HansenRS Posted October 8, 2004 Share Posted October 8, 2004 Ford Escort XR3i indsendt af Jens Kristensen Jeg har en Ford Escort XR3i fra1986 som jeg har monteret med et komplet rallykit fra "Ford Rallysport England" for 1199 Pund, som består af: Smedede stempler som sænker kompressionen til 7,9:1Skarpere knastStor intercoolerTurbolader (jeg kan umiddelbart ikke finde navnet på den)Større dyserKomplet 3" udstødningssystem men bananmanifoldStyreboksCone luftfilter som kun lige sortere mindre fugle og derover fraSportsbremser og klodser og komplet sænkningssæt med andre bøsninger, krængnings stabilisatorer, fjedre og dæmpere. Jeg har fået mit bearbejdet mit topstykke ved Westspeed og til gearkassen har jeg købt forstærkede tandhjul og et længere 5. gear. Jeg havde den på rullefelt i august da det hele var blevet samlet og dyset ind. Den kørte med 0,6 bar ladetryk. Da havde den små 170HK men det viste sig at den styrechip jeg havde fået med i kittet ikke fungerede optimalt. Så der blev programmeret en ny. Så var effekten oppe på 185HK uden tændingsbanken på noget tidspunkt, så ladetrykket blev skruet op til 0,85 bar det resulterede i 194,56HK uden nogen form for tændingsbanken. hentet fra en dansk side, noen som har et slik kit? hørtes jo ganske bra ut å ikke minst billig om alt det der er sant... Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted October 8, 2004 Share Posted October 8, 2004 Dette kit er ikke å få lenger. Det var på bakgrunn at dette kit'et til xr3i at Ford lanserte Escort RS Turbo S1. Den billigste måten er å kjøpe en komplett RST motor. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansenRS Posted October 8, 2004 Author Share Posted October 8, 2004 ahh ok, ja var ikke mye pengene for antall hk hvertfall, synd at det ikke er å få lengre... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rugis Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 Ca hvor mye hester er det orginalt i en rst motor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 er vel 132 hk i både s1 og s2, men litt mer nm i s2? eller husker jeg feil? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 "Even with these various engine improvements, the engine still produced 132 bhp at 5750 rpm (250 rpm lower than the Series I engine.) Similarly the maximum torque of 133 lb/ft was produced at 2750 rpm, again 250 rpm lower." Ca. 134 HK x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted October 15, 2004 Share Posted October 15, 2004 rst motoren er jo en lett motor å trimme..Kjøper du en Trim kam kan 2500,-(Kit) du få ut nærmere 30 Hk!!men det forutsetter Sportsluftfilter ca.( 700kr.),Effektanlegg(3000,- I ENGLAND og 7000,- i norge),Og en chip..(Koster 7500,- inkl. oppgradert actuator hosBergen Bilelektonikk)Intercooleren Må byttes ut i en større 180 hk er egentlig max,Tar du en større får du faktisk 10 hk, fordi ladeluften blir betydelig kaldere.men da snakker jo vi om 200-230 hk..Clutchen tåler jo bare ca. 180hk,så den må nok skiftes til en sintha clutch,el. lign. ligger vel på en 3000-4000,- original koster 1200,-Over 230 hk må nok toppen av for modifisering..Max anbefalt hk er 270hk da begynner bilen å vri seg på en måte.. men du kan klare litt over 300 hk men da må bilen og motoren legges ut mye penger på.. Men det går an å gå for en mildere kam uten å skifte exsos og filter og mont. chip.men da får du "kun" rundt 15-20 hk..Anbefaler Kent Kam Kccvh36K (Med chip og d.) og ------()---35K (uten chip)WWW.BURTONPOWER.COM 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted October 16, 2004 Share Posted October 16, 2004 nordspeed drev å solgt noe små kit som inneholdte.. chip, bleeder og litt småtteri. kostet 7 eller 8 tusen kr. skulle få ca.180 hk. det var det jeg fikk i mailen i svar for noen års siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pisko Posted October 16, 2004 Share Posted October 16, 2004 Norspeed liker ikke kunder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted October 16, 2004 Share Posted October 16, 2004 bleed ventil er mye dårligere enn en oppgradert actuator!! 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted October 17, 2004 Share Posted October 17, 2004 Norspeed liker ikke kunder. hvorfor liker han ikke kunder? han driver jo en sjappe.. må jo nesten det RsTurboTaule: fikk med -31 actuator oxo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ykarlsen Posted October 17, 2004 Share Posted October 17, 2004 Tony hjelper deg. http://www.turbosystems.co.uk/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted October 17, 2004 Share Posted October 17, 2004 eller Jason http://www.amber-performance.co.uk/ Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now