Jump to content

Recommended Posts

Posted

I forbindelse med at en turbo fikk litt mye oljetrykk lurer jeg på hva simringene eller olje-tettingene er laget av og hvordan de virker.

 

Og om de tar skade av en 5-10 minutter med for høyt oljetrykk. Såpass høyt at en del olje rant ut i eksosanlegget.

Posted

Hvor høyt oljetrykk prater vi om?

De er lagd av fjørstål. eller carbon.

 

Burde ikke være noe problem, men forstår ikke hvordan du har klart dette? må være et ekstremet trykk vi prater om her..

 

Feilen pleier å være at folk bruker paknings silikon på retur, slik at olja ikke fritt kan returnere. (her er det ikke trykk, kun tyngdekraften som hjelper til) evt. høyt overtrykk i bunnpanna.

 

Mvh. Kjetil

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted

Takk for svaret. Da bør det ordne seg når olja i eksosanlegget har brent opp.

Problemet var et fremmedlegeme i retur-slangen, det ble jo ikke mer enn standard oljetrykk, men olja hadde ingen steder å gjøre av seg.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...