RS 1000 Posted October 5, 2007 Share Posted October 5, 2007 T3'n fra Vingebilen eller sedan, 4x4 sierra cossie? Hva slags hus skal det være på dem org. da? 4x4 Sierra Cosworth turboen er den største av de nevnte og den jeg ville valgt. Bare glem kompressorhuset og konsentrer deg om eksoshuset. Originalt er dette A/R 0.48 og jeg mener at du burde hatt A/R 0.63 huset fra en Escort Cosworth T34 turbo på Volvoen din. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest LaLinea Posted October 5, 2007 Share Posted October 5, 2007 (edited) Volvo folket mener att T3'n i 740 har A/R 48 så da er det ikke vits å kjøpe en 4x4 turbo... Er Escort Cossie turbon en T34 el. T3/4? Samme turboen? Begynner den å lade tidlig? T3 som er i sjufyran min byner ved 2500 ca å får full pupp på 3000 noe som er litt for ketsjup for meg. Edited October 5, 2007 by LaLinea Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted October 5, 2007 Share Posted October 5, 2007 Volvo folket mener att T3'n i 740 har A/R 48 så da er det ikke vits å kjøpe en 4x4 turbo... Er Escort Cossie turbon en T34 el. T3/4? Samme turboen? Begynner den å lade tidlig? T3 som er i sjufyran min byner ved 2500 ca å får full pupp på 3000 noe som er litt for ketsjup for meg. Kjøp deg enten en 4x4 T3 eller en T34 turbo du. Kan montere 48.hus på T34 også. Da har du gulla god turbo. 3" effektanlegg uten motstand da så lader den kjapt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest LaLinea Posted October 5, 2007 Share Posted October 5, 2007 Kjøp deg enten en 4x4 T3 eller en T34 turbo du. Kan montere 48.hus på T34 også. Da har du gulla god turbo. 3" effektanlegg uten motstand da så lader den kjapt. Kom på MSN da Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted October 5, 2007 Share Posted October 5, 2007 Den du har loffen er en Forge dump - om ikke det er kopi da. Koster ca. 1000kr ny - kjøpt nettopp en slik til mitt prosjekt. -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest T-KING65 Posted October 10, 2007 Share Posted October 10, 2007 Hva mener dere en T34 turbo med 360" lager (for å tåle litt mer trykk) med .48ar huset , burde klare av effekt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted October 10, 2007 Share Posted October 10, 2007 Hva mener dere en T34 turbo med 360" lager (for å tåle litt mer trykk) med .48ar huset , burde klare av effekt ? har papier på min som sier 359 men er vel mulig opp i 380 probleme blir vel baktrykk på eksos HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest T-KING65 Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Var noe sånt jeg regnet med ja .Burde vel være temmelig lik en KRX400 dette da , men MYE billigere . Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Var noe sånt jeg regnet med ja .Burde vel være temmelig lik en KRX400 dette da , men MYE billigere . Jasså? Hva koster en T34 da? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Flames Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Noen som kan forklarer dette litt? "A blowoff valve is a more elegant solution to this problem by allowing the turbo to "freewheel" when the throttle is closed (equalizing the pressure on both sides of the turbo). Unlike a dump valve a blowoff valve can be used at multiple boost settings without reconfiguration.Blowoff valves are sometimes incorrectly called dump valves because they serve a similar function, but they are very different solutions to the same problem" Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Noen som kan forklarer dette litt? "A blowoff valve is a more elegant solution to this problem by allowing the turbo to "freewheel" when the throttle is closed (equalizing the pressure on both sides of the turbo). Unlike a dump valve a blowoff valve can be used at multiple boost settings without reconfiguration.Blowoff valves are sometimes incorrectly called dump valves because they serve a similar function, but they are very different solutions to the same problem" Skal sikkert være: "A dumpvalv is a more elegant solution to this problem by allowing the turbo to "freewheel" when the throttle is closed (equalizing the pressure on both sides of the turbo). Unlike a pop-off valve a dumpvalve can be used at multiple boost settings without reconfiguration.Pop-off valves are sometimes incorrectly called dumpvalves because they serve a similar function, but they are very different solutions to the same problem". Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Jasså? Hva koster en T34 da? min kosta 12000 men man får sikkert kjøpt billige kopier til 2-3 lapper men vil fraråde det på det sterkeste HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest LaLinea Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 Hva er eksosbaktrykk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 min kosta 12000 men man får sikkert kjøpt billige kopier til 2-3 lapper men vil fraråde det på det sterkeste Trim 50L kompressoren som står på T34 er spesiell og visstnok ute av produksjon for øyeblikket. Jeg har ALDRI sett en ny turbo med trim 50 L kompressor tilsalgs billig. Billige T3/T4 hybridturboer er noe helt annet og mange lar seg dessverre forvirre. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now