Sierra IS-RS Posted August 25, 2007 Share Posted August 25, 2007 Just byttet over fra Kvasskam til Org kam på bilen, skal stille ventiler nå, noen som vet hvor mye klaring en org kam skal ha? Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas.A Posted August 25, 2007 Share Posted August 25, 2007 Om det er det samme som forgasser er jeg ikke sikker på, men på forgasser så er det følgende ved kald motor:- Innsug: 0,20 +- 0,03 mm- Eksos: 0,25 +- 0,003 mm I'm off.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sierrapower85 Posted August 25, 2007 Share Posted August 25, 2007 0,15 på innsug og 0.20 på eksos.. da tikker den heller ikke som den gjør med orginal klaring... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra IS-RS Posted August 25, 2007 Author Share Posted August 25, 2007 0,15 på innsug og 0.20 på eksos.. da tikker den heller ikke som den gjør med orginal klaring... Takker, Kammen er som ny så ingen fare for at den tikker med orginal klaring Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sierrapower85 Posted August 25, 2007 Share Posted August 25, 2007 joda den tikker da med orginal klaring.. bare vent å se.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra IS-RS Posted August 25, 2007 Author Share Posted August 25, 2007 joda den tikker da med orginal klaring.. bare vent å se.. hehe, den gjorde ikke det i det hele tatt sist med den klaringa med den kammen før jeg byttet til kvass, så hvorfor skule den gjøre det nå ? Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted August 25, 2007 Share Posted August 25, 2007 Den gjør ikke det. Jeg har alltid brukt 0,20 og 0,25 mm. Fungerer utmerket. Det skal ikke være for liten klaring pga faren for å brenne ventil setene dine. Gjør det slik det skal gjøres du Sierra IS-RS! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sierrapower85 Posted August 25, 2007 Share Posted August 25, 2007 jeg har nå laga "noen" ist motorer.. og de har jeg alltid hatt den klaringen på.. og aldri brent en eneste ventil.. men for all del.. kakkle ivei Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra IS-RS Posted August 25, 2007 Author Share Posted August 25, 2007 (edited) jeg har nå laga "noen" ist motorer.. og de har jeg alltid hatt den klaringen på.. og aldri brent en eneste ventil.. men for all del.. kakkle ivei Kakle ivei ?? Da har du hatt en råtten kam om det har kaklet på 0,20 og 0,25 Men samma det jeg har fått svar på hva jeg lurte på så flott Edited August 25, 2007 by Sierra IS-RS Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kriz Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 anbefaler 0,15 på innsug og 0.20 på eksos på org kam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts