Jump to content

Bruker mye bensin


Janna

Recommended Posts

Kan jo være det. Må jo fikse det uansett først så får du se.. Den vanntemp sensoren var jaggu ikke så billig heller.. Tror jeg betalte rundt 500,- for den. Litt drøyt synes jeg, med tanke på at det går litt av de.

 

du kunnd jo prøvd å kjøpe den av vinge87,han har greie priser på de sensorene! =)he

Link to comment
Share on other sites

du kunnd jo prøvd å kjøpe den av vinge87,han har greie priser på de sensorene! =)he

 

 

ja jeg skal ha 1000kr for alle sensorene jeg, vann, luft, radiator og det er jo ikke en upris

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Da var vann temp sensor byttet og har kjørt nesten en tank.

 

Har no brukt 1.45 på milen.

Fremdeles alt for mye.

Andre gode tips?

 

Vennligst ikke kom med andre problemer i denne tråd.

går bilen ok ? soter den ? føler du den "henger i gjenn " ? går den tregt for så og komme som ett skudd ?

Skriv hvordan du føler den går . lenge siden byttet luft filter ? er grunn innstilling på kammene ok ? står tenningen riktig ?

må spørre mye for og prøve og hjelpe .....

Link to comment
Share on other sites

Da var vann temp sensor byttet og har kjørt nesten en tank.

 

Har no brukt 1.45 på milen.

Fremdeles alt for mye.

Andre gode tips?

 

Vennligst ikke kom med andre problemer i denne tråd.

 

Ikke sammenligne for mye med den andre bilen. Blir bare forvirring.

1,45 L/mil ja, men hvor og hvordan har du kjørt? Hvis dette er på langkjøring da er co satt alt for høyt, noe som kan forsøkes justert med CO skruen, dersom denne virker på din ECU. Neste spørsmålet er hvilket chip du har. Lyseblå dyser og grønndysechip vil bruke ekstra bensin på rolig kjøring.

 

Hvis du har grønndyseoppsett så kjør grønndyser eller juster ned bensintrykket til de lyseblå dysene i praksis leverer samme bensinmengde som de grønne.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Motor ble mappet til lyseblå dyser, og brukte tidligere under liter på milen Bergen-Oslo med godt pådrag hele veien.

Ellers 1 til 1.3 alt etter hva slags kjøring.

Motor ut av bil, står i garasje ett årstid, satt inn i ny bil og bruker mye bensin no.

Bilen går veldig bra, men soter nok pluggene litt mer enn den skal ja.

Kanskje litt treg oppstart, men ikke så veldig merkbart iallefall.

 

Har ikke funnet noe falsk luft.

 

Har air/fuel måler, som viser at alt er gerit, men er vel helst ikke så veldig nøyaktig disse da....

 

Kan noe ha "skjedd" når motor stod lenge utav bil?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...