Verstingen Posted July 31, 2007 Posted July 31, 2007 hei!har 360hk chip.og kjører på 1,7-1.8 bar trykk.men han hiver opp mye olje i luftfilteret? er dette normalt?må eg ha en sånn egen oljeutskiller på ventilasjonen,og eventuelt kossen kobler eg til denne?tenkte på returen?har noen vert borti dette? ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt Ford Focus RS 2010 Mod . "enten du tror du kan,eller du tror du ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !
vinge87 Posted July 31, 2007 Posted July 31, 2007 Verstingen said: hei!har 360hk chip.og kjører på 1,7-1.8 bar trykk.men han hiver opp mye olje i luftfilteret? er dette normalt?må eg ha en sånn egen oljeutskiller på ventilasjonen,og eventuelt kossen kobler eg til denne?tenkte på returen?har noen vert borti dette? om det er normalt er vel et spørsmål for seg selv, men hvordan du skal koble det og gjøre det hvis du skal oppgradere kan vel du som alle andre gjøre og søke litt vel? oljeutskiller er alltid kjekt å hå og få det vekk fra luftfilteret Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
bige Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 om du har orginal veiv hus vent er den bygd slik att ved overtrykk i innsugs manifol går olje dampen du har i "bunnpanna" til luftfilterett . Dvs jo mere trykk du kjører og jo mere lekasje du har forbi stempel ringene jo mere olje i luft filteret . Ved vakum ( i innsugs mani) suges denne oljen inn i innsugs mani og forbrennes av motoren . Men husk for mye trykk i bunn panna og du får ikke olja ut av turboen noe du må ha ....Ellers er det jo bare og søke på forumet om du er litt smart
grcossie Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 Kjører med lufting på begge sider av blokka og retur i org returen under oljenivå. Slik som Graham Goode Racing gjør, bruker deres separator og
bige Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 http://www.siipicossu.com/manuaaleja/GRP%2...0-%20Engine.pdf
bige Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 ser du på side 8 i linken ser du koblingen 1 Fjerne orginal ventilasjon - husk og tette der slangen går inn på innsuget - ellers falsk luft2 koble slange på orginale kobling dra slange til tanken3 det er avmerket til boring av hull på topp deksel om du tar det av og snur det og ser bakerst .4 borr hull og koble på nippel med slange til tank.5 dra slange fra tank til hull ferdig borret i bak kant helt nede på blokka på ex siden . dette er retur slangen
Panza Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 Det er ikke anbefalt å lufte fra toppdekselet da dette kan føre til problemer med retur av olje til bunnpanna fra toppen.Gjør heller som grcossie sier. En slange ut på hver side av blokka og bruk den orginale returen.
grcossie Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 Ta vekk den org oljefella, og sett en slange adapter der, likt som på eksos siden, da blir den org returen stående slik at man kan kople seg på den
tommy w Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 Panza:dette trodde jeg også før inntil jeg ble fortalt at det er en egen kanal opp til toppdekselet like under den utsparingen fra bunn som er beregnet for dette. Selv har jeg fra begge sider da jeg ikke vil ha ett trimutseende, men allikevel vil ha skikkelig god lufting. Har gjort mye det samme som vinge87 bortsett fra at jeg kjører midlertidig til en flaske så jeg har kontroll på hvor mye som event kommer ut. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
RS 1000 Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 Verstingen said: hei!har 360hk chip.og kjører på 1,7-1.8 bar trykk.men han hiver opp mye olje i luftfilteret? er dette normalt?må eg ha en sånn egen oljeutskiller på ventilasjonen,og eventuelt kossen kobler eg til denne?tenkte på returen?har noen vert borti dette? Det er ikke uhørt iallefall. Hvilken motorolje kjører du? Det er alltid en fordel med høyere kapasitet på veivhusventilasjonen når man øker motoreffekten og det er flere måter å gjøre dette på. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Verstingen Posted August 1, 2007 Author Posted August 1, 2007 bige said: ser du på side 8 i linken ser du koblingen 1 Fjerne orginal ventilasjon - husk og tette der slangen går inn på innsuget - ellers falsk luft2 koble slange på orginale kobling dra slange til tanken3 det er avmerket til boring av hull på topp deksel om du tar det av og snur det og ser bakerst .4 borr hull og koble på nippel med slange til tank.5 dra slange fra tank til hull ferdig borret i bak kant helt nede på blokka på ex siden . dette er retur slangen takk for et seriøst svar! bige:rolleyes:synst og vinge87 var litt kvass,på første innlegg! kjekt for han de vet jo sånt ca.kost de skal ver,men synest de er greit å få noen forsjellige meninger om tingene!har jo lært meg att i denne cosworth verden er de ikkje så mange fasitter på ting!så då synst eg de er greit å få hørt forskjellige synstpunkter om tingene! men ijenn takk til alle for svar! Pelle Væck said: Det er ikke uhørt iallefall. Hvilken motorolje kjører du? Det er alltid en fordel med høyere kapasitet på veivhusventilasjonen når man øker motoreffekten og det er flere måter å gjøre dette på. 5-40w mobil.men har tenkt å bytte til mobil 1 5-50w ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt Ford Focus RS 2010 Mod . "enten du tror du kan,eller du tror du ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !
Mark1 Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 Panza said: Det er ikke anbefalt å lufte fra toppdekselet da dette kan føre til problemer med retur av olje til bunnpanna fra toppen.Gjør heller som grcossie sier. En slange ut på hver side av blokka og bruk den orginale returen. hæ? hvorfor? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
grcossie Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 http://www.grahamgoode.com/cgi-bin/faq.pl?...estion=questionhttp://www.grahamgoode.com/cgi-bin/faq.pl?...estion=questionhttp://www.grahamgoode.com/cgi-bin/faq.pl?...estion=question
triggerhappy Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 Mark1 said: hæ? hvorfor?Visstnok fordi det ikke blir noe trykk i toppen, og da vil ikke oljen presses ned igjen i bunnpannen, men "lagres" i toppen når man kjører lenge på høyt turtall (høyfart-drag f.eks). -x 1988 Ford Sierra Cosworth
mr.cossie Posted August 2, 2007 Posted August 2, 2007 Mark1 said: hæ? hvorfor? det er trykket i bunnpanna som du vil ha luftet på.... for sent og lufte i toppdeksel. Blitt meg fortalt- beste luftimg på en slik motor er på begge sider av blokka. ta bort den org seprator på innsug. grove nok slanger.seperator boks, med 4 uttak. 2 inn 1 retur og 1 luft(ved trim så klart) -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Mark1 Posted August 2, 2007 Posted August 2, 2007 hvorfor skal det være nødvendig å lufte fra begge sider av blokka?`Du må jo ligge på to hjul før ventilasjonshullet ved motorfestet blir blokkert.. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
grcossie Posted August 2, 2007 Posted August 2, 2007 mr.cossie said: det er trykket i bunnpanna som du vil ha luftet på.... for sent og lufte i toppdeksel. Blitt meg fortalt- beste luftimg på en slik motor er på begge sider av blokka. ta bort den org seprator på innsug. grove nok slanger.seperator boks, med 4 uttak. 2 inn 1 retur og 1 luft(ved trim så klart) Slik separator og den måten jeg har gjort det på
Guest Ford Gnomen Posted August 4, 2007 Posted August 4, 2007 Må du ha trykk i toppen for at oljen skal gå tilbake til bunnpanna har du nok andre problemer, skal renne fint av seg sjøl den...Olje i toppen er bare bra ifølge enkelte, for kjøling av ventilfjører og div.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now