar.jpg
Link to comment
Share on other sites

Hehe, er klar over det. Så jeg har planer og gjøre mere med det :P

Kanskje gjøre slik som dette, uten farge effektene da:

 

ford1-1.jpg

 

Har tenkt og skjære det ut i spon, trekke det i filt, og dykke det fast i platen.

Er ikke sikkert det er dette jeg blir og gå for.

Har også fundert litt på og skrive Rockford på venstre side av suben og Fosgate på høyre.

Eventuellt ta mondeo på venstre og RF logoen på høyre :P

Noe blir det i allefall.

 

Og har planer om og ta det i spon eller fineer plate :P

 

Hva tror dere kan passe der?

 

Har også tenkt på og hive inn en sub til, men da blir lydbildet mitt litt galt. Har EVIG nok bass med en 12" :P

Ford-avatar.jpg
Link to comment
Share on other sites

Guest st_anger

hadde blitt drit tøft med rockford merke på en side å ford på den andre gjør det:) hadde bare brukt 13 mm spon jeg.

 

det blir sikkert nice:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...