Panza Posted August 15, 2007 Posted August 15, 2007 I forbindelse med at en turbo fikk litt mye oljetrykk lurer jeg på hva simringene eller olje-tettingene er laget av og hvordan de virker. Og om de tar skade av en 5-10 minutter med for høyt oljetrykk. Såpass høyt at en del olje rant ut i eksosanlegget.
kh turbo Posted August 15, 2007 Posted August 15, 2007 Hvor høyt oljetrykk prater vi om?De er lagd av fjørstål. eller carbon. Burde ikke være noe problem, men forstår ikke hvordan du har klart dette? må være et ekstremet trykk vi prater om her.. Feilen pleier å være at folk bruker paknings silikon på retur, slik at olja ikke fritt kan returnere. (her er det ikke trykk, kun tyngdekraften som hjelper til) evt. høyt overtrykk i bunnpanna. Mvh. Kjetil 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Panza Posted August 15, 2007 Author Posted August 15, 2007 Takk for svaret. Da bør det ordne seg når olja i eksosanlegget har brent opp.Problemet var et fremmedlegeme i retur-slangen, det ble jo ikke mer enn standard oljetrykk, men olja hadde ingen steder å gjøre av seg.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now