Jump to content

T35 Stage 3 A.R 0.63 ytelse.


Escort RST WRC

Recommended Posts

Nå var jeg ute å kjørte en tur, lader bare 0,8 BAR.

Nå står acturatorstaget stillt inn slik dere har sagt, at jeg akkurat ikke ser wg-armen gjennom hullet på acturatorstaget.

Dette er vel ikke akkurat noe tilfredstillende trykk og blø ut ifra regner jeg med?

Er vel stor fare for at det blir veldig ustabilt trykk viss jeg må blø så mye?

 

Viss det er noe galt med baklokket, hva pleier det å være da?

Så jo ingenting galt når jeg hadde downpipen av..

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det som kan hende, er at den akslingen som klaffen sitter på, kan ha blitt skjev slik at klaffen ikke sitter 100% inne i setet!

 

Den kan kjennes HELT fin ut om du drar i den ja, men membran'en kan være skikkelig lekk fordi.... Du merker ikke det med å kjenne på staget! Men mulig du har satt lufttrykk på wg-klokka og sjekka om den sveik?.

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Okay. For å finne ut av det, må turboen av da eller?

 

Okay.. Fikk ikke satt trykk på den idag dessverre. Tenkte jeg skulle prøve å få det til imorgen.

Men hvilke symptom pleier det å være viss acturator er lekk da? Pleier det å være ustabilt trykk o.l.?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Du burde sjekke om systemet ditt er tett. Gjør som Pelle forklarte her et sted. Kjøp deg også en ny -34 actuator. Da veit du at denne er 100%. (Ikke kjøp noe blin-blin dritt,kjøp garret eller no) Justerer du denne med med litt mye forspenn og evt med en skikkelig bleedventil,skal det være iorden. Lader den ikke som den skal da, er det ratt noe feil med turbon din. Er litt rart det å,ettersom du har fått den opp i 1,9bar.

 

Hadde problemer med seint og lavt ladetrykk jeg å. Brukte mye tid og energi på å tulle med actuator og bleedventiler. Dro til slutt fingern ut av r¤va og skifta plenumspakning.Blei jo reineste nye bilen.

Link to comment
Share on other sites

jeg har nytt baklokk fra face som er nytt, bleedventil som er ny og, skal få begge deler for 3000kr :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Nå var jeg ute å kjørte en tur, lader bare 0,8 BAR.

1. Nå står acturatorstaget stillt inn slik dere har sagt, at jeg akkurat ikke ser wg-armen gjennom hullet på acturatorstaget.

2. Dette er vel ikke akkurat noe tilfredstillende trykk og blø ut ifra regner jeg med?

3. Er vel stor fare for at det blir veldig ustabilt trykk viss jeg må blø så mye?

 

4. Viss det er noe galt med baklokket, hva pleier det å være da?

Så jo ingenting galt når jeg hadde downpipen av..

 

1. Det er en god plass å begynne.

2. Det virker noe lavt, men husk at -31 actuator funker bra på Cosworth og denne er endel svakere enn -34.

3. -34 actuator justert som du sier og en god bleed ventil funker godt. Dersom det ikke gjør det, vel, da er feilen en annen plass. Det kan f.eks være trykksystemet som ikke er tett.

4. T34 har wastegatehuset (baklokket) integrert i turbinhuset. Det kan ikke tas av og det er "aldri" noe galt med det.

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Mener du da at jeg burde bruke en -31? Har jo tenkt til å kunne kjøre opp mot 2 BAR når jeg får alt på stell..

Bør jeg ikke da ha en -34 acturator?

 

Skal til vinge87 og hente skikkelig bleedventil på lørdag, så jeg får se da. Skal prøve å finne en mulighet til å få tettet luftfilterinngangen i løpet av noen dager.

 

Så det pleier ikke å være noe galt med wastgatelokket, er det det du mener?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

1. Mener du da at jeg burde bruke en -31? Har jo tenkt til å kunne kjøre opp mot 2 BAR når jeg får alt på stell..

2. Bør jeg ikke da ha en -34 acturator?

 

Skal til vinge87 og hente skikkelig bleedventil på lørdag, så jeg får se da. Skal prøve å finne en mulighet til å få tettet luftfilterinngangen i løpet av noen dager.

 

3. Så det pleier ikke å være noe galt med wastgatelokket, er det det du mener?

 

1. Nei.

2. Jo. Jeg mener at -34 er den rette i dette tilfelle.

3. Ja.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Okay. Noen som vet om andre plasser enn Face som selger Garrett -34?

 

Ruudsengen: Når plenumspakningen din var lekk, merket du om trykket var ustabilt?

Eller var det symptom som kan sammenlignes med det jeg har nå?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Okay.. Må få prøvd å trykktesta systemet mitt en dag jeg er i form da..

For det er jo helt stabilt.

 

Men kan det være at turboen min leverer det som staget er stillt inn på nå, men at det lekker ut såpass mye at det bare blir 0,8 BAR inn til plenum?

Kan det lekke så mye?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

På lørdag var jeg i Bergen, og da stakk jeg innom hos vinge87 og hadde en hyggelig prat.

Kjøpte en Turbosmart bleedventil han hadde liggende, og monterte den.

Stillte den sånn ca inn, og tok en kjøretur.

Joda, det var jo artig, ladet nå 1,5 BAR på 2.giret :)

Med samme spool up som jeg hadde uten bleedventil, og 0,9 BAR.

Fikk bare testet 2.giret da, for det var jo ikke så lange strekkene i området rundt verkstedet til vinge87 :)

 

På vei heim ladet den veldig fint, og var kjapp respons, og trykket var stabilt og fint :)

Men dro ikke noe spesielt på, var bare 2.giret jeg gav full gass på.

 

Så igår var jeg ute å kjørte en tur, og dro skikkelig på på 3.giret.

Kjapp titt bort på ladetrykksmåleren, og den viste rett over 2,0 BAR!!

Var enda godt jeg hadde 3,7 BAR i bensintrykk..

Stillte det opp når jeg skulle ha bleedventil på, for en liten sikkerhet vertfall.

Stillte bleedventilen ned igjen et godt stykke, slik at jeg nå kjører med ca. 1,6 BAR på 3.giret, og ca 1,5 BAR på 2.giret.

 

Ble jo en helt ny bil nesten, går jo bedre enn den har gjort noen gang :)

River seg løst på 2. og 3.gir lett som bare det, på tørr asfalt :)

 

Så det var nok bare en skikkelig bleed som manglet.

Har ingen problemer med turboen nå lengre vertfall, så det virker som resten er i orden :)

Skal få trykktestet systemet en gang nå snart, og se om det er tilfredstillende.

 

Og problemet med at den blåser ut gnisten, det er jo helt borte.

Var ikke antydning til problem på det run'et med 2,0 BAR heller.

 

Blir det snart en tur bort til Husnes, og kjøre den med bredbåndslambda og montere MSD 6A tenning :)

Og da skal vi prøve oss opp mot 2,0 BAR, og se om resten følger med når vi kjører med BB-lambda.

 

Jeg vil ikke kjøre med mer turbotrykk enn det jeg har nå, uten å få kjørt den med BB-lambda :)

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

På lørdag var jeg i Bergen, og da stakk jeg innom hos vinge87 og hadde en hyggelig prat.
Dumt at du ikke ga beskjed da - kunne truffet flere på samme turen. :)

 

Ble jo en helt ny bil nesten, går jo bedre enn den har gjort noen gang

River seg løst på 2. og 3.gir lett som bare det, på tørr asfalt

 

Kjekt å høre...... Har altid vært drømmen min å kunne fra den i 3. og la den rive seg løs! :D

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

egO: Ja, det har du helt rett i :)

Men hadde dessverre litt lite med tid når jeg var der, kom en kar fra Sandnes og skulle kjøpe bakstilling og panser av meg på ettermiddagen.

Så jeg måtte hjem ganske kjappt dessverre.

Men får ta det neste gang :)

 

Hehe, ja det er noe av det råeste jeg har vært med på :)

Vertfall når jeg har kjørt selv :)

 

Så sant jeg får kjørt bilen med BB-lambda og montert MSD tenning før bremsinga i oktober, så stiller jeg opp der :)

Hadde vært gøy å fått noen nyere bremsepapir på bilen, har jo gjort en god del forbedringer nå :)

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

vinge87: Jepp :)

Takker for en hyggelig prat forresten :)

Var virkelig fet den Escorten din altså :)

 

Men den fusker litt av og til nå...

Når jeg går av gassen, og så på igjen så nykker den litt før den kommer.

Husnes mente det kunne være lufttemp.sensoren. Noen som har en liggende?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Bleed'en er koblet direkte inn på slangen fra kompressorhus til acturator.

Så den blør rett ut ja, likt den gamle.

Har aldri sett noen som har koblet det på andre måter jeg. Og tror det bør fungere helt fint slik det er nå.

Turboen lader som bare det, og spool up er bedre enn den noen gang har vært :)

 

Ble litt overrasket i går. Kjører nå med rundt 1.6 BAR på 3.gir.

Lå i 90km/t på en strekke i 3.giret, gav full gass, og før jeg nådde 100km/t tok den rett ut i spinn :)

Lå mye røyk etter bilen, og 2 svarte spor :P

Artig :)

Så spool up er veldig brå nå, etter hvilken turbo jeg kjører med da.

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Men mener å ha hørt om når folk snakket om T34 at den skulle være kjappere enn som så..

Skal ikke være nødvendig å ha nesten 5000rpm for å få fullt trykk..

Og når den først begynner å spoole skikkelig går den jo kjappt opp til fullt trykk.

 

Kjører med grådyser, L6 hjerne og 400jenspeed chip, og 3,7bar bensintrykk.

 

Fungerer jo helt ypperlig, bortsett fra dette med spool up'en.

hvor mange bar bør bensintrykket ligge på?? har 330oppsett,grønndyser sierra cos

Link to comment
Share on other sites

Er litt usikker på trykk på grønndyser.

Men kommer jo an på resten av oppsettet, hvor mye trykk du skal kjøre med etc.

Men 3,5 BAR bør holde til en del turbotrykk.

 

Men uansett, du bør uansett kjøre med bredbåndslambda å få det skikkelig justert inn.

Jeg har stillt bensintrykket i forhold til at det skal være mer enn nok bensin.

Og fått råd fra en med god peiling som vet hvilket oppsett jeg har, og som har erfaring med den chip'en jeg bruker.

 

Skal kjøre med bredbåndslambda nå snart og justere det inn med mer turbotrykk med hjelp av BB-lambda.

Kjører nå med "bare" 1.5 BAR turbotrykk og ca 3.5 BAR bensintrykk uten vakuum.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

ja mitt ligger på 3,5bar...men af måleren ligger på grønn/1-2 fra max selv når jeg kan ligge under 2000omdr i 4gir f.eks..men vet ikke hvor mye den skal stoles på,men virker som bilen bruker Bra mye bensin for å si det sånn!!tror ikke hjernen bruker lambda...den jeg har nå!har forresten seint ladetrykk og bilen dauer mellom 5-6000 :S

Link to comment
Share on other sites

Da er det vel kanskje en vanlig lambda måler du har? Stoler ikke et sekund på slike jallamålere med lys som hopper att og fram på en skala, til en tusing liksom :P

Men da er det jo tydelig at det er noe som er galt.

Tror ikke det er bensintrykket som gjør det, bare så det er sagt.

 

Ville fått den kjørt med en skikkelig BB-lambda når du har fått orden på problemene med den. Og stillt inn bensintrykk etter AFR-måling.

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...