Jump to content

NYKKING, LØST!

Guest tuffone

Recommended Posts

Guest tuffone

Ville egentlig bare si takk til alle dere som skriver i dette forumet. Har nettopp blitt medlem, og har sittet å lest igjennom alle poster. Saken er at min mondeo 94 1,8i smånykket og mistet kraften. Jeg tok ut de sikringene som jeg skulle for å nullstille ECU'en. Plugget igjen den vakumslangen som også er nevnt, jeg renset LMM med sprit og qutips og jeg renset tempføleren. Etterpå sjekket jeg kontakter, plugger og kabler før jeg så tok den kjøreturen for å lære opp "hjernen" på nytt.

Bilen er jo en helt annen bil å kjøre. ALT fungerer helt perfekt. Nykking og fjusking er vekk. FANTASTISK!

Igjen, tusen takk til dere alle.

Guest tuffone
Kan du med en enkelt tegning vise hvilken slange? jeg har bare såvidt sett ned på den, men ikke skjønt hva jeg skal plugge igjen.. hva har du plugga igjen med?

Jeg plugget den igjen med en maskingjenget skrue. Søker du på EGR-ventil her på forumet så finner du bilde og beskrivelse av hvor denne ventilen er hen.

• 2 weeks later...
Guest mk III 04
Jeg plugget den igjen med en maskingjenget skrue. Søker du på EGR-ventil her på forumet så finner du bilde og beskrivelse av hvor denne ventilen er hen.

Den slangen løste våre mondeo problem gjennom 1,5 år på 2 stk mk1 :-)

Slutt på nykking :-)))

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
hvilken slange på det bildet var det du hadde plugget igjen?

Hva slags nykking er dette snakk om? Jeg opplever at bilen ikke går 100% jevnt når jeg kjører til tider.. kjenner jeg godt etter, er det som om det "nykker" litt.. er dette normalt eller er dette noe ala det dere beskriver her?

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe