Jump to content

Recommended Posts

Posted

Gode specs iallfall... hadde man bare hatt cash

Guest vegeto
Posted

så jo ikke ut i måneskinn da ødelagt hele bilen med bredding . men specs var jo greie da

Posted

Ble rs500 levert med venstreratt da?

Trodde de bare var høyrerattet...

Kan ikke være mange med venstreratt. eller?

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Posted

Den har vart opp till diskussion förr den bilen. Det er nok ikke orginal RS500 det nej. Har för mig att det ikke er understells nummer i bilen, men jeg er ikke helt sikker. Han som eier bilen blev skuffa når det blev diskussion, men det kom aldrig noen bevis för att det skulle vara en RS500 på riktigt. Grom bil med gromme deler er det definitivt!!!

 

Dessutom som flera sagt så blev det ikke producert noen RS500 med venstre ratt. De löps biler som man ser fra gamle dager som er venstreratt er mest sannsynligvis byggd opp fra tomma karosserier og deler. Finns ju ingen anledning att börja med en dyr bil om man ändå ska byta ut allt för att bygga en grp A bil.

Posted

Er ikke Klypen sin en Eggenberger bil?

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Posted

har vært en lignende diskusjon før, og jeg trur ikke Klypen sin er en orginal nei..men han har jo en RS500 til, som jeg mente var eggenberger bilen...blir bare surr detta egentlig.. :huh:

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Posted

klypen sin er ikkje rs500, mest sannsynlig byggd av et fabrikknytt std karrosseri eller motorsport karrosseri, klypen sin har ikkje ch nr ihvertfall ikkje der det skal stå evt at det er overlakkert så det ikkje visest lenger, rs500 er kun høgrerattet, å bygge om inneber å bytte heile torpedoveggen da den er speilvent. er vel få av de ekte rs500 som har blitt bygd om til løpsbiler

Posted

nå er ikke jeg så sikker på at det andre kaross han Rolf klypen har er et rs 500 kaross, og disuktere hva som er hva kan vi sitte her til den store evighet, men den bilen tråden handler om er **** meg rå, og hva gjør det og bygge opp en sånn bil? mest sansynlig så har den bilen blitt retta så mange ganger eller noe at du kan spøre om hva som er i gjenn av orginal plåt på bilen, og det her med rs 500 er så spesielt for noen ja, men for andre så tenker de funksjonalitet fremfor hva det er for noe

aktiv dyslektiker

 

 

for oss som liker escort før 1980

Posted

De rs cos som ble solgt under "RS500" var de 500 bilene som måtte produseres for at man kunne ta bilen i bruk i asfalt racing seriene, gr.A, dtm osv. De ble kun levert høyrerattet. De bilene som ble rs500 race cars, fikk tomme karosserier fra ford som skulle bli "vanlige" cosworther. Altså ikke utav de 500 som måtte lages og selges. De ble bygd opp med de delene teamet ville bruke, men innenfor reglementet om deler fra fords egen produksjonslinje osv.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted
klypen sin er ikkje rs500, mest sannsynlig byggd av et fabrikknytt std karrosseri eller motorsport karrosseri, klypen sin har ikkje ch nr ihvertfall ikkje der det skal stå evt at det er overlakkert så det ikkje visest lenger, rs500 er kun høgrerattet, å bygge om inneber å bytte heile torpedoveggen da den er speilvent. er vel få av de ekte rs500 som har blitt bygd om til løpsbiler

 

 

 

Hei. eg eige ein orginal RS500.

Alle RS500 står registrert i et rigister med produksjos nr og farge og landet de befider seg i.

RS500 nr. 005 .svart.Norge

RS500 nr. 147 .svart.norge

Det e kun to ORGINALE RS500 i norge i følge registeret.

RS500 er bygd på desember produksjonen av vingebilen.Derfor er det ca 33 vinge biler som ineholder gg i ramenumeret slik som rs500.DE 4 første var hvit og var prototyper de er alle på veien i dag 3 i england 1 belgia.

ALLE RS500 er høyreratet. Det er ca halv parten i live av de 500 bilene. Dette er viktigt å vite hvis du skal kjøpe ei RS500 ca50% av de genverende bilene har hatt karoseri bytte.Dette foringer verdien da bilen ikke lengre er orginal.Rame nr på ein orginal bil skal vera slott inn fra under siden og opp og ikke omvendt for da har det vert foretat et kroseri bytte.

Posted
Hei. eg eige ein orginal RS500.

Alle RS500 står registrert i et rigister med produksjos nr og farge og landet de befider seg i.

RS500 nr. 005 .svart.Norge

RS500 nr. 147 .svart.norge

Det e kun to ORGINALE RS500 i norge i følge registeret.

RS500 er bygd på desember produksjonen av vingebilen.Derfor er det ca 33 vinge biler som ineholder gg i ramenumeret slik som rs500.DE 4 første var hvit og var prototyper de er alle på veien i dag 3 i england 1 belgia.

ALLE RS500 er høyreratet. Det er ca halv parten i live av de 500 bilene. Dette er viktigt å vite hvis du skal kjøpe ei RS500 ca50% av de genverende bilene har hatt karoseri bytte.Dette foringer verdien da bilen ikke lengre er orginal.Rame nr på ein orginal bil skal vera slott inn fra under siden og opp og ikke omvendt for da har det vert foretat et kroseri bytte.

Rart det ikke er mer enn 2 stk ? Jeg kjenner da en som eier 2 stk.orginale. Mulig de ikke står i noe reg.hvis de ikke er tollet,(bare momset inn)? ELLER at det er hans som er i reg.

Posted
Rart det ikke er mer enn 2 stk ? Jeg kjenner da en som eier 2 stk.orginale. Mulig de ikke står i noe reg.hvis de ikke er tollet,(bare momset inn)? ELLER at det er hans som er i reg.

 

 

Spør kameraten din om serie nr.

kan du ringe meg på 98230798.

Posted

her var det virkelig sjokkerende mye uvitenhet ute å gikk!!!!!!

 

-Vingebil gruppe a begynnte å konkurere i 86, å fantes selvfølgelig med ratt på begge sider.

 

homologiserings-spesial RS500 gatebil kun laget som høyreratt. og RS500 ble først homologiert i 87, alle konkurerende gruppe a vingebiler ble bygget om til RS500 spec. og alle løpsbiler siden selvfølgelig også bygd som RS500, så her kan du egentlig se på orginal/ombygd akkurat som du vil... Eg kan bygge en sierra RS500 cosworth gruppe A etter gjeldende homologiserings spec pr i dag, og den er akkurat like ombygd/orginal som 80tallets løpsbiler.

 

Poenget er:

Gatebilene er høyrerattet og KUN homologieringspesial, fordi teamene skulle få forbedret aerodynamikk og effekt i sine løpsbiler. Slutt å bland dette sammen for svarte ****.

Posted

trudde det var forholdsvis lett og bytte side på ratt osv. siden torpedon er speilvendt

1990 sierra cosworth 4x4 prosjekt jobbes på
2016 focus rs

2015 bmw 520 x

Posted

jeg sikter til tullete innlegg om orginale/ombygde løpsbiler. Samt sammenblanding av disse og de 500 høyrerattede gatebilene. Altså de som ikkje fattet forskjellen på touringcars gruppe a og gatebiler.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...