Jump to content

Universal Turbos


thogau

Recommended Posts

Hva tror dere om denne:

Description: HYBRID TURBO EXCHANGE, 4WD SAPPHIRE COSWORTH STAGE 3

 

Other Info: .63 EXH HSG, T34 COMP WHEEL & HSG, 360 deg THRUST BEARING, -31 ACTUATOR. CUT BACK BLADES AVAILABLE AS OPTION (NO CHARGE) - PREVENTS TURBINE BLADES FROM CLIPPING THE HOUSING THROUGH EXPANSION WHEN RUNNING HOT. TYPICAL POWER 420bhp - 30psi

 

Pris ca 7350!

 

Denne selges hos Burton UK.

Link to comment
Share on other sites

Hva tror dere om denne:

Description: HYBRID TURBO EXCHANGE, 4WD SAPPHIRE COSWORTH STAGE 3

 

Other Info: .63 EXH HSG, T34 COMP WHEEL & HSG, 360 deg THRUST BEARING, -31 ACTUATOR. CUT BACK BLADES AVAILABLE AS OPTION (NO CHARGE) - PREVENTS TURBINE BLADES FROM CLIPPING THE HOUSING THROUGH EXPANSION WHEN RUNNING HOT. TYPICAL POWER 420bhp - 30psi

 

Pris ca 7350!

 

Denne selges hos Burton UK.

 

Joda, gode greier tut og kjør, men jeg mener at A/R 0.55 er bedre for oss som kjører på vestlandet.

Vit at dette er en gammeldags turbo som passer best på motorer med lav komp.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Er dette T34? Escort Cosworth turbo?

 

Ja, i forsterket utgave.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Kommer denne veldig seint?

i tillfellet ca hvor seint?

 

Flere rundtom her har klart og klarer ladetrykk før 2000 o/min og 1,0 BAR rundt 2500 o/min på høye gear med A/R 0.48 og 0.55 turbinhus. A/R 0.63 er betydelig tregere som vist bl.a her.

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?act...st&id=18737

 

0,2 BAR ved 3000 o/min. :(

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

jeg har ikke det problemet med at den turboen kommer så sent i allefall :)

 

 

skift til 48 hus du som pelle sier så skal du få sjokk hvist du er fornøyd slik du har det nå :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

jeg har ikke det problemet med at den turboen kommer så sent i allefall :)

 

Kanskje du har A/R 0.55 likevel da, for også dette er merket med A/R 0.63

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Med A/R 0.48 blir det ikke alt for mye varme i eksoshuset, Scanche sier nemelig at 0.48 er alt for lite til ein slik turbin...

Han anbefaler 0.63.

Ja ja ikke veit eg :unsure:

 

Det vil som vanlig avhenge av så mye. Det er selvsagt en grunn til at T34 kommer med A/R 0.63 originalt. Det er også en grunn til at dette store turbinhuset var så ubrukelig i rally at man måtte ta frem ett mindre turbinhus forkledd som det originale for å være konkurransedyktig.

 

Det er også slik at at T34 går med A/R 0.48 turbinhuset på biler som kjøres i bakkeløp da større turbinhus blir for "trege".

 

Mange har kjørt T34 med A/R 0.48 på gate i årevis uten problemer, men jo bedre veistandard man kjører på jo mindre ulemper med større turbinhus. På kronglete veier bli intervallene med full gass relativt korte og man ligger heller ikke lenge på høye turtall så da går fint med mindre turbinhus også.

 

Det er imidlertid slik at 300 hk satsene til Cosworth som enkelte Tyske trimfirmaer selger har T34 med A/R 0.48 turbinhus, så problemet kan ikke være så enormt stort, men personlig er jeg mest tilhenger av A/R 0.55 huset om man absolutt vil kjøre med en gammeldags turbo.

 

 

 

Kan jo være at Martin veit hva han snakker om da....

 

Selvfølgelig gjør han det. Dersom man bor på Østlandet og det kommer en ung østlandsherre og spør om hva som er riktig turbinhus på en Cosworth med T34 turbo, så hadde jeg nok svart det samme, evt rådet vedkommende til å kombinere trim 50L kompressoren med ett T3(1) eller netics steg 2 turbinhjul, dersom det kun var 100% bolt on turbo som var aktuelt.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...