Guest Espen E Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Lurer på hva det er bare og hva dem gjør? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 en amal ventil styrer lade trykket . ved standar chip vil den ved max lade trykk åpne for att trykket går ned . en bleed ventil tror de fleste gir høyere lade trykk - ved standard chip - gjør den det ikke . det er nemelig andre parametere som også styrer trykket - noe de ikke tenker på ........... kan gjerne skrive mere hvordan programmet er oppbygd men de fleste bryr seg ikke om det - før topp pakningen har lekket noen ganger .......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 fortsett du bige ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
janbanan Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 har jeg rett i om man har boost controller kan man blåse i hele amal-ventilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
phatphuck Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 det lurer jeg og litt på,jeg har en elektronisk boost controler liggene .kan jeg bruke den når jeg har amal ventilen. dette er på en t25 escos Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 har jeg rett i om man har boost controller kan man blåse i hele amal-ventilen?Jeg går hele tiden ut fra stanard chip Når trykket øker i innsug manifoil vil Map gi beskjed til ecu om att trykket øker og når det kommer til bestemt nivå vil ecu gi beskjed til amal om og senke trykket .Skjer ikke dette ( fordi amal er borte - luring den ligger med strøm hele tiden og bryter strømen - tar du av kontakten kjører den inn sprøytning til minimum og tenn mot øvre død punkt = lite khk men høyt lade trykk = topp pakning til ulan bator ) derfor enten L8 med cat eller esc som har over boost på 3 sek og nok sensor ..derfor gjør som meg ALT STANDAR og ingen problemer ........... Ønsker du mere hk GJØR DET ORDENTELIG ...........det koster minst ........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 (edited) du snakker om standard chip nå håper jeg,er vel ikke mange som bruker amal ventil på fks grå dyse oppsett. NÅ så jeg du skrev standard chip ja beklager. Edited August 18, 2007 by cossie power Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
phatphuck Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 så vis man har en chipet,så kan man bare ta vekk amal og montere en elektronisk boost controller?(dette er på en t25) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 så vis man har en chipet,så kan man bare ta vekk amal og montere en elektronisk boost controller?(dette er på en t25)det må du spørre han som laget programmet om . Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 anal ventilen er boss, sett på den elektroniske ladetrykkstyringen så blir det gydd, Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 Jeg går hele tiden ut fra stanard chip Når trykket øker i innsug manifoil vil Map gi beskjed til ecu om att trykket øker og når det kommer til bestemt nivå vil ecu gi beskjed til amal om og senke trykket .Skjer ikke dette ( fordi amal er borte - luring den ligger med strøm hele tiden og bryter strømen - tar du av kontakten kjører den inn sprøytning til minimum og tenn mot øvre død punkt = lite khk men høyt lade trykk = topp pakning til ulan bator ) derfor enten L8 med cat eller esc som har over boost på 3 sek og nok sensor ..derfor gjør som meg ALT STANDAR og ingen problemer ........... Ønsker du mere hk GJØR DET ORDENTELIG ...........det koster minst ........ dette var jo litt skremmendes da :S Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 vil anbefale alle i å bruke amal-ventilen. etter jeg monterte greddy boost controller så kommer ladetrykket seinere, roligere og ikke på langt nær så høyt trykk som med amal-ventilen og bleed. forøvrig så mister jeg trykket på slutten også noe som kom mer etter monteringen av boostcontroller. har fortsatt noen små planer om hvordan få boostcontrolleren til å funke tilfredstillende siden jeg har kjøpt den. og dette er ikke noe std chip. hehe Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 vil anbefale alle i å bruke amal-ventilen. etter jeg monterte greddy boost controller så kommer ladetrykket seinere, roligere og ikke på langt nær så høyt trykk som med amal-ventilen og bleed. forøvrig så mister jeg trykket på slutten også noe som kom mer etter monteringen av boostcontroller. har fortsatt noen små planer om hvordan få boostcontrolleren til å funke tilfredstillende siden jeg har kjøpt den. og dette er ikke noe std chip. hehe på min kommer ladetrykket tidligere og er stabilt hele veien, så da har du nok koblet din feil er kjempefornøyd Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 (edited) vinge87: jeg har testet litt frem og tilbake, fulgt bruksanvisningen og det er faktisk den eneste måten den funker på. har du prøvd med amalventilen på din med ett map som er beregnet for amalventil? hvis ikke kan du jo ikke engang vite om din kommer tidligere med ladetrykket med boost controller eller ikke.. Dette er grunnen til at jeg hele tiden skifter en og en del på bilen for å se HVA som funker og hva som ikke funker, og hvordan det funker iforhold til det som var på før. til nå så har jeg faktisk bare byttet en del hvor jeg tydelig merket at det som stod på orginalt var bedre. Når jeg mister nesten 500rpm (på å nå1bar) med å montere boost controlleren riktig i forhold til amalventilen så sier jo det sitt. Nå finnes det utallige merker på markede og jeg skal ikke si at alle er like dritt dårlig som greddy sin. (får for guds skyld ikke håpe det) Edited August 19, 2007 by tommy w Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 jeg kjørte med bleedventil, fungerte freit, monterte så elektronisk til hks og vips fikk eg 500omd kjappere, har ikke kjørt så mye med bilen da, gikk jo ikke ann å kjøre i regnvær,planet jo bare den ser en regndråpe, derfor jeg nå skal sette på justerbare armer fremme, håper det gjør underverker, er ikke bare bare og senke hehe, dekkene fremme vises det godt at det ikke er bra Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 jeg kjørte med bleedventil, fungerte freit, monterte så elektronisk til hks og vips fikk eg 500omd kjappere, har ikke kjørt så mye med bilen da, gikk jo ikke ann å kjøre i regnvær,planet jo bare den ser en regndråpe, derfor jeg nå skal sette på justerbare armer fremme, håper det gjør underverker, er ikke bare bare og senke hehe, dekkene fremme vises det godt at det ikke er bra du kjørte med bleed ja, men ikke amal-ventil og bleed som jeg sier. les litt mer nøye neste gang. har merket at det er livsfarlig å kjøre på disse veien for tiden. blir mye spinning. hvordan tenker du å justere hjulene da? mye camber? hva gjør du med dempertoppen mtp lengden på drivakslingene hvis du skal ha mer camber? Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 blir vel mindre camber jeg skal ha, og da passer jo det med drivakselen gjør det ikke det da? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted August 19, 2007 Share Posted August 19, 2007 det passer bra for drivakslingene, men dårlig for sving egenskapene dine.. du kan jo gi meg litt av camberen din. hehe skulle hatt 3-4grader negativ camber. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse... Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Tommy w: Når du bruker både bleed og amal ventil, hvordan har du koblet det opp da? Jeg har nappet ut amalen og kjører kun med bleed ventil fra Turbo Smart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
phatphuck Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 sendte mail til msd og spørte om jeg kunne bruke den El boost controlleren på den chipen ..fikk til svar : det går fint det, så lenge jeg ikke boostet mer en det som stod i papirene til chipen. men amal ventilen måtte stå igjen Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 men amal ventilen måtte stå igjenmente han med kontakten i ? slik og forstå ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
phatphuck Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 ja, tilkoblet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2wdCosworth88 Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 Hmmm.... Noen som kan si meg hvor disse sitter på motoren??? Er det bleedventil som sitter på intercooleren org, med ei kontakt på seg???? Sikkert dumt spørsmål, men jeg er fersk i dette gamet enda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 11, 2007 Share Posted September 11, 2007 Er alltid lov å spørre, husk det Er amalventilen som org. sitter på intercooleren.Det er denne som blir styrt av strøm. En bleed ventil er en ren mekanisk ventil som blir satt inn på slangen mellom acturator og kompressorhuset på turboen. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2wdCosworth88 Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Er alltid lov å spørre, husk det Er amalventilen som org. sitter på intercooleren.Det er denne som blir styrt av strøm. En bleed ventil er en ren mekanisk ventil som blir satt inn på slangen mellom acturator og kompressorhuset på turboen. OKi, da skjønner jeg, for har hørt om at folk setter på den bleed ventilen, så det er den som justerer ladetrykket liksom, men da skrur stagget fra acturator på max, er det sånn???? På min så er den amalventilen tatt bort???? Hva har det å si????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now