Jump to content

Recommended Posts

Posted

Lurer på hva som gjør at bilen min bruker mye bensin, 1.6-1.7 på milen.

 

Når motor stod i forrige bil, var forbruk på litt over literen.

 

Motor stod ubrukt i ca ett år før kom i ny bil.

Alt på motor er det samme, samme hjerne og chip. Ingenting ble endret på.

Lyseblå dyser, 3bar map, 3" eksos, rs500 kjøler. 1.6 ladetrykk.

 

Alt virker som det skal, utenom at bensinforbruket er høyt.

 

Noen tips om hvor begynne å feilsøke?

Posted

første vi kan begynne med er jo om bensintrykket faktisk er det samme. Dette kan jo føre til mye høyere forbruk dersom det er høyere. Bruk bredbandslambda til å stille inn. En cosworth skal ikke bruke mer enn maks like over litern på milen så lenge det ikke er kvasse kammer og mega trim. hehe

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Posted

okay.. kunne være at pumpen fikk "bedre/mer" strøm og dermed leverte mer. bare en løs tanke.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Guest Espen E
Posted

Hvis map sensoren har klikka, hva skjer da a??

Posted
føler til vann temp - bak inn sug

 

 

Hvorfor burker bilen mer bensin når den følern er defekt ?

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Posted

kan måles, ta den ut, og ved temperatur på 20 grader celsius, skal den ha ca 38000 ohm ;) ifølge autodata cd.. gjelder Ford sin ect sensor.

Bosch sin: 10 grader - ca 3500 ohm, 20 grader - 2500 ohm

Posted
Kan den måles at den er defekt?

bytt den koste ikke mye :wacko: tror hele tiden vannet er kalt Pøser på med bensin .

Lett og starte - soter når varm / fusker

  • 2 weeks later...
Guest crzywiz
Posted

Min 4x4 går på litern på langkjøring, og 1.44 ca på småkjøring, er det unormalt? MSD 380chip,3bars map sensor, Sorte Siemens Dyser og 1.2 i ladetrykk.

Posted (edited)

merker at min øser ut på småkjøring hvertfall...vanntemp sensoren vant ikke mye..

 

4x4 ,grønne dyser,330 opps.1 i ladetrykk

Edited by cossi_conditions
Posted

visst grunninstillinga på gasspjeldet/gasswire ditt er feil slik at det står litt opent når det skal vere helt stengt vil du kunne få høgt forbruk da map vil gi feil signal om at trykket er høgt (lite vacum) i innsuget og gi mere bensin, mål vac i innsug ca-0,6 bar tomgang evt falskluft kan gi smme virkning

Guest crzywiz
Posted

Fant idag ut at alle ledningene på lamdaen er slitne, dvs isoleringen er ødelagt så det er kontakt mellom de, samt til gods. så tror nok noe kan ligge her?

Posted

Kan jo være det. Må jo fikse det uansett først så får du se.. Den vanntemp sensoren var jaggu ikke så billig heller.. Tror jeg betalte rundt 500,- for den. Litt drøyt synes jeg, med tanke på at det går litt av de.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Guest dadda rst
Posted

racefix.no selger disse til 299kr inkl moms.

Posted

er det lambda på disse bilene? den kan isåfall ha noe å si, men er vel ikke det på 2wd, luftsensoren har vel litt med blanding av luft og bensin og vel og gjøre, den som står i innsuget, bare tenker høyt nå :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Posted

er bilen chippet? isåfall kan jo feilen ligge der, falsk luft(noe jeg tviler) da hadde den vel ikke gått reint heller, hm ja da vet ikke jeg på sparket ihvertfall

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...