Cosworth_ftw Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 Kan jo være det. Må jo fikse det uansett først så får du se.. Den vanntemp sensoren var jaggu ikke så billig heller.. Tror jeg betalte rundt 500,- for den. Litt drøyt synes jeg, med tanke på at det går litt av de. du kunnd jo prøvd å kjøpe den av vinge87,han har greie priser på de sensorene! =)he Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted September 2, 2007 Share Posted September 2, 2007 du kunnd jo prøvd å kjøpe den av vinge87,han har greie priser på de sensorene! =)he ja jeg skal ha 1000kr for alle sensorene jeg, vann, luft, radiator og det er jo ikke en upris Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 Da var vann temp sensor byttet og har kjørt nesten en tank. Har no brukt 1.45 på milen.Fremdeles alt for mye.Andre gode tips? Vennligst ikke kom med andre problemer i denne tråd.går bilen ok ? soter den ? føler du den "henger i gjenn " ? går den tregt for så og komme som ett skudd ?Skriv hvordan du føler den går . lenge siden byttet luft filter ? er grunn innstilling på kammene ok ? står tenningen riktig ?må spørre mye for og prøve og hjelpe ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 Da var vann temp sensor byttet og har kjørt nesten en tank. Har no brukt 1.45 på milen.Fremdeles alt for mye.Andre gode tips? Vennligst ikke kom med andre problemer i denne tråd. Ikke sammenligne for mye med den andre bilen. Blir bare forvirring. 1,45 L/mil ja, men hvor og hvordan har du kjørt? Hvis dette er på langkjøring da er co satt alt for høyt, noe som kan forsøkes justert med CO skruen, dersom denne virker på din ECU. Neste spørsmålet er hvilket chip du har. Lyseblå dyser og grønndysechip vil bruke ekstra bensin på rolig kjøring. Hvis du har grønndyseoppsett så kjør grønndyser eller juster ned bensintrykket til de lyseblå dysene i praksis leverer samme bensinmengde som de grønne. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted September 3, 2007 Author Share Posted September 3, 2007 Motor ble mappet til lyseblå dyser, og brukte tidligere under liter på milen Bergen-Oslo med godt pådrag hele veien.Ellers 1 til 1.3 alt etter hva slags kjøring.Motor ut av bil, står i garasje ett årstid, satt inn i ny bil og bruker mye bensin no.Bilen går veldig bra, men soter nok pluggene litt mer enn den skal ja.Kanskje litt treg oppstart, men ikke så veldig merkbart iallefall. Har ikke funnet noe falsk luft. Har air/fuel måler, som viser at alt er gerit, men er vel helst ikke så veldig nøyaktig disse da.... Kan noe ha "skjedd" når motor stod lenge utav bil? Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted September 3, 2007 Share Posted September 3, 2007 vet jo at dysene kan tette seg hvis de står for lenge, kan dine ha blitt ødelagt av noen grunn? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted September 4, 2007 Author Share Posted September 4, 2007 Skulle den ikke da fått for lite bensin? Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skallesei Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 Funnet ut av problemet?Får motoren din for feit blanding på toppen også eller går den magert på toppen? 1996 BMW 320 Cabriolet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now