Guest Andars Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 (edited) har en ford escort 92 modell og jeg lurer på om jeg skal sette i en Rs2000 maskin. Men jeg lurer på hva som må gjørs får det skal passe å fungere Og er det sykt mye arbeid ? Edited August 19, 2007 by Andars Link to comment Share on other sites More sharing options...
derekd Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 har en ford escort 92 modell og jeg lurer på om jeg skal sette i en Rs2000 maskin. Men jeg lurer på hva som må gjørs får det skal passe å fungere Og er det sykt mye arbeid ?ikke mye job skal gå rett inne den:) ma få noe motor mounts fra den rs2000 da ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPL Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Dersom det er en MK5. skal det skal være bolt-on. Bytte motor, gir, bremser og ledningsnett.Sjekk om for- og bakstillingen er lik på de to bilene. Er de det, trenger du kun bremsebytte. Hvis ikke må for- og bakstilling også byttes.Har du peiling, plass, verktøy osv, bytter du på en dag... Lykke til: Jeg holder på å bytte motor i min XR3i 94 mod nå. Regner med å ha den klar på onsdag!(Sjekk prosjekttråden min) 1998 Volvo S80 - 231hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andars Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Dersom det er en MK5. skal det skal være bolt-on. Bytte motor, gir, bremser og ledningsnett.Sjekk om for- og bakstillingen er lik på de to bilene. Er de det, trenger du kun bremsebytte. Hvis ikke må for- og bakstilling også byttes.Har du peiling, plass, verktøy osv, bytter du på en dag... Lykke til: Jeg holder på å bytte motor i min XR3i 94 mod nå. Regner med å ha den klar på onsdag!(Sjekk prosjekttråden min) Så ingen ting av dette tar mye tid, er det noen problemer jeg kan komme borti som vill kreve mye kunnskap? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPL Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Så ingen ting av dette tar mye tid, er det noen problemer jeg kan komme borti som vill kreve mye kunnskap? Det er vanskelig å vurdere hvilke kunskap du har, og hva du trenger til denne jobben. Jeg synes det var relativt enkelt hvertfall. For å ta ut motoren, må du løsne alle ledninger, rør og løse deler på motoren. Du må skru av drivakslene fra din, og sette inn de fra donorbilen. Drivakslen må også være ute når du tar ut motoren. Det eneste jeg kan komme på som kan være litt knot, er rørene til servo som ligger i bakkant for motoren. Det er lettest om du har bilen på bukk eller bruker en "mekkegrav". Tolmodighet er hvertfall det viktigste!! 1998 Volvo S80 - 231hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andars Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 (edited) Det er vanskelig å vurdere hvilke kunskap du har, og hva du trenger til denne jobben. Jeg synes det var relativt enkelt hvertfall. For å ta ut motoren, må du løsne alle ledninger, rør og løse deler på motoren. Du må skru av drivakslene fra din, og sette inn de fra donorbilen. Drivakslen må også være ute når du tar ut motoren. Det eneste jeg kan komme på som kan være litt knot, er rørene til servo som ligger i bakkant for motoren. Det er lettest om du har bilen på bukk eller bruker en "mekkegrav". Tolmodighet er hvertfall det viktigste!! OK bare så det er klart så har jeg allerede en Ford escort 92 model. men motroen gikk på den SÅ jeg bytter bare ut den med en RS2000 maskin.bare en total oversikt så trenger jeg: motor, gir, bremser og ledningsnett og hjerne noe mer. Må si det er ganske fersk innen dette, men far min har holdt på en god del så får god hjelp av ham. Edited August 20, 2007 by Andars Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPL Posted August 21, 2007 Share Posted August 21, 2007 OK bare så det er klart så har jeg allerede en Ford escort 92 model. men motroen gikk på den SÅ jeg bytter bare ut den med en RS2000 maskin.bare en total oversikt så trenger jeg: motor, gir, bremser og ledningsnett og hjerne noe mer. Må si det er ganske fersk innen dette, men far min har holdt på en god del så får god hjelp av ham. ..og drivakslene, siden de fra RS2000 er litt kortere... 1998 Volvo S80 - 231hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted August 27, 2007 Share Posted August 27, 2007 (edited) ..og drivakslene, siden de fra RS2000 er litt kortere... er akslingene kortere, så er det helt sikkert annen gir boks på rs2000 og? 1,8 kjører vell bc kasse.. 2,0 kjører mtx, samme gjør vell rs 2000? edit, går helt sikkert ann og kjøre BC kasse på rs 2000 motoren fordi da, må bare bytte om svinghjul og clutch.. uten at jeg skall si noe for sikkert. Edited August 27, 2007 by hår ball Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPL Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 er akslingene kortere, så er det helt sikkert annen gir boks på rs2000 og? 1,8 kjører vell bc kasse.. 2,0 kjører mtx, samme gjør vell rs 2000? edit, går helt sikkert ann og kjøre BC kasse på rs 2000 motoren fordi da, må bare bytte om svinghjul og clutch.. uten at jeg skall si noe for sikkert. Som du sikkert ser(om du ser etter), så skriver jeg at han må bytte giren også. Det er en MTX75 som står på RS2000 motoren. 1,8 motoren kjører B5, iB5 eller BCM5 kasse. Disse tåler en del mindre enn MTX75 kassen. 1998 Volvo S80 - 231hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders_K Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 (edited) BC-kassene tåler ikke mye, har kverket en og nå er nr 2 begynt å ule og....Virker som de ikke tåler veldig aktiv kjøring og høye turtall..Så uansett bruk mtx-kasse:) Edited August 29, 2007 by Anders_K 01 Mondeo mk3 stv 97 VW ventoX07 Opel Zafira OPC x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! R.I.P.x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgtx96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket.. x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgtx93 escort 1,8. solgt R.I.P. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPL Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 BC-kassene tåler ikke mye, har kverket en og nå er nr 2 begynt å ule og....Virker som de ikke tåler veldig aktiv kjøring og høye turtall..Så uansett bruk mtx-kasse:) Skal ikke si det med 100% sikkerhet, men B5, iB5 og BCM5 tåler ikke mer enn 147 hk... 1998 Volvo S80 - 231hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andars Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 (edited) Skal ikke si det med 100% sikkerhet, men B5, iB5 og BCM5 tåler ikke mer enn 147 hk...Hvor er det man finner B ib5 og bcm5 ? Edited August 29, 2007 by Andars Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPL Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Hvor er det man finner B ib5 og bcm5 ? Det er giren til de små motorene... 1998 Volvo S80 - 231hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now