Escort-mekkern Posted August 4, 2007 Share Posted August 4, 2007 (edited) Sitter her med en nyslipt veiv som hvistnok skal ha 2 cm lengre slaglengde enn vanelig 1600 cvh.( Kommer fra denne: http://www.fmcn.no/forum/index.php?sho...ic=17861&hl= ) fått den igjen sammen med nye veiv,råde og trøstelagre. Spørsmålet her er da at jeg ser ut til at jeg har fått tak i en 1900 tall block som jeg lurer på om jeg kan kombinere med denne veiven.Får jeg denne blokken følger det med veiv,råder og stempler. Så jeg kan selvfølgelig gå for å bruke det "safe" men er jeg helt på tur når jeg tenker at jeg sitter med en bra veiv og en bra blokk, la oss kombinere dem så vil dette bli veldig bra? Hvordan vil dette ha innvirkning på komp osv???har ikke så mye peiling på dette ennå Edited August 4, 2007 by Escort-mekkern -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ_RS_Turbo Posted August 5, 2007 Share Posted August 5, 2007 Om den omslipte veiva er bygget for en 1600 motor, vil det si at den er bygget så den ikke går så langt opp, fordi blokka er kortere,(kortere råder eventuelt stempel med kryssbolt høyere), for at det ikke skal bli høyere komp en orginalt. Så setter du denne i en "TALL block" vil du få veldig lav komp. Men er du sikker på at den blokka som fulgte med 2 liter bygget ikke er en tall block da? Syns det hørtes ekstremt ut å klare å strocke 1600 blokka med 2 cm, og klare å få to liter bare med 0.5 mm over-bor. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted August 5, 2007 Author Share Posted August 5, 2007 Det han som solgte meg motoren skrev var dette: " Den motoren er borett 0,5 å stroket opp så det blir en 2liter,smidde je stempler med lommer, å lengre veivstaker,smidd veiv.det er tdi power tuning som har bygd motor." " denne motor du kjøpte av meg er en vanlig rst motor som er stroket til en 2liter.så alt er likens fra en vanlig 1,6 untatt veiv å 0,5 mm overborring +stempler. " Jeg har desverre alt for lite peiling på motor ennå, men det kommer -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ_RS_Turbo Posted August 5, 2007 Share Posted August 5, 2007 Om du da trenger ny blokk er det jo bare å stikke på hoggeren og finne deg en bestefar-kjørt 1600 cvh mk5. Levere den til 0.5 borring og du har en strøken blokk. Viste ikke om at det var mulig å få 2 liter ut av 1600 blokka. Men da lærte du meg noe nytt i dag. Men hva er galt med blokka du har da? 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted August 6, 2007 Author Share Posted August 6, 2007 hehe ingenting er galt med den blokka jeg har. Men, 1900 blokka er fysisk større så da tenker jeg at jeg bør kunne få mer ut av den...du vet, mye vil ha mer osv jeg tenkte jeg da kansje kunne skaffe meg en f.eks 2,4 liter Noe som igjen kan gi meg mer hester Selvfølgelig lettere og gå for en zvh motor men jeg har bestemt meg for å prøve å lage meg en brutal cvh motor. En motor med masse volum og full av lystgass,vanninsprøytning osv. Her skal alt dyttes inn Kan jeg kjøre på med kompressor tro?!? Nå har jeg iallefall akkurat betalt for den 1900 blokka som jeg hadde funnet meg, den fant jeg selvfølgelig på min favorittside : ebay Link til den her...om det var et godt kjøp vet jeg ikke men man må satse litt for å komme noen vei http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie...A:IT&ih=002 Det koster og være kar men når jeg har funnet ut hvordan motor jeg vil ha så har jeg noen motorer til salgs om noen skulle ønske seg en ny motor. Jeg har gitt alle delene mine god behandling og jeg betalte f.eks godt over 4000,- for et par uker siden for en veivsliping og div nye lagre. Det blir vel iallefall 2 motorer jeg skal selge Må få inn litt cash igjen Tilbake til saken... håper det da går ann og bruke samme veiv på 1600 og 1900 motoren. Jeg ser for meg at jeg da bare må bestille meg andre råder men det er ikke så ille. -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted August 6, 2007 Author Share Posted August 6, 2007 Noen andre som føler at de kan komme med noe info til meg her Må prøve å finne ut om dette er noe jeg kan få til eller om det er en umulighet... -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted August 10, 2007 Author Share Posted August 10, 2007 Bump -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted August 10, 2007 Share Posted August 10, 2007 Om du da trenger ny blokk er det jo bare å stikke på hoggeren og finne deg en bestefar-kjørt 1600 cvh mk5. Levere den til 0.5 borring og du har en strøken blokk. Viste ikke om at det var mulig å få 2 liter ut av 1600 blokka. Men da lærte du meg noe nytt i dag. Men hva er galt med blokka du har da?hvis DU klarer å borre opp en 1.6 til 2.0 skal jeg ringe jesus eller noen med en gang.. 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted August 11, 2007 Author Share Posted August 11, 2007 Du ser hva som står i meldingene hans...det er det eneste jeg kan si. Men jeg hadde veiven inne hos face for sliping og de kunne iallefall si meg at det var noe spesielt med den....så er det noen som kan si meg om veiven passer om hverandre fra 1600 og 1900 blokka? -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted August 12, 2007 Author Share Posted August 12, 2007 Prøver meg igjen Nå er det jo slik at jeg har kjøpt den blokka, men det hadde vært greit å vist hvor jeg skal putte pengene mine nå Hvilke stempler jeg skal bruke osv -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ_RS_Turbo Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 hvis DU klarer å borre opp en 1.6 til 2.0 skal jeg ringe jesus eller noen med en gang.. Er du dum eller? Er nå ikke jeg som har påstått at det er mulig. Er escort-mekkeren som sier han har 1.6 som er borra 0.5 mm og stroka 2 cm til 2 liter. Jaja. trur jeg snart gir opp dette forumet her. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted August 13, 2007 Author Share Posted August 13, 2007 (edited) Hehe Ikke bry deg om det Taule sier Jeg setter stor pris på all hjelp her inne Og ja, jeg siterte bare det Dadda rst har fortalt meg fra jeg kjøpte mtoren av han. Om dette er piss så vet man da kilden. Jeg har ikke nok peiling til å ha noen mening her. Jeg bare lærer meg ting underveis Men, er det noen som vet om det er lik veiv på disse to blokkene? Så vidt jeg vet er eneste forskjellen på 1600 cvh blokken og 1900 cvh tall blokken at 190 blokken er fysisk høyere. Og jeg tenker bare, om 2 cm lengre slaglengde på en veiv kan øke volumet på en blokk fra 1600 til 2000 bør da høyde forskjellen på en 1600 blokk og en 1900 blokk være nok til at det er kunn sylyndervegene som er større. Altså er da bunndelen av blokka lik og man vil da kunne bruke samme veiv. Jeg regner med at det blir et lite triks å finn riktige råder men det må da gå. Og om man da har en slik en "fancy" veiv som jeg har. Da lurer jeg på om jeg er helt på villspor når jeg lurer på om kombinasjonen av en 1900 blokk og en veiv med 2 cm lengre slag vil skape en motor på f.eks 2,3 liter? Det hadde da vært en fin liten rst tenker jeg. Og da kansje det gjør seg med turboen jeg skaffet meg. Vet ikke helt hva jeg drev med og det var vel et svakt øyeblikk. Jeg kjøpte en "noname" T3/T4 turbo. Mistenker at jeg kan få ltt lagg...får finne ut av det senere Ha en god kveld alle sammen Edited August 14, 2007 by Escort-mekkern -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 spør på passionford.com , tror du har større sjangs for å få svar der. Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dadda rst Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 hvorfor ikkje bare kontakte tdi power tuning i england å spør..eller høre med roger sandvik han som jeg kjøpte den av. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted August 14, 2007 Author Share Posted August 14, 2007 (edited) Tdi power tuning kunne ikke gi meg oe svar utenat jeg viste hvilket ordrenr det dreide seg om. Vet du hvilken roger det er snakk om? Jeg får 115 treff i telefonkatalogen Jeg har spurt masse å passionford men det er ingen som klarer å svare meg på dette. Synes det er ltt rart i grunnen. Jeg kan da ikke være den eneste som har tenkt på en slik løning som dette Edited August 14, 2007 by Escort-mekkern -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 ikke 100% sikker, men jeg tror det er han her Roger Sandvik Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort-mekkern Posted August 14, 2007 Author Share Posted August 14, 2007 Se der Olek Du hadde rett om at det var han Men han hadde heller ikke noe kjennskap til denne motoren Selv ikke ford har kunnet svare meg.... -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now