Guest Villi Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Hei, jeg er ny her på forumet, og jeg skal kjøpe meg en cosworth,Det er en 1986 Sierra Cosworth VingebilMotor er 205 BlokkMen nå er motoren rast, da det er blitt sprekker i blokka, ikke vanskelig og få tak i 205 blokk, men lurer da på åssen det er å få tak i 200 blokk?Bilen har vært skjøta en gang, men bil er helt rett og alt er som det skal være, bilen er svart og det står 17" hvite Compomotive Felger på den, effektanlegg fra Moongose står det på den, større turbo, nye bremser så er spørsmålet, hvor mye kan jeg gi for den bilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Du må komme med mer info om tilstand, og bilder før du kan få noe seriøst svar iallefall. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Villi Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Bilen er strøkenstår RS500 Intercooler på bilen, RS500 Frontfanger, 3" Eksos, Motor er overhalt for ei stund sia, men blokka sprakkEieren mente at det var hvertfall oppimot 350 hk i den, den reiv seg løs bare med å speede på 3 gir på tørr asfalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Orginal vingebil i vognkort?Vanskelig å si, ettersom vingebilene er blitt ganske så dyre i det siste. En vingebil som er i orden får du 150 000+ for. En dass er selvsagt ikke verdt så mye. Hvis alt er i orden -interiør, understell, drivverk, lakk osv så er den verdt ca 110 til 120k i mine øyne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Villi Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Hvis jeg da sier jeg skal gi 70 - 75000? Burde jeg bare slå til da? Den er godkjent som cosworth, men er ombygd da.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworthking Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Hvis jeg da sier jeg skal gi 70 - 75000? Burde jeg bare slå til da? Den er godkjent som cosworth, men er ombygd da.. så billig får du den vel ikke pga ei sprekt blokk Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeH Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Sikkert ikkje ille det. Om den ellers er i god stand. Må rekne rundt + - 25000 for en 4x4/escort motor med 200 blokk. Kun blokker går vel fra 5-6000 og oppover alt etter stand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Villi Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 så billig får du den vel ikke pga ei sprekt blokk Er en kamerat sin, så er blokka sprekt da, så jeg skal kjøpe den.. Men er det vanskelig å få tak i 200 blokk? Kryr vel ikke akkurat av de lengre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Han kan selge den til meg Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Villi Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Han kan selge den til meg Blir nok min den bilen ja For å få en tålig grei motor, mye må en koste på den da? Vil ikke gjøre noe av det arbeidet sjøl da.Ikke så SUPER mange hester, men sånn ca 300 - 350, ca pris? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Du trenger ihvertfall ikke stresse så mye med å finne en 4x4 motor/blokk.2wd motor er mer enn god nok, og lettere å oppdrive brukte blokker til. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Blir nok min den bilen ja For å få en tålig grei motor, mye må en koste på den da? Vil ikke gjøre noe av det arbeidet sjøl da.Ikke så SUPER mange hester, men sånn ca 300 - 350, ca pris? da gjør du som janna sier her, trenger eksos anlegg,, 3bar map, kjøp den nye t-34 turboen her på forumet som er tilsalgs garret t-34, grønne dyser, grpa toppakning, vibratech motorfester, chip skaffer pukkelrygg på forumet her til deg, kn filter og skift simmeringer og pakninger på motoren, skift olje og det så blir det en gudd kjøreopplevelse, sikkert noe jeg har glemt men tror dette er det du trenger, få deg en level 8 hjerne fra 4x4 sierra, den er bedre enn level 1 hjernen som er i vingebil, lykke til kjøp bilen og sett den istand, Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 200 Blokk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Villi Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 da gjør du som janna sier her, trenger eksos anlegg,, 3bar map, kjøp den nye t-34 turboen her på forumet som er tilsalgs garret t-34, grønne dyser, grpa toppakning, vibratech motorfester, chip skaffer pukkelrygg på forumet her til deg, kn filter og skift simmeringer og pakninger på motoren, skift olje og det så blir det en gudd kjøreopplevelse, sikkert noe jeg har glemt men tror dette er det du trenger, få deg en level 8 hjerne fra 4x4 sierra, den er bedre enn level 1 hjernen som er i vingebil, lykke til kjøp bilen og sett den istand, Takk skal du ha Vet du å ca pris er på sånn? Hvis jeg må betale 70 000 for bilen og tar lån på 150 000 til motor og div? Funker det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Se her; 200blokk... '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 men hvis du ikke skal ha mere hester er det vits å kaste bort 15 kg nesten unødvendig over forhjulene? og endel ekstra penger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Villi Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 men hvis du ikke skal ha mere hester er det vits å kaste bort 15 kg nesten unødvendig over forhjulene? og endel ekstra penger?Grunnen til det er for å få det mer driftsikkert da, og hver gang en er ute og kjører så slipper jeg kanskje være redd for at det skjer noe med motoren Så derfor vil jeg heller koste på motoren endel enn å bli ståans en plass.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now