Jump to content

Register kjede "Oppdatert"

2.0 I Doch

Recommended Posts

Register kjeden på dochen min har slakna, litt hører litt lyder når eg kjørerframved bygninger fjell osv. Kor lenge kan eg kjøre med den ca før eg må gjere noko ? :blink: Har ikkje lyst at den skal få haveri heller. Er det stress å skifte strammern?

Kamkjede spenneren koster 500 spenn hos mekonomen.no Kva anna trenger av deler og pakinger?

Edited by 2.0 I Doch

Register kjeden på dochen min har slakna, litt hører litt lyder når eg kjørerframved bygninger fjell osv. Kor lenge kan eg kjøre med den ca før eg må gjere noko ? :blink: Har ikkje lyst at den skal få haveri heller. Er det stress å skifte strammern?

Kamkjede spenneren koster 500 spenn hos mekonomen.no Kva anna trenger av deler og pakinger?

tror du kan kjøre lenge, men er veldig surt om kjeden/strammeren ryker.

er mye jobb å bytte reg kjede hvis du ikke kan skru :closedeyes:

du tenger

:reg kjede

:reghjul /strammer

+ noen føringer i plast

08 mondeo titanium X

91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/

76 volvo 242 turbo prosjekt

94 pajero GLS 33" dekk <---selges

Guest LaLinea

Du bytter kjede, strammer å føringer når du først driver på.

Om det er stress? Det finner du ut med å prøveskru på delemotoren din

Du bytter kjede, strammer å føringer når du først driver på.

Om det er stress? Det finner du ut med å prøveskru på delemotoren din

å bytte det kjede er totalt unødvendig og sløsing med penger har sett dohc motorer som har gått 400 - 500k og kjede er like fint, er bare en myte som går at det kjede ryker, er veldig sjeldent at det ryker

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Har bestilt ny orginal strammer av verkstede, han anbefalte meg orginal den kosta ca 500kr.

Han sa at det var nok sansylig vis strammeren som var slitt, og at eg trengte bare å bytte den. :-)

Har skrudd litt på delemotoren, er det den røde ringen som er strammeren? Har aldrig vert borti dette før.

Noen som har ein liten fremgangs måte til meg? ;-)?

Edited by 2.0 I Doch

Guest oldfordsneverdie

kjøp også den plast skinna mellom kamdreva til kjedet.sprø gammel plastikk som pleier å gå når du demonterer den

• 2 weeks later...

bump tok av toppdeksele og front deksle på sierraen i dag, ser at kamkedestringen den av plastik til høgre er gåen :S Bolten som sitter under høgre kam hjul var der ikkje.... Men er avhengig av bilen så må kjøre ;-\

Update: 28.09

Har tatt ut radiatoren, å skrudd av reimhjulet (nederste). Så tok eg av det deksele som er der, min store sorg er bekreftet. Stryeskinna som går oppover i blokka har gått opp i 1000 deler, har fått ut det meste, men trur litt har gått vidare innover bak olje pumpa :wacko:.

Noen som veit om man trenger den hel.... Stryre skinna? Bare ta vekk restene og skifte strammer ?

Edited by 2.0 I Doch