Sierra IS-RS Posted August 20, 2007 Posted August 20, 2007 Ska skifte kam nå på den ene bilen, er dette vrient å få til eller? noen triks eller hint? har ikke byttet selve kammen selv før.. Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06
Guest SieRRa Posted August 20, 2007 Posted August 20, 2007 Ska skifte kam nå på den ene bilen, er dette vrient å få til eller? noen triks eller hint? har ikke byttet selve kammen selv før.. Du må ut med topp eller motor.Skruen til reimhjul bør løsnes på før registereimen taes av.kan sitte litt den.Slakke alle justeringskruenne,slik at vippearmene kan taes av.Og skru ut di 2 skruene som sitter i bakant på bakerste lagerfestet.Så er det bare å trekke ut kammen bakover .
cosworth540 Posted August 21, 2007 Posted August 21, 2007 Du må ut med topp eller motor.Skruen til reimhjul bør løsnes på før registereimen taes av.kan sitte litt den.Slakke alle justeringskruenne,slik at vippearmene kan taes av.Og skru ut di 2 skruene som sitter i bakant på bakerste lagerfestet.Så er det bare å trekke ut kammen bakover . Trenger ikke å slakke på justeringsskruen for å ta av vippearmen.Sett kammen med knasten opp så er det bare å slå forsiktig på vippearmen så glir den av.
Guest SieRRa Posted August 21, 2007 Posted August 21, 2007 (edited) Trenger ikke å slakke på justeringsskruen for å ta av vippearmen.Sett kammen med knasten opp så er det bare å slå forsiktig på vippearmen så glir den av. Ventilklaringingen må jo justeres på nytt med ny kam,så disse må jo løsnes uansett !!!!Så jeg vill aldri i mitt liv anbefale noen å kakke av vippearmene, men men gjør hva du villFort og få noen skade på kulehodene med å kakke disse ut med kraft ,og vill evt medføre til havari senere. Edited August 21, 2007 by SieRRa
cosworth540 Posted August 21, 2007 Posted August 21, 2007 Ventilklaringingen må jo justeres på nytt med ny kam,så disse må jo løsnes uansett !!!!Så jeg vill aldri i mitt liv anbefale noen å kakke av vippearmene, men men gjør hva du villFort og få noen skade på kulehodene med å kakke disse ut med kraft ,og vill evt medføre til havari senere. Nå har jeg byttet teflonringer på et hundretalls pintomotorer opp gjennom tiden,og det har ALDRI medført skade på noen av dem.Noe som heter kobberhammer vet du. Blir ikke noe mere trykk mot justeringskruen enn ved fullt ventilløft.Det er greit nok å løsne justeringsskruen,men ikke å skru den ned for å kunne plukke av vippearmen uten motstand.
Guest SieRRa Posted August 21, 2007 Posted August 21, 2007 (edited) Nå har jeg byttet teflonringer på et hundretalls pintomotorer opp gjennom tiden,og det har ALDRI medført skade på noen av dem.Noe som heter kobberhammer vet du. Blir ikke noe mere trykk mot justeringskruen enn ved fullt ventilløft.Det er greit nok å løsne justeringsskruen,men ikke å skru den ned for å kunne plukke av vippearmen uten motstand. Så man banker ut vippearmene og setter inn ny kam og banker vippearmene inn igjen da = færdig ?? Justeringskruene har press på seg nedover,og er ikke laget for sideleng slag.Men dette burde du vite da du har vært borti hundretalls pinto motorer! Jaja, er frykteligt uenig her jeg.Men gidder ikke å krangle, topic starter har vell fått svar på sitt spørsmål.Så får han velge selv om han banker eller plukker ut armene.Rimelig bortkastet å banke di ut ,da bi må justeres på nytt igjen hehe Går man etter Haynes lærebok, så løsnes justering skruene.Bare til informasjon hehe Edited August 21, 2007 by SieRRa
Sierra IS-RS Posted August 21, 2007 Author Posted August 21, 2007 Hallo, jeg spurte etter litt hjelp, men trenger ikke starte en krangel vel slik at tråden stenges ? Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06
Guest SieRRa Posted August 21, 2007 Posted August 21, 2007 Hallo, jeg spurte etter litt hjelp, men trenger ikke starte en krangel vel slik at tråden stenges ? Håper du har fått litt bistand til demonteringen;) Er du ute etter billig porting og innfresing av nye/større ventiler samt plansliping ,så kan jeg utføre dette for en rimelig penge .Da jeg nettop har kjøpt eget utstyr og kunne behøvd litt inntekt hehe Ønsker deg lykke til med bilskruingen
Guest RuneR Posted August 22, 2007 Posted August 22, 2007 Man kan fint slå løfteren forsiktig ut uten å løsne skruen. Men da ikke sideveis helst men i lengderetning på løfter. Litt vanskelig å forklare. Selv om det står i haynes boka så står det mye der man ikke nødvendigvis trenger å gjøre. Men riktig som du sier at man må justere inn klaringen igjen ja hehe :-) Hvis ikke blir det fort nye problemer. Lykke til med kamskifte :-).
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now