Jump to content

Trenger deler ford ikke får tak i.


Recommended Posts

Guest Xr2boy
Posted

Har vært i kontakt med Delelageret til ford i skien, må først få si at det er en slapp holdning på folk der.

 

Skulle bestille KE JETRONIC releet + bensinpumpe relee.

 

Men fikk som svar at KE jettronic relee`et ikke fantes mere, Var helt umuligt å få tak i. ???? :ph34r: har du hørt ?? :wacko:

En av de viktigste tinga på Rs-turboen selger de ikke lengre ....... !!!!!!!! :ph34r:

 

Skal ringe å se om det er mere hjelp et annet sted.. Solberg bil suger !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Var innom der først. men kunne ikke hjelpe meg da jeg ikke hadde delenummeret til releeèt, han kunne ikke sitte å leite på hva det skulle være. Åssen skal jeg vite det da ?? har ikke releeèt engang... TULLINGER.

 

 

Jeg trenger en slik relee til mitt prosjekt, har noen ??

 

PLEASE ???? :rolleyes:

Posted

prøv på nærmeste bosch versksted.

er tross alt bosch som har produsert det og de kan skaffe det meste.

kjøpt bla bensinpumpe rele til k-jetronic system hos de.

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Guest Xr2boy
Posted
Ta deg en tur til nærmeste hugger.

Er mange forskjellige Ford'er som har slike relé ;)

 

 

Kan noen nevne fordèr som har dette releeèt ???

 

Hadde vært til stor hjelp... :)

Guest Xr2boy
Posted
de er ikke mere hjelpsome på jordkjen (vallemyrene) altså? der jeg har handlet det jeg har kjøpt av orginal deler...

 

 

Det er jeg veldigt klar over. Skulle ha feilsøk på min andre Xr2i med 1,8 l 130HK Zetec. Men han på delelageret som sto ved siden av meg når jeg bestillte time nektet på at det fantes en slik fiesta...

 

Jeg sa klart i fra. : GÅ UT Å SE PÅ DEN, STÅR DER BORTE !!!!!

 

F**** tullinger hele gjengen :)

Posted (edited)

Pumperelet er dyrt, mener jeg fikk pris på ca 900-1000 kr for flere år siden. mener dette er et standard pumperele fra Borsch og finnes på Audi, Opel Volvo, Saab,MB etc med K, KE, L, LE og LH-jetronic!

Og selvfølgelig alle eldre Forder med innsprut!

Edited by xr4ti
Guest Xr2boy
Posted
Pumperelet er dyrt, mener jeg fikk pris på ca 900-1000 kr for flere år siden. mener dette er et standard pumperele fra Borsch og finnes på Audi, Opel Volvo, Saab,MB etc med K, KE, L, LE og LH-jetronic!

Og selvfølgelig alle eldre Forder med innsprut!

 

Pumpe relee kosta 400.-

 

Men det er KE Jetronic releeèt som er det viktigste her .:(

Guest Xr2boy
Posted (edited)
jeg har et helt rs turbo ledningsnett liggende, riktignok bare fra sikringsboks og ut.. Noe av det du trenger som finnes blant dette?

 

 

Det brune reeleet som det står KE på :D

 

OG... Pluggen som skal inn på spjeld sensoren, den har jeg ikke. vet heller ikke hvor den skal kobles da :(

Edited by Xr2boy
Guest Xr2boy
Posted
ja, men det tror jeg at jeg har... kan sjekke senere i dag.

 

 

Det hadde vært knall,,,, ;D

Posted

Er det det rele nr 69 her du mener så er det et rele som er mulig å finne på høgger, pumperelet er som sagt et standard Borsch rele(nr 70). Kjenner ikke RST men det er normalt at disse relene sitter på sikringsboksen, men som sagt, kjenner ikke til RST.

Guest Xr2boy
Posted
jeg har releet ja

har helt sikkert den andre du trenger også.

 

 

Det Fuel injection relay ja... Lite brunt og så står det KE på toppen. ??

 

Kan jeg kjøpe det av deg ??

Posted

Da bensinpumpereleet på XR4x4en min tok kvelden, fant jeg ut at rele fra biltema passet. Det kostet 30kr. Ford skulle ha ca 600kr. 600kr er da ikke mye, men det er en latterlig pris på ett rele.

Jeg brukte standard rele fra biltema med 4.-poler. Du kan sikkert bruke fra hella, eller ett du kanskje har liggende?

 

Bensinpumpa skal gå ca 2-3 sekunder når du skrur på tenninga, også skal den stoppe. Med ett rele uten dette tidsgreiene vil bensinpumpa gå så lenge tenningen står på. Det har heller ikke den ekstra polen som kommer fra fordeleren, slik at bensinpumpa stopper når motoren stopper.

 

Det kan være en fin midlertidig løsning mens du leter etter ett orginalt rele. Jeg tenkte også å via sikringen til bensinpumpa (som sitter i en enslig holder under dashbordet) å kople det opp slik at den ville stoppe når motoren stoppet, men det gadd jeg aldri, men det er veldig enkelt. Kople det opp slik at når fordeleren gir strøm, så gir releet strøm.

 

Du kan kople det opp slik:

+batteri på rele -> sikringsholder (fra batteri)

strøm ut fra rele -> sikringsholder (til bensinpumpereleet)

jord -> jord

fordeler -> styrestrøm

 

Du finner sikkert ett orginalt rele, bare du får lett litt. Du kan evt spørre ford om det er releer fra andre biler du kan bruke. Selv om det er forskjellige delenummere på releene, kan det hende at de oppfører seg dønn likt og kan brukes om hverandre. Hvordan ser disse releene ut?

Guest Xr2boy
Posted
Da bensinpumpereleet på XR4x4en min tok kvelden, fant jeg ut at rele fra biltema passet. Det kostet 30kr. Ford skulle ha ca 600kr. 600kr er da ikke mye, men det er en latterlig pris på ett rele.

Jeg brukte standard rele fra biltema med 4.-poler. Du kan sikkert bruke fra hella, eller ett du kanskje har liggende?

 

Bensinpumpa skal gå ca 2-3 sekunder når du skrur på tenninga, også skal den stoppe. Med ett rele uten dette tidsgreiene vil bensinpumpa gå så lenge tenningen står på. Det har heller ikke den ekstra polen som kommer fra fordeleren, slik at bensinpumpa stopper når motoren stopper.

 

Det kan være en fin midlertidig løsning mens du leter etter ett orginalt rele. Jeg tenkte også å via sikringen til bensinpumpa (som sitter i en enslig holder under dashbordet) å kople det opp slik at den ville stoppe når motoren stoppet, men det gadd jeg aldri, men det er veldig enkelt. Kople det opp slik at når fordeleren gir strøm, så gir releet strøm.

 

Du kan kople det opp slik:

+batteri på rele -> sikringsholder (fra batteri)

strøm ut fra rele -> sikringsholder (til bensinpumpereleet)

jord -> jord

fordeler -> styrestrøm

 

Du finner sikkert ett orginalt rele, bare du får lett litt. Du kan evt spørre ford om det er releer fra andre biler du kan bruke. Selv om det er forskjellige delenummere på releene, kan det hende at de oppfører seg dønn likt og kan brukes om hverandre. Hvordan ser disse releene ut?

 

Takker for tipset.

 

Men det var ikke bensinpumpe re`leeèt som var problemet her. Pumpe reele har jeg ordna.

Men det var KE releeèt som manglet her. har 3 poler og gjør visst noe.. hehehe

 

Dette relee`et har jeg oxo skaffet nå. Så alt er i skjønneste orden... tror jeg.

 

Men hvis det er noen som er gode på el-nettet må de bare komme til meg en tur.. Tror jeg trenger hjelp der :)

Posted

Ok. Jeg har det også på min XR4x4, men det er ikke i funksjon fordi jeg har en annen og bedre motor. :-) Det er grønt og har 3 poler. Vet ikke helt hva det gjør, men det kan være noe med kaldstart eller noe sånt å gjøre?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...