2.0 I Doch Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 (edited) Register kjeden på dochen min har slakna, litt hører litt lyder når eg kjørerframved bygninger fjell osv. Kor lenge kan eg kjøre med den ca før eg må gjere noko ? Har ikkje lyst at den skal få haveri heller. Er det stress å skifte strammern? Kamkjede spenneren koster 500 spenn hos mekonomen.no Kva anna trenger av deler og pakinger? Edited September 29, 2007 by 2.0 I Doch Link to comment Share on other sites More sharing options...
lyrix Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Register kjeden på dochen min har slakna, litt hører litt lyder når eg kjørerframved bygninger fjell osv. Kor lenge kan eg kjøre med den ca før eg må gjere noko ? Har ikkje lyst at den skal få haveri heller. Er det stress å skifte strammern? Kamkjede spenneren koster 500 spenn hos mekonomen.no Kva anna trenger av deler og pakinger? tror du kan kjøre lenge, men er veldig surt om kjeden/strammeren ryker.er mye jobb å bytte reg kjede hvis du ikke kan skru du tenger:reg kjede:reghjul /strammer+ noen føringer i plast 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.0 I Doch Posted August 21, 2007 Author Share Posted August 21, 2007 Kan å skru litt, men register osv er eg redd å skru på pga har ikkje erfaring :-(. Blir nok meir kostbart ja, trudde eg slapp å kjøpe andre deler til register ein strammern. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted August 24, 2007 Share Posted August 24, 2007 Vis resten er i orden koster det deg ikke mer enn en ny strammer og den bytter du lett selv Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.0 I Doch Posted August 25, 2007 Author Share Posted August 25, 2007 Er det stress ? har ein dele motor som eg kan skru sund å se på :-) Eg har kun skifta toppdeksel paking. Så har ikkje gravd lenger ned gjennom motoren.... Så er ikkje sikker på kor strammeren sitter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest LaLinea Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 Du bytter kjede, strammer å føringer når du først driver på. Om det er stress? Det finner du ut med å prøveskru på delemotoren din Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.0 I Doch Posted August 27, 2007 Author Share Posted August 27, 2007 ok får ta å begynne å skru ein dag :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted August 28, 2007 Share Posted August 28, 2007 Du bytter kjede, strammer å føringer når du først driver på. Om det er stress? Det finner du ut med å prøveskru på delemotoren din å bytte det kjede er totalt unødvendig og sløsing med penger har sett dohc motorer som har gått 400 - 500k og kjede er like fint, er bare en myte som går at det kjede ryker, er veldig sjeldent at det ryker Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.0 I Doch Posted August 28, 2007 Author Share Posted August 28, 2007 (edited) Har bestilt ny orginal strammer av verkstede, han anbefalte meg orginal den kosta ca 500kr. Han sa at det var nok sansylig vis strammeren som var slitt, og at eg trengte bare å bytte den. :-) Har skrudd litt på delemotoren, er det den røde ringen som er strammeren? Har aldrig vert borti dette før. Noen som har ein liten fremgangs måte til meg? ;-)? Edited August 30, 2007 by 2.0 I Doch Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.0 I Doch Posted August 30, 2007 Author Share Posted August 30, 2007 (edited) Eg har fått ny strammer no, men skjønner ikkje heilt kordan eg skal få den "skifta". Edited August 30, 2007 by 2.0 I Doch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted August 30, 2007 Share Posted August 30, 2007 Vis du kontakter meg på msn så kan jeg forklare deg ps: msn adr mi ligger i profilen min Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.0 I Doch Posted September 4, 2007 Author Share Posted September 4, 2007 (edited) Eg får meg ford hanynes boka i morgo, men slik som eg ser det så sitter strammern djup nede i blokka :S http://www.harikkeinter.net/sierra/0903-02b.pdf Her ligger det på eng vist det er noen andre som trenger det. Edited September 4, 2007 by 2.0 I Doch Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri sport Posted September 9, 2007 Share Posted September 9, 2007 du må nokk skifte den lange plast skinnen på høre side og ser på bildet at den er knekt. ikke uvanlig på doch. tror ikke strammeren din er ødelakt. men den er litt vrien å få sammen igjen etter demonntering så skift den og. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oldfordsneverdie Posted September 9, 2007 Share Posted September 9, 2007 kjøp også den plast skinna mellom kamdreva til kjedet.sprø gammel plastikk som pleier å gå når du demonterer den Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.0 I Doch Posted September 20, 2007 Author Share Posted September 20, 2007 den motoren som er på bilde er bare ein delemotor. Skal få hjelp til å skifte strammern i morgo :-) Noen som veit momente på kamhjula? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egil Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 Står litt her om dette link : http://www.harikkeinter.net/sierra/0903-02b.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.0 I Doch Posted September 21, 2007 Author Share Posted September 21, 2007 eg fårstår faktisk ikkje eng så godt at eg sjønner noko serligt av det det.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.0 I Doch Posted September 24, 2007 Author Share Posted September 24, 2007 (edited) bump tok av toppdeksele og front deksle på sierraen i dag, ser at kamkedestringen den av plastik til høgre er gåen :S Bolten som sitter under høgre kam hjul var der ikkje.... Men er avhengig av bilen så må kjøre ;-\ Update: 28.09 Har tatt ut radiatoren, å skrudd av reimhjulet (nederste). Så tok eg av det deksele som er der, min store sorg er bekreftet. Stryeskinna som går oppover i blokka har gått opp i 1000 deler, har fått ut det meste, men trur litt har gått vidare innover bak olje pumpa . Noen som veit om man trenger den hel.... Stryre skinna? Bare ta vekk restene og skifte strammer ? Edited September 28, 2007 by 2.0 I Doch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts