Jump to content

Lader over 2 bar


THE WOLF

Recommended Posts

Var ute og prøve en cossie 2wd her om dagen jeg hadde tenkt og kjøpe. Motoren er nyoverhaldt med nye smidde stempler og ny turbo bl.a.

Han som selger, kjører inn bilen(har kjørt 600km),og ikke gitt på. Han skrur ikke selv så han skjønte ikke hva som kunne være galt.

Den slapp såvidt på 2.gir med over 2 bar på turbotrykksmåleren,det er ikke riktig når den er bremset til 363hk på 1,8bar.

Han pratet noe om at svogeren hans hadde skrudd ned trykket på både WG og turbotrykks bryter inni bilen.

 

Hvorfor lader den så jæveli uten at den går bra????????????????

 

Jeg skrur bil selv,men fikk ikke sett noe på problemet,han ville heller ikke selge bilen når den var sånn(bra det da:) )

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

Veit ikke om det var noe feil med måleren.

det var BAR,garantert.

Har en liten tro på at WG er helt på tur,så den ikke lukker opp for overtrykket,så det blir mottrykk

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

Guest cossy88
man må alltid kjøre inn en nybygd motor.

 

Hmm.. Jaha... så når jeg skal ruse min motor opp i mot 10 000rpm i bremsebenken til høsten, må vi altså la den gå i over 60 mil i benken før noe skikkelig pådrag!!??

vanlig innkjøring i benk tar vel rundt ca1 time før pådrag (kommer vel sikkert litt ann på motor, men ikke i nærheten av 60mil!?) eller har jeg bommet stort her??? bare spør.... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Veit ikke om man må gjøre det jeg,er jo bare og gi gass. Når man lager nye biler på fabrikken er det jo rett ut og kjøre. Jeg tror motoren ikke har godt av en veldig pen innkjøring,da blir ikke delene "herdet" liksom.

Correct me if i'm wrong!!!!!!!

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

Guest cossy88
Høres ut som feil med måleren syns jeg.. Prøv annen måler? Evt lekkasje i trykkslanger?

 

Offtopic, men cossy88, du har tenkt varve opp mot 10000rpm med cosworth-motor? Hørtes (veldig) mye ut..?

Det ER veldig mye på en slik motor, men skal du opp i den effekten jeg skal ha så må man ha turtall....

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som feil med måleren syns jeg.. Prøv annen måler? Evt lekkasje i trykkslanger?

 

Får høre med han når han kommer fra ferie.

Cossie 2wd 1988 Magenta(sommerbil)

Sierra is 1986 (Vinterbil)

Volvo FM12 GLOBEHYTTE (jobb"bil")

"Han med RUNE skilt"

Link to comment
Share on other sites

Guest cossy88
Hvor mye er det snakk om da? :) 8-900?

 

vanskelig å si hva det blir... jens har trua på over tusen så vi får se... er endel "forskning" ute å går her B)

Link to comment
Share on other sites

Guest cossy88
Såpass ja.. Hørtes sprekt og dyrt ut, lykke til :)

 

Takk takk, kan trenge det... Og JA det koster hehe B)

 

 

Høres ut som feil med måleren syns jeg.. Prøv annen måler? Evt lekkasje i trykkslanger?

 

Får høre med han når han kommer fra ferie.

 

sorry for at jeg ødelegger tråden din litt her :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...