Anders Posted October 9, 2004 Posted October 9, 2004 Lurte på kor mye olje og hvilken olje og kor jeg fyller på!!er fra en xr4x4 mvh anders Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Guest 2.0Fordsierra Posted October 10, 2004 Posted October 10, 2004 hm..kan svare ut ifra det jeg har HØRT. dvs ikke stol 100% på meg:)for å sjekke oljen..må bilen være heisa opp..kjem ikke under ellers..men!ikke noe jekk, men heile biln må stå lissom heisa opp slik at den står beint lissom..(fatter:P?) der skal være en litn plass bak der du kan enten skru av elr no..stikk fingern inni der..å dypp fingern rett bak veggen..om du då har olje på fingern så skal d være nok der... PS: Dette har jeg hørt..om det stemmer..idoknow!
Anders Posted October 10, 2004 Author Posted October 10, 2004 nei klarte å sitte den oppned en dag.. så randt det ut litt olje.. den henger ikke på bilen så.. men skal prøve å finne den skruen Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Guest 2.0Fordsierra Posted October 11, 2004 Posted October 11, 2004 er sikkert flere har som har myeee mer peil et svar kommer sikkert...
Anders Posted October 11, 2004 Author Posted October 11, 2004 Funnet løsningen.. man fyller til det renner ut set hullet som er på dette bilde! Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Anders Posted October 12, 2004 Author Posted October 12, 2004 vist man setter den på høykant kansje Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Guest Bust Posted October 13, 2004 Posted October 13, 2004 kan vel prøve å ta ut nederste bolten på dekselet (og evt åpne påfyllingshullet slik at det kommer inn luft oppe)
Guest Boondocks Posted October 13, 2004 Posted October 13, 2004 kan vel prøve å ta ut nederste bolten på dekselet (og evt åpne påfyllingshullet slik at det kommer inn luft oppe)det funker ikke på cosworth diffen.. (like i utførelsen vel?) .. så jeg tipper det ikke går.. sug det ut med vakum og en tynn slange (helst litt stiv).. gikk fint som bare det! Det går på 1,0 liter forann og 0,9 bak på xr4x4
Guest mfafa Posted November 8, 2004 Posted November 8, 2004 Utrolig.. jeg byttet klokke på sierran her om dagen. Så skal jeg bytte olja. Ringer Ford i Holmestrand, siden Ford Horten ble lagt ned dessverre, og får høre at de ikke har sånn oppsuger. Får cruise rundt om bensinstasjonene og spørre Regner med et er samme olja på vanlig- og sperraksel!! edit: fant ut at det er forskjellig olje.
Guest mfafa Posted November 8, 2004 Posted November 8, 2004 Var rundt overalt på bensinstasjoner for å låne pumpe og sted å gjøre jobben. Ikke en kjeft som hadde! Etter tips endte jeg til slutt opp på en CdCardic shappe, og de hadde sånn manuell pumpe jeg trengte (kan suge ut og fylle på). Så gjenstår det bare å hente olja i morra på Ravnås i Horten. De har Castrol.
Recommended Posts