Guest NO PAIN NO GAIN Posted August 16, 2007 Posted August 16, 2007 eg tenkte eg sku dreia meg noken stål foringer til rs turboen bak er de noen som har testet dette??
RsTurboTaule Posted August 16, 2007 Posted August 16, 2007 eg tenkte eg sku dreia meg noken stål foringer til rs turboen bak er de noen som har testet dette??vet du hvorfor foringer er laget av GUMMI? 88 Escort RSTurbo
Peder`n Posted August 16, 2007 Posted August 16, 2007 vet du hvorfor foringer er laget av GUMMI? Næg Næg Næg.. ...Det er jo det han spør om?!.... Men jeg tror han skal få seg noen ekle overaskelser hvis han gjennomfører stålforingene...Det er jo som sagt en grunn til at foringer er av gummi...de skal fjære og dempe vibrasjon... "stålforinger" fjærer ikke, og vibrasjonene blir overført videre...."somethings gotta give, man!" Jeg hadde heller gått for noan harde polyeurethan-foringer... Peder
Guest NO PAIN NO GAIN Posted August 16, 2007 Posted August 16, 2007 de er kansje ein grunn for at di bruker stålforinger, for de blir brukt.. tenk litt på den.. jo stivere jo bedre lite komfort er de men de er ikke de eg er ute etter, veigrep!!
janbanan Posted August 16, 2007 Posted August 16, 2007 eneste forskjellen på gode polyerethan-foringer og stålforinger er ryggsmerter og behov for nyrebelte.
Guest NO PAIN NO GAIN Posted August 16, 2007 Posted August 16, 2007 ja men nyrebelte har eg så de går fint.. har poly foringer, ska montere de.. men de hadde vert nåke og prøvd på escort i vertfall...
Peder`n Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 Må ikke sette på slike foringer og regne med at veiholdningen blir bra...masse som hører til...hvis du virkelig vil, så får du det til!... Skikkelige fjærer og tilhørende dempere... stabstag i riktig tykkelse (ikke dermed sagt at dem skal være så forbanna tykke...Bilen skal kunne vri seg for å beholde grepet på veien) Hør/kikk på WRC escorten til Hafsengen...ikke noe å si på veiholdningen der...og det spørs om han har stålforinger...kanskje han har det men...jeg tviler på det....Hva vet vel jeg!? Vet det er et problen for dem som trimmer golf, at man absolutt skal ha så stiv bil, og resultatet blir at bilen bokstavelig talt spretter av veien....kommer nok kanskje ikke av foringer spesiellt...men av fjærer og fempere som i seg selv nok er bygget for tyngre biler.... Det jeg vil fram til er at puslebitene må passe sammen....for at det skal bli noe serlig utav det...Jeg skal diskutere det med en bok jeg har...også skal jeg næge mer her etter det....he he Peder
Guest oldfordsneverdie Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 vel,kan jo nevne at rs turbon til brodern har inga foringer i bakstillinga si.har komplett sett fra mef mototrsport.kun uniballs og justerbare stag skrudd rett i bila.skal bli spennende å se hvordan det blir på bane.men tviler på at det er noe å dure med etter norske veier tviler jeg på.
RsTurboTaule Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 en rs turbo med polyrethan foringer stive koni og senking er ikke en god løsning når det kommer en hump, for det første rister du jo løs halve bilen nesten, og kjører du litt over fartsgrensen, risikerer du jo å hoppe av veien hvis det er en hump (håp at den humpen ikke kommer rett før en sving) 88 Escort RSTurbo
Guest NO PAIN NO GAIN Posted August 18, 2007 Posted August 18, 2007 Må ikke sette på slike foringer og regne med at veiholdningen blir bra...masse som hører til...hvis du virkelig vil, så får du det til!... Skikkelige fjærer og tilhørende dempere... stabstag i riktig tykkelse (ikke dermed sagt at dem skal være så forbanna tykke...Bilen skal kunne vri seg for å beholde grepet på veien) Hør/kikk på WRC escorten til Hafsengen...ikke noe å si på veiholdningen der...og det spørs om han har stålforinger...kanskje han har det men...jeg tviler på det....Hva vet vel jeg!? Vet det er et problen for dem som trimmer golf, at man absolutt skal ha så stiv bil, og resultatet blir at bilen bokstavelig talt spretter av veien....kommer nok kanskje ikke av foringer spesiellt...men av fjærer og fempere som i seg selv nok er bygget for tyngre biler.... Det jeg vil fram til er at puslebitene må passe sammen....for at det skal bli noe serlig utav det...Jeg skal diskutere det med en bok jeg har...også skal jeg næge mer her etter det....he hePeder ja de er mye som spiller inn på veigrep.. men de hadde vert gøy og prøvd litt av vært og funne ut ka som viste seg og være best..
janbanan Posted August 18, 2007 Posted August 18, 2007 en rs turbo med polyrethan foringer stive koni og senking er ikke en god løsning når det kommer en hump, for det første rister du jo løs halve bilen nesten, og kjører du litt over fartsgrensen, risikerer du jo å hoppe av veien hvis det er en hump (håp at den humpen ikke kommer rett før en sving)Veldig enig.
Peder`n Posted August 18, 2007 Posted August 18, 2007 ja de er mye som spiller inn på veigrep.. men de hadde vert gøy og prøvd litt av vært og funne ut ka som viste seg og være best.. Javisst... eksperimentering er knall....Kjør på....Men husk og fortell hva som skjer etterpå...sånn at vi andre kan "lære" av det.... Peder
hår ball Posted August 21, 2007 Posted August 21, 2007 den dagen en bil med ruthanforinger konis og stive foringer hopper av veien, før en orginal bil, så skall jeg personlig ta av meg hatten! skjønner ikke at folk kan klage en gang, visst man ønsker en stiv og sportslig bil med gode vei egenskaper, så må man trekke komforten ned på lista... så da er det valget kval, om man skall ha komfort eller en bil som funker til spenstig kjøring.. Jeg for min del syns at en escort med foringer,konis og senke sett er MYE bedre og kjøre enn en orginal 1,6.. sitter man i gode stoler er det ikke no problem og kjøre med. vurderter selv en periode stål foringer, men fikk en gooooo deal på powerflex foringer =)
Guest NO PAIN NO GAIN Posted August 23, 2007 Posted August 23, 2007 den dagen en bil med ruthanforinger konis og stive foringer hopper av veien, før en orginal bil, så skall jeg personlig ta av meg hatten! skjønner ikke at folk kan klage en gang, visst man ønsker en stiv og sportslig bil med gode vei egenskaper, så må man trekke komforten ned på lista... så da er det valget kval, om man skall ha komfort eller en bil som funker til spenstig kjøring.. Jeg for min del syns at en escort med foringer,konis og senke sett er MYE bedre og kjøre enn en orginal 1,6.. sitter man i gode stoler er det ikke no problem og kjøre med. vurderter selv en periode stål foringer, men fikk en gooooo deal på powerflex foringer =) eg vurdere sterkt stålforing om ikke alt under skall bli stål foringer so ska eg stive av noen punkt og resten polly foringer tror de er ein god ide eg.. for de er visse svakheter der under i vertfall på min escort...
Morti89 Posted September 20, 2007 Posted September 20, 2007 En kompis dreide seg stålforinger, det endte med at A,B og C stolpene sprakk i festet og taket lå og flagret i vinden :S men dette var da en BMW E30 heha 87' Ford Escort RS Turbo S2 http://www.fordclubn...scort-rs-turbo/ 87' Volvo 740 16v Turbo
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now