Guest sierra_xr Posted October 7, 2004 Posted October 7, 2004 jeg har fått problemer med at turboen ikke drar ordentlig! den drar greit nok helt til den når trykket eg kjører på som er 0.7-0.8 bar... så slutter den å dra noe mer. nesten som den dauer av og ikke vil mere... noen som har noe forslag til hva dette kan skyldes? slark i turboen kanskje?
Guest pisko Posted October 7, 2004 Posted October 7, 2004 Kan være en liten lekasje et sted mellom turbo og innsug kanskje, slik at den sliter med å holde trykket, men sikkert mye annet det kan være.
Guest sierra_xr Posted October 7, 2004 Posted October 7, 2004 eg har en anelse om at det kan være en liten lekasje på eksos-pakningen... i såfall er det vel sannsynlig at det er denne lekasjen som er problemet!?
Guest Slick Posted October 7, 2004 Posted October 7, 2004 Godt mulig ja.. For den slipper ut lufta vettu..
Guest sierra_xr Posted October 7, 2004 Posted October 7, 2004 ja... har nytt pakningsett til topp og eksos og innsug osv + ny topp eg skal ha på. venter bare på at en større turbo skal komme i posten og noe register greier, så skal alt dette ordnes... forhåpentligvis...
Leo Posted October 8, 2004 Posted October 8, 2004 Jeg forstår det slik at du greit oppnår trykket du skal ha og at det holder seg. Da er det neppe lekkasje som skaper problemet, du ser jo trykket i manifolden. Se etter om det ryker av eksosen. (overfuelling, kan komme av lekkasje mellom kompressor og topp) Har du tenningsbank? (underfuelling)Nå hadde et lambdameter vært et nyttig verktøy... Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest sierra_xr Posted October 10, 2004 Posted October 10, 2004 nei trykket når topp, så går det litt ned igjen før det stbiliserer seg der. så eg tror det er lekasjen som forårsaker det!? tror ikke det ryker svart eller blått av eksosen så det skal ikke være noe galt der.(tror eg) men eg venter på reg,reim og noen strammehjul til det, så skal eg skifte alle pakninger og sjekke slark i turboen så etter det vet eg forhåpentlig vis hva problemet er...
ohskoien Posted October 11, 2004 Posted October 11, 2004 hvis du kjører med standar wastgate klokke så er det ikke noe serligt men ikke kjøp lamda meter da det er dyrt å ikke vil kunne registrere blandings forholdet ved kjapp forandring i blandinga kjøp temp føler en bilig å helt grei type får du kjøpt på Clas ohlson å ser sånn ut OsRacing Escort mk 2t
RHeskja Posted October 18, 2004 Posted October 18, 2004 Lurer litt på og kjøpe en sånn måler men hvor finner jeg ut hvilken temp de skal være da?
Guest sierra_xr Posted October 18, 2004 Posted October 18, 2004 så lenge du ikke kommer over 900* så er det good shit. dersom du kommer over 900 så betyr det at du kjører for mager blanding. og det som skjer visst du kjører med for mager blanding er at du brenner hull i stemplene! så det er noe du må passe godt på dersom du for eksempel bygger turbo i bilen!!
RHeskja Posted November 2, 2004 Posted November 2, 2004 hehe... det jekk ikke mer en 2 dager før stempel nr 2 gidde seg... smelta hull i siden på stempelet! hadde ikke mer en 0.3bar på org motor...
Guest sierra_xr Posted November 2, 2004 Posted November 2, 2004 den var lei!! hva hadde du gjort med motoren då? bare turbo? orginal is motor? de skal vel tåle mer enn det... men det kommer jo ann på standen selfølgelig!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now