Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som kan gi meg tips på hvordan jeg enklest kan bytte opphengskulene på en 7.3 econoline 94 mod. og hvilkent verktøy jeg må ha????

Mondeo 2.5 V6 95

Posted
Du må ha varme og en kraftig hammer i hvertfall, eventuelt ei presse.

Skal det varme til for å få det av eller er det når det skal på??? noen som har bilder av hvordan det gjøres???

Mondeo 2.5 V6 95

Posted

ok ,men er det noe som jeg kan gjøre i en "vanlig"garasje da? og hvis noen har tegninger over dette, tar jeg i mot med stoooor takk :rolleyes:

Mondeo 2.5 V6 95

Posted

Vet ikke hva nivået ditt ligger på, men dette er en jobb du trenger oksygen/acetylen gass til, er en ganske tung jobb og du trenger litt plass og kunnskap.

Har servicemanualen til bilen, men amerikanerne er ikke flinke til å lage tegninger av slikt.

Posted
Vet ikke hva nivået ditt ligger på, men dette er en jobb du trenger oksygen/acetylen gass til, er en ganske tung jobb og du trenger litt plass og kunnskap.

Har servicemanualen til bilen, men amerikanerne er ikke flinke til å lage tegninger av slikt.

Kunnskap på akkurat den bilen er ikke så stor, men har jo skrudd biler av alle slag da og satt flere sammen. har bare aldri vært borti det systemet før. tror du jeg trenger å varme det opp hvis jeg legger kulene i fryseren 1 døgn da? det må vel være mulig å få det av uten noe tersj?

Mondeo 2.5 V6 95

Posted

Finnes sikkert noen alternative metoder å løse dette på, jeg er selv bilmekaniker og gjør det på den måten som er enklest i forhold til det verktøyet og utstyret jeg disponerer.

Posted

dette er rett å slett ikke en jobb du gjør på garasje gulvet uten skikkelig utstyr,blir ganske svett i trøya etter en sånn jobb,ikke sant wing dude? <_<

du må varme skikkelig får å få kulene både ut å inn,problemet er da att det blir veldig varmt til den nye kula,så da må det avkjøles fort igjen.

Posted
Det må ikke brukes varme under noen omstendigheter det svekker forstillingen

Bruk ei presse...

rart at di fleste verksted gjør det da :rolleyes:

Posted
dette er rett å slett ikke en jobb du gjør på garasje gulvet uten skikkelig utstyr,blir ganske svett i trøya etter en sånn jobb,ikke sant wing dude? <_<

du må varme skikkelig får å få kulene både ut å inn,problemet er da att det blir veldig varmt til den nye kula,så da må det avkjøles fort igjen.

Jepp, er ikke en jobb jeg ønsker gjøre hver dag, bytta alle kulene på min her i vinter, fy f**n for en drittjobb.

Posted

Varm og bank dem ut med ei lita slegge.. det funker som bare det..

Har ei tvinge som vi bruker da vi skal de dem inn igjen..

Har bytta mye av dissa,men er ei stund sida nå gitt..

Må regne med å bli svett i trøya ja.. hehe ;)

Posted

Huff dette lover ikke godt, så dere mener jeg ikke skal gi meg ut på dette da? Noe presse har jeg ikke så:(

Mondeo 2.5 V6 95

Posted

Man skal aldri varme forstillings deler... Det lærer man på skolen..

Det er bare og løsne spindelen, gi den et par slag med ei slegge og enten bank ut kulene med en hylse eller bruk ei presse

Posted
Man skal aldri varme forstillings deler... Det lærer man på skolen..

Hehe, nettopp :rolleyes:

Fra skole til praksis er veien ofte lang, og ikke alt man lærer der er det som fungere i virkeligheten eller praksis.

Vet ikke hvor mange ganger i min yrkeskarriere jeg har måttet glemme det jeg har lært på skolen, og bruke sunt vett og kreativ tankegang i stedet, uten det vil man raskt få problemer så lenge man holder på med bil til daglig.

Posted
Det er greit.

Jeg har gjort dette 2-3 ganger i uka i snart 10 år og aldrig brukt varme. Derfor vet jeg at det ikke er nødvendig

Men gjør som dere vil.

I så fall har du hatt godt over 1000 slike jobber :lol: :rolleyes: