Jump to content

Trimming av escort rst


HansenRS

Recommended Posts

Ford Escort XR3i indsendt af Jens Kristensen

Jeg har en Ford Escort XR3i fra1986 som jeg har monteret med et komplet rallykit fra "Ford Rallysport England" for 1199 Pund, som består af:

Smedede stempler som sænker kompressionen til 7,9:1

Skarpere knast

Stor intercooler

Turbolader (jeg kan umiddelbart ikke finde navnet på den)

Større dyser

Komplet 3" udstødningssystem men bananmanifold

Styreboks

Cone luftfilter som kun lige sortere mindre fugle og derover fra

Sportsbremser og klodser og komplet sænkningssæt med andre bøsninger, krængnings stabilisatorer, fjedre og dæmpere.

 

Jeg har fået mit bearbejdet mit topstykke ved Westspeed og til gearkassen har jeg købt forstærkede tandhjul og et længere 5. gear. Jeg havde den på rullefelt i august da det hele var blevet samlet og dyset ind. Den kørte med 0,6 bar ladetryk. Da havde den små 170HK men det viste sig at den styrechip jeg havde fået med i kittet ikke fungerede optimalt. Så der blev programmeret en ny. Så var effekten oppe på 185HK uden tændingsbanken på noget tidspunkt, så ladetrykket blev skruet op til 0,85 bar det resulterede i 194,56HK uden nogen form for tændingsbanken.

 

hentet fra en dansk side, noen som har et slik kit? hørtes jo ganske bra ut å ikke minst billig om alt det der er sant...

Link to comment
Share on other sites

"Even with these various engine improvements, the engine still produced 132 bhp at 5750 rpm (250 rpm lower than the Series I engine.) Similarly the maximum torque of 133 lb/ft was produced at 2750 rpm, again 250 rpm lower."

 

Ca. 134 HK

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

rst motoren er jo en lett motor å trimme..

Kjøper du en Trim kam kan 2500,-(Kit) du få ut nærmere 30 Hk!!

men det forutsetter Sportsluftfilter ca.( 700kr.),Effektanlegg(3000,- I ENGLAND og 7000,- i norge),Og en chip..(Koster 7500,- inkl. oppgradert actuator hos

Bergen Bilelektonikk)Intercooleren Må byttes ut i en større 180 hk er egentlig max,Tar du en større får du faktisk 10 hk, fordi ladeluften blir betydelig kaldere.

men da snakker jo vi om 200-230 hk..

Clutchen tåler jo bare ca. 180hk,så den må nok skiftes til en sintha clutch,el. lign. ligger vel på en 3000-4000,- original koster 1200,-

Over 230 hk må nok toppen av for modifisering..

Max anbefalt hk er 270hk da begynner bilen å vri seg på en måte.. men du kan klare litt over 300 hk men da må bilen og motoren legges ut mye penger på..

 

Men det går an å gå for en mildere kam uten å skifte exsos og filter og mont. chip.

men da får du "kun" rundt 15-20 hk..

Anbefaler Kent Kam Kccvh36K (Med chip og d.) og ------()---35K (uten chip)

WWW.BURTONPOWER.COM

88 Escort RSTurbo

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...