Guest crzywiz Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 Heisann! Etter 5 BMW'er av ymse slag har jeg nå kjøpt en 92mod Sierra Cosworth 4x4 med 110 000km på tellern. Bilen skulle være i god stand, men noe småting er det jo. For det første kjenner jeg endel vibrasjoner i bilen visst man tar igang litt løst på 1 gir. fra 2000rpm og oppover. Er ikke nevneverdig på høyere gir. 2* Andre er at jeg får endel risting i rattet fra 80-110 kmt, hva kan det være? 3*Fra 60kmt og opp synest jeg det er en svak "durelyd", selger mente dette var støy fra drivverk grunnet 4x4, er det normalt? 4* Har orginal T3 turbo, hva er anbefalt maks trykk på denne? å hva leverer det til da? 5* Tenker å bytte til større turbo senere, da er hovedkriteriene minst mulig tilpassing og driftsikkerhet, er det da en T34 som er grei? Bilen ble overhalt for 15 000km siden med nye pakninger i hele motor, ny ventilstyring samt ny Grp. A toppakning. har sorte Siemens dyser, 3 bars map sensor samt chip fra en leverandør i England jeg ikke husker navnet til, den skulle være oppsatt for dette oppsettet, men med T34 turbo. Hvor mye kan jeg hente uttav denne visst jeg fortsatt vil ha det holdbart? hører at 330 er ett magisk tall mtp drivlinje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 1: Vibrasjonen i bilen kommer vel ikke av at eksosen tar borti under bilen..? Det er jo helt typisk. Er trang under der..2:Ristingen på rattet er vel avbalanseringen av hjulene som må taes.3: Durelyden er vel fremdels kanskje fra eksosen..? Ellers skal det ikke være noe særlig mer støy pga 4x44: Originalturbo klarer vel ikke/bør vel ikke ha mer enn 1.2 i trykk. Med mer i trykk forkorter du levetiden betraktelig:) Men er noen som klarer å kjøre med 1.8 i 6 mnd.. Litt forskjellig av hvordan du kjører.5: t-34 og t-35 er bra turbo hvis du kjører grønnedyse oppsettet. Med grønne dyser (og selvfølgelig det andre som følger med, chip, eksos og dette) så bør du få cirka 350 hester ut av motoren 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 1: Vibrasjonen i bilen kommer vel ikke av at eksosen tar borti under bilen..? Det er jo helt typisk. Er trang under der..2:Ristingen på rattet er vel avbalanseringen av hjulene som må taes.3: Durelyden er vel fremdels kanskje fra eksosen..? Ellers skal det ikke være noe særlig mer støy pga 4x44: Originalturbo klarer vel ikke/bør vel ikke ha mer enn 1.2 i trykk. Med mer i trykk forkorter du levetiden betraktelig:) Men er noen som klarer å kjøre med 1.8 i 6 mnd.. Litt forskjellig av hvordan du kjører.5: t-34 og t-35 er bra turbo hvis du kjører grønnedyse oppsettet. Med grønne dyser (og selvfølgelig det andre som følger med, chip, eksos og dette) så bør du få cirka 350 hester ut av motoren 1. Eksos eller slitte foringer2. Avbalansering evt skiver hvis det rister kun når du bremser.3. Ikke lad 1.5 på innsug, da tar turboen kvelden(believe me) Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest crzywiz Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 Synest det rister mer en at eksosanlegget skulle klare å gjøre d det rister ikke i rattet når jeg bremser, faktisk mindre da. å forsvinenr som sagt når vi får mer fart på skuta Den durelyden er noe som kommer fra ca 50km\t og oppover. Okay, Da lar jeg den stå på de nåværende 1.2bar til jeg evnt får skaffet en T34 turbo. Vil denne funke bra ilag med det jg har?`Sorte Siemens dyser, 3" Mongoose anlegg hele veien, samt chip. Lov å si ifra visst dere vet om en pent brukt en Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 ristingen i rattet er ofte fra foringer eller kulene på bærearmene. ta en real sjekk under bilen på diverse akslinger da disse kan skape vibrasjon og during. en km-stand på 110 000 på en 15 år gammel bil er meget usannsynlig så se ikke bort ifra at denne er gått 210 000km istedenfor. det er jo også veldig uvanlig med ny ventilstyringer på en motor som knapt er innkjørt. hehe på slik km er det litt mer vanlige feil det du oppdager. ikke hør på selgeren da han har alt å tjene på at du "tror" at 4x4 støyer mer, dette er ikke sant. en 4x4 cosworth med orginal eksos er det faktisk langt mindre støy inni enn mange temmelig nye toyota og lignende biler. skal jeg tippe litt så skal du ikke se helt bort i fra at opplagringen på mellomakslingen er litt dårlig, hardy-koblingen kan være litt sliten, kryssene på mellomakslingene kan være slitne og alt dette kan lage støy og vibrasjon under kjøring. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 1 +2+3 sjekk alle universal ledd / + oppheng mellom aksel fra kasse og bakover 1- kan clutch plata være på vei ut (tenker på demper fjærene )2 sjekk om gummi på stab stag inn på nedre bære arm er okOOOPs glemte motor fester - er bilen senket er HD fester ett MUST . ellers har du høyre drivaksel i stor bue .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest crzywiz Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 Jeg har bilen her nå, så lite jeg kan gjøre mtp på kjøpet Men akkurat det med Km standen tror jeg ikke jeg skal betvile siden jeg har servicehefte på bilen, og bilen er minimalt slitt utvendig og innvendig. grunnen til overhaling var pga turbohavari. Men den røde tråden her er altså å få sjekket foringer og og alt av ledd i drivlinje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scorpio90 Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 Kan håndbrekket ditt være slapt? fikk durelyd i bilen min da håndbrekket ble slapt. Strammet dette og durelyden forsvant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 f**n er jo prikk lik bilen min jo hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 Litt OT, men har du flere bilder av den? så pen ut Diamond cut felger? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest crzywiz Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 Håndbrekket virker veldig stramt og fint det Dre Racing; ja ser ikke værre ut! hehe! Er RS felger som står på. 17" Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 er fet farge du har for den har jeg og, aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest crzywiz Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Jeg og en kompis skal få tatt bilen på bukk å prøve å bryte å sjekke litt på foringene. Må også ha nye dempere, men vil helst beholde orginalhøyden. Så da tenker jeg å enten kjøpe nye Cosworth dempere, eller kjøpe Bilstein Sport dempere. Noen erfaringer her? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Bilstein er bra. du får stivere bil da. om u ikke vil det kjøp org.men demperen har ikke noe og si for høyden på bilen, kun fjæra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest crzywiz Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Det vet jeg, i BMW verdenen er H&R Senkefjærer ilag med Bilstein sprint en veldig fin kombinasjon. Men jeg vil faktisk ikke senke Cossien min noe da jeg liker å ha litt høyde på disse Så da lurer jeg på om det vil funke bra med bilstein sport dempre ilag med orginalfjærene mtp inspirert kjøring på svingete veg? Da dette er noe jeg savner veldig fra BMW'n. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 vært i nordland å kjøpt deg bil ?? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 crzywiz: min erfaring er leda-fjærer med bayjoo spec og bilstein ble kjempe suksess. har prøvd eibach-fjærer, men disse var ganske slappe iforhold. Bilen ble endel stivere og MYE bedre å kjøre. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gbraen Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Dette er min gamle bil, og vil bare si at den er IKKE gått 210k km. Prøv da casterstagforingene først da, skal ikke være noe mer enn det. Og en gammel Cosworth er jo ikke det samme som en relativt ny Bmw... Geir B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjellathe1 Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...&prodnr=254 Ford sierra cosworth 91:) Ford sierra 4x4 2,0 91:( Ford Taunus 2,0 79:) Opel Omega 2,6i 91:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest crzywiz Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 Må ha nye dempere værtfall. Så ønsker det oppsettet som gir best kjøreegenskaper på samme høyde som orginalt Men vil altså ikke orginalfjærer og Bilstein Sport dempere fungere greit? Geir: Ja skal gå igjennom alt av foringer å bytte alt som viser litt slitasje Skal bli bra det her. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted August 22, 2007 Share Posted August 22, 2007 så kjent ut ja 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gbraen Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 For guds skyld ikke senke, blir altfor lav for de dårlige veiene vi har her nord. Prøv med litt hardere dempere, fjærene foran kjøpte jeg jo nye nå nettopp. Skal få avgårde resten av eksosen, litt treg av meg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest crzywiz Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 Nei er jo det jeg sier, jeg vil ikke senke bilen Men vil ha den stivere, derfor lurer jeg på om det er noen med erfaring ang orginalfjærer og bilstein dempere Ja få den avgårde så jeg kan få montert den! å en ting til, nårtid hadde du oljeskift? og hvilken olje har du brukt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest crzywiz Posted August 24, 2007 Share Posted August 24, 2007 anyone? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted August 24, 2007 Share Posted August 24, 2007 jeg har sagt min erfaring så nå må det være noen andre sin tur. min er hvertfall MYE stivere enn alle eibach-settene jeg har kjent og samtidig så senker den bilen minimalt. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now