Jump to content

Transit Connect


Guest Taunus Basic

Recommended Posts

Guest Taunus Basic

Hei..

 

Er det noen her som kjører Transit Connect ?

Noen erfaringer ?

Rust ?

Teknisk ?

Feil, små som store ?

Varmeapparat på vinteren ?

 

Sitter og funderer på om en Connect vil være et bedre kjøp enn en Caddy ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Taunus Basic

Ok.. Synes riktignok at Caddy 105TDI var sprek, det var ikke 75TDCi motoren.. Men de kan jo ikke sammenlignes heller da..

Blir en 90 TDCi eller kanskje 110 TDCi.. Hvis det blir Connect..

 

En kar var litt sur pga litt rust rundt dørhåndaket på bakluka.. Ellers har jeg ikke hørt noe negativt om bilen..

Setene var ihvertfall veldig gode.. I caddy-setene skled jeg jo ut av setet i svinger..

 

Må liksom prøve å finne ut mest mulig om bilen før jeg foretar noe valg..

Skal bare ha EN bil, og den skal funke til turkjøring, handling, eller hva nå enn man bruker en bil til..

Kunne i teorien kjøpe en Mondeo 2002++ også.. Men jeg trenger ikke så mange seter..

Er mange vriene valg..

Har tittet på alt fra Golv V, Mondeo 2002+, Mercedes S-klasse (90-97) BMW 7-serie, smart osv osv.. ALT til under 200k.

Link to comment
Share on other sites

kjøp forden... caddy er helt grusom å kjøre... med forden får du noe som heter kjøreegenskaper...

 

kjører connect t220 kvar dag på jobben, genialt bil, bedre enn caddy på alle måter :) god comfort og oversiktlig, god å kjøre og går ikkje så verst i forhold til andre varebiler i den klassen heller. :)

speed freak - going nowhere, real fast

Link to comment
Share on other sites

Guest Taunus Basic

Noen som har noen erfaring med de tåkelysa ??

Er det noe særlig effekt i de ? De er jo så små ...

Lysa ellers på bilen ? Er det gode lys ?

Link to comment
Share on other sites

Ok.. Synes riktignok at Caddy 105TDI var sprek, det var ikke 75TDCi motoren.. Men de kan jo ikke sammenlignes heller da..

Blir en 90 TDCi eller kanskje 110 TDCi.. Hvis det blir Connect..

 

En kar var litt sur pga litt rust rundt dørhåndaket på bakluka.. Ellers har jeg ikke hørt noe negativt om bilen..

Setene var ihvertfall veldig gode.. I caddy-setene skled jeg jo ut av setet i svinger..

 

Må liksom prøve å finne ut mest mulig om bilen før jeg foretar noe valg..

Skal bare ha EN bil, og den skal funke til turkjøring, handling, eller hva nå enn man bruker en bil til..

Kunne i teorien kjøpe en Mondeo 2002++ også.. Men jeg trenger ikke så mange seter..

Er mange vriene valg..

Har tittet på alt fra Golv V, Mondeo 2002+, Mercedes S-klasse (90-97) BMW 7-serie, smart osv osv.. ALT til under 200k.

 

alle de bilene du nevner der har en del feil... spesielt golf v... bilene har også en ganske dyr dele pris også... speisielt merca og bimmer'n.

Link to comment
Share on other sites

Guest Taunus Basic

Kjenner en kar som har Golf 4 gti, han er ikke fornøyd. Nesten konstant en eller annen feil med bilen..

Ikke noe alvorlig som regel, men nok til at man må få noen til å titte på det.

Leste at VW kommer med facelift til Golf 5, delvis fordi dagens modell er litt for dyr å lage..(Les: tjener ikke grovt nok)

Det at den er for dyr å lage, kan jo bety at den er blitt bedre ? Kanskje ?

 

Men, Golf, MB C-klasse, E-klasse, og hel masse andre biler er fryktelig kjedelige biler, å se på og å kjøre..

Mondeo er også litt i kjedeligste laget, innvendig riktignok.. Utvendig er jo alle Mondeo'er fra 2001+ veldig ok.. Jo nyere jo bedre.

Derfor jeg har sporet av på Transit Connect. Veldig enkel bil, billig, god å sitte i, oversiktlig osv..

Ikke akkurat spennende å se på.. Men biler som er enkle og greie.. Er ofte gilde å kjøre..

 

Hvordan er serviceintervallene på Connect -03? 04? 05? osv ? Eller Mondeo 01? osv for den saks skyld..

Transit Connect er jo en bruksbil deluxe.. Så jeg ville tro den var laget for litt lengre intervaller kanskje ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Taunus Basic

Klart man må bytte olje oftere enn det.. 5-10tkm er mer passelig, eller 1 gang pr år. Fortrinnsvis om høsten, så motoren har ren og god olje å jobbe med gjennom kuldeperioden..

Link to comment
Share on other sites

Guest Taunus Basic

Ifølge brosjyra heter det settet MS Design.

Består av: frontspoiler inkl frontgrill, tåkelysdeksler, karosseriplate bak, speildeksler, sparkeplater "Connect" og takspoiler.

18" alufelger er også tilgjengelig ..

 

Bilen ser litt annerledes ut da.. Ligner på Connect X-press da plutselig..

 

hmm.. Noen flere som har synspunkter på Transit Connect ? Eller erfaringer ? Prøvekjøring f.eks. ?

Link to comment
Share on other sites

Har ein på jobb, kjempe digg å kjøre. Riklig med power til dei som bruker den. Det eg har kjørt med den har eg berre gode efaringer.

Fikk ein start problem i vår, da ein olje slange lak nedi startern. Ellers so er det ingenting å klage på.

 

Men so er no Transit varebil nr 1 :P

 

Lykke til med ditt kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Guest Taunus Basic

Takker for alle tilbakemeldinger..

 

Noen som har noen erfaringer med kjøring med litt store hjul ?

Ser at den kan leveres med 18" hjul originalt.. Det er jo rått til å være en kassebil ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Eneste jeg vet om som går igjen på Connectene er rep settet på dieselvarmeren, samme som med mondeo 2001-2007 der du skifter pakningen og glødeplugg. Jobber på Ford selv, og har kjørt et par av dem, og synes ikke det er noe i veien med dem. Får også enormt mye skryt av de kundene som er innom som selv har kjøpt seg en sånn en..

03` Focus RS #3436

85` MB 190D US

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest escy75

Noen som vet hvor tung henger du kan trekke med connect? har selv kjøpt en 2003 90hk men ikke fått den enda.

Ang. den pakningen og glødepluggen til tilleggsvarmeren: noen som vet hva delene koster? Er det dette som må skiftes om varmeren ryker og mange ganger ikke starter i det hele tatt?

Link to comment
Share on other sites

1200kg henger på 1.8TDi 75hk.

Connect satte ny standard i dette segmentet når den kom i 2003. Første småvarebilen som tok behovet til sjåføren som skal kjøre den på alvor. En bil jeg lett kan anbefale. Den korte kunne jeg godt brukt som privatbruksbil. Den lange er mer Hi-acestump, tregere i handling og varebil til at man kan bruke den som privatbil.

 

Jeg har bare en klage å det er mangelen på et automatgirvalg. Den lange versjonen med høyt tak skal snart begynne å selges i USA som 2009modell. Der blir det kun en motor 2L bensin med automat. Den amerikanskeversjonen skal bygges i Tyrkia på samme fabrikk som den europeiske.

Og ettermarkedet blir nok større når amerikanere skal hotte opp Connecten. MS-design får konkurranse der.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Kjenner en kar som har Golf 4 gti, han er ikke fornøyd. Nesten konstant en eller annen feil med bilen..

Ikke noe alvorlig som regel, men nok til at man må få noen til å titte på det.

Leste at VW kommer med facelift til Golf 5, delvis fordi dagens modell er litt for dyr å lage..(Les: tjener ikke grovt nok)

Det at den er for dyr å lage, kan jo bety at den er blitt bedre ? Kanskje ?

 

Men, Golf, MB C-klasse, E-klasse, og hel masse andre biler er fryktelig kjedelige biler, å se på og å kjøre..

Mondeo er også litt i kjedeligste laget, innvendig riktignok.. Utvendig er jo alle Mondeo'er fra 2001+ veldig ok.. Jo nyere jo bedre.

Derfor jeg har sporet av på Transit Connect. Veldig enkel bil, billig, god å sitte i, oversiktlig osv..

Ikke akkurat spennende å se på.. Men biler som er enkle og greie.. Er ofte gilde å kjøre..

 

Hvordan er serviceintervallene på Connect -03? 04? 05? osv ? Eller Mondeo 01? osv for den saks skyld..

Transit Connect er jo en bruksbil deluxe.. Så jeg ville tro den var laget for litt lengre intervaller kanskje ?

 

Det er 20.000 intervaller på bensin Connect og 25.000 intervaller på diesel Connect,samme som Transit, utenom den nyeste, som har 50.000 intervaller...

03` Focus RS #3436

85` MB 190D US

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...