Jump to content

Noen spm. angående min nyinnkjøpte 4x4 Cosworth

Recommended Posts

Guest crzywiz
Posted

Bestillte 4stk Bilstein B6 dempere, kom på 4700kr med BMWCCN rabatt , hehe

Så skal jeg prøve med disse demperne på orginalfjærene for å se hvordan det blir :)

En annen ting ang den ristinga når jeg tar løs i 1 gir, visst jeg svinjger igjennom ett kryss så rister det ikke. tyder dette på noe spesiellt?

Skal ha bilen på bukk idag å inspisere hva som trenger en makeover :)

En annen ting: Er det noen av disse turboene som kan fungere som en erstatter for min T3? visst jeg ønsker en som er litt større, som passer bolt on.

Her

og

Her

Posted

Du kan vel få en av di turboene der til å passe om du moterer baklokk på dem. Men tror jeg ville styrt unna den type billigturboer, selv om noen sier di har fått dem til å vare.

Guest crzywiz
Posted

Unnskyld dumt spm. men hva er baklokk?

Guest crzywiz
Posted

Ahhh! Så jeg kan ikke bruke den som jeg alleredet har?

Oppdatering ang ristingen.

Hadde bilen på bukk idag å gikk igjennom å sjekket at alt av akslinger satt fast og ikke slakk i. samt caster foringene som var helt fine.

Hva kan det da være som lager vibrasjon når jeg setter igang på 1 gir, ca rundt 2000rpm. litt mindre risting på 2 gir...å er ikke visst jeg svinger til venstre f.eks.

Så er det en vibrasjon i bilen som det virker som kommer fra drivverket. denne kommer fra 60km\t og opp til 110 ca.

Hva kan dette være?

Guest crzywiz
Posted

Anyone?

Har nå fått balansert dekkene, å da forsvant ristingen i rattet. Så det var grunnen.

Men den ristingen ved akselerering på 1 gir fra 2000rpm og opp er der enda. trenger ikke veldig hardt engang. er en "during" under kjøring også. fra 60kmt og opp.

Guest Magnus
Posted

Ofte mellomaksling forover som er gåen i det fremste krysset. Vanskelig å sjekke da den sitter på bilen. Byttet til smørbare kryss og fikk den balansert pånytt og mitt risteproblem forsvant.

Ingående aksel på kassa har også gitt slik risting su beskriver. Clutch ut men du ruller i feks 40 kmt på 2 gir også slipper du den sakte på igjen og tester om det rister da også.

Slarkete lamell har også gitt meg slik risting.

Får å sjekke drivledd må du ihvertfall ha av mansjett, beste er å ta ut hele akselen. Men det er mye jobb egentlig.