Guest Dre Racing@ Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 hvor mye effekt kan man dra ut på 3" eksos tror dere? det blir vel for lite for 500hk eller? eksoshuset blei da værtfall for lite, kurven daler allerede på 5500rpm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Setter eksosen noen begrensning såpass tidlig a? Trodde ikke 3" eksos var noen begrensning jeg.. Ikke før atskillig mer effekt enn 500 i hvert fall? Specs ellers da? 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 trodde nå ett 3toms eksos annlegg holdt til mye mer enn 500 hk.har ikke noe fakta på det..men er da svært få som kjøre på så mye mer enn det.gjerne 3,5toms er og se rundt omkring.men har du problem med effektkurva der..så er det vel ikke akurat eksosen det står på.ville jeg trodd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cossy88 Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Jeg skal kjøre 3,5 toms mongoose på mye mer enn 500hk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 det første han sa når vi skulle spenne opp bilen var værtfall at 3" holder nok ikke til 500hk.. skulle tro det gjorde det men...får bare bytte å se da værtfall, og bytte eksoshus igjen...får nesten ventilflyt på 5500 på baktrykk på 1.55 i turbotrykk.. effekten er da 415hk på hjula. turbon er en turbonetics/its t60-1 (59mm inn 65mm ut) med ar58 på eksos, hadde 82 før, nå blir det vel ett 70hus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cossy88 Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 det første han sa når vi skulle spenne opp bilen var værtfall at 3" holder nok ikke til 500hk.. skulle tro det gjorde det men...får bare bytte å se da værtfall, og bytte eksoshus igjen...får nesten ventilflyt på 5500 på baktrykk på 1.55 i turbotrykk.. effekten er da 415hk på hjula. turbon er en turbonetics/its t60-1 (59mm inn 65mm ut) med ar58 på eksos, hadde 82 før, nå blir det vel ett 70hus.Det er jo bare tull spør du meg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 hehe flere som har 3" på 600-700++hk biler, så det er nok bare tull Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 hehe flere som har 3" på 600-700++hk biler, så det er nok bare tull ja helt enig.. dette hørtes veldig rart ut spør du meg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 det første han sa når vi skulle spenne opp bilen var værtfall at 3" holder nok ikke til 500hk.. skulle tro det gjorde det men...får bare bytte å se da værtfall, og bytte eksoshus igjen...får nesten ventilflyt på 5500 på baktrykk på 1.55 i turbotrykk.. effekten er da 415hk på hjula. turbon er en turbonetics/its t60-1 (59mm inn 65mm ut) med ar58 på eksos, hadde 82 før, nå blir det vel ett 70hus. Her var det mye rart synes jeg. Gidder du å fortelle litt mer utfyllende om hvem som sa hva hvor og om resten av oppsettet?RS 500 tok vel 540 hk på 3" eksos og effekten ble da begrenset av turboen, ikke eksosanlegget selv om også dette vil avhenge av motoroppsettet. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Jeg har bremset 595 hk på 3", satser på 650-700 hk nå forsatt med 3" eksos. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 da må du nok se på åssen potter/katalysator du har, for noe begrenser luftstrømmen voldsomt i eksosanlegget ditt. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 spar deg med og bytte /lage nytt eksos du dre. få på et nytt eksos hus på den turbon din så blir det krutt..Tror 3 tom er mer enn godt nok til 500... selv om Trond var skeptiskt til det.. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth87 Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 er det ikke en i angland som kjører 500+ på 3" downpipe å 2.5 resten a? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 Tror nok du kan ta ut 800hk, før 3" blir for lite! Men kommer selvfølgelig an på valg av potter, rørtrekking osv.. Er vel større sjanse for mottrykk i eksoshus. 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Om jeg ikke husker helt totalt feil så har Rolf Klypen 3" og 840-850hk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Ja det blir ny bak potte værtfall...er jo eksoshuset som gjør at jeg ikke får ut effekten her... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 så må man huske 100db/3000rpm grensa for å få kjørt på bane kommer nok til å sjå meir av den regelen, også på gatebil treffa....... da det er driver av bane anlegget som bestemmer dette ikkje arrangør... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 Ja det blir ny bak potte værtfall...er jo eksoshuset som gjør at jeg ikke får ut effekten her... Det sier seg selv at på en motor som gir hele 415 hk DIN hjul (antar jeg) på lave 5500 (minst 550 NM?) med 1,55 BAR ladetrykk så er dette en "high flow" motor og slike oppsett krever frie luftveier. A/R 0.58 er nok for lite da ja.Lave trykk øker også eksosmengden (ikke massen) så da der det ikke usannsynlig at 3" downpipe kan bli litt lite også. Du skal tross alt opp minst 1500 o/min til. Glem bakpotten!, bare tull. så må man huske 100db/3000rpm grensa for å få kjørt på bane kommer nok til å sjå meir av den regelen, også på gatebil treffa....... da det er driver av bane anlegget som bestemmer dette ikkje arrangør... Det er vel helst forurensingstilsynet som bestemmer dette. Banene er kronisk lydovervåket via mikrofoner med registrering av lydnivå i Oslo (ble vi fortalt iallefall) og for mange overtredelser gjørt at baneanlegget kan miste konsesjonen til drive. Unødvendig støy er lavmål. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted August 15, 2007 Share Posted August 15, 2007 (minst 550 NM?) 540nm Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 540nm Var det ikke 540 Nm på hjul da? Blir nok over 550 Nm i motor, eller? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 ja men det er vel hjul vi snakker om eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now