Guest HinkY Posted July 30, 2007 Posted July 30, 2007 hei, har nettop kjøpt en nokså strøken Sierra 2.0 I clx, som jeg hadde tenkt til å få bygd om til en cosworth. men så har jeg ikke så veldig god råd med ombygning og slikt ennå, så tips og råd osv hadde vært fint. hva må jeg gjøre med bremser og oppheng osv? for å kunne sette i en cosworth motor? er det noen rundt Akershus/Hedmark området som kan ta i mot å gjøre slike ombygninger, eller hjelpe til? kanskje noen firmaer osv?hvor mye ville dette i såfall komme på, hadde tenkt orginal motor med 220 hk, eller litt mere. kanskje større turbo en org turbo.
Kverna Posted July 30, 2007 Posted July 30, 2007 Bytte dempere, fjærer, bremser, calipere, klosser og som alltid motor og girkasse (diff). Ganske stor jobb. Men gjør du den selv, veit du hele tiden hva du har gjort og hvor feilene kan ligge.(Snarveier man har tatt osv) Min fotoblogg
Guest pzycho Posted July 30, 2007 Posted July 30, 2007 enkleste er å kjøpe en fra utlandet, og flytte over alt
cosworth87 Posted July 31, 2007 Posted July 31, 2007 det aller enkleste krever vel ikke så altfor mye skruing
Kverna Posted July 31, 2007 Posted July 31, 2007 det aller enkleste krever vel ikke så altfor mye skruing Hehe det var en fin måte og si det på *sveise sveise* Min fotoblogg
cosworth87 Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 Hehe det var en fin måte og si det på *sveise sveise* veit jo aldri hva man kan få bann/warn for her inne så meeen i mine øyne er det er helt iorden løsning. så lenge bilen ikke er stjålet å den eneste som blir snytt for penger er staten syntes jeg sveisejobb er helt iorden
Sta1n1 Posted August 2, 2007 Posted August 2, 2007 hvorfor ikke kjøpe en cosworth.... Det er jo helt klart det enkleste ihvertfall
Sapphy Posted August 3, 2007 Posted August 3, 2007 det aller enkleste er å kjøpe en fra utlandet og, HER KOMMER SJOKKET: Betale de lusne 40 festblankettene å kjøre, smile og se glad ut!!
Loffen Posted August 3, 2007 Posted August 3, 2007 det aller enkleste krever vel ikke så altfor mye skruing Idioti... Er ikkeno mer dekkende ord for sånt... Kjøp en originalbil/bygg om sjøl, eller kjøp en ferdig godkjent. Syns man burde holde seg for god til svindel pga småpenger... Greit nok med at staten blir lurt, men hva med stakkaren som eventuellt kjøper bilen sienere og blir oppdaget hva som er gjort med bilen... Beslaglagt på flekken... Ikke spess lurt... Ikke rart cosworth-miljøet blir betegnet som råttent her til lands... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
cosworth87 Posted August 3, 2007 Posted August 3, 2007 Idioti... Er ikkeno mer dekkende ord for sånt... Kjøp en originalbil/bygg om sjøl, eller kjøp en ferdig godkjent. Syns man burde holde seg for god til svindel pga småpenger... Greit nok med at staten blir lurt, men hva med stakkaren som eventuellt kjøper bilen sienere og blir oppdaget hva som er gjort med bilen... Beslaglagt på flekken... Ikke spess lurt... Ikke rart cosworth-miljøet blir betegnet som råttent her til lands... har du noengang sett en småsveist sierra hvor jobben er skikkelig gjort?? tror de tollfolka som skal ta deg for det skal vere jæævla flinke... når ikke engang en oppretter hos ford som har jobba der siden før sierraen kom klarte å se at noe var humbug... men er mange som ikke kan sakene sine som prøver på å sveise.. å da blir det rævva
vinge87 Posted August 3, 2007 Posted August 3, 2007 Idioti... Er ikkeno mer dekkende ord for sånt... Kjøp en originalbil/bygg om sjøl, eller kjøp en ferdig godkjent. Syns man burde holde seg for god til svindel pga småpenger... Greit nok med at staten blir lurt, men hva med stakkaren som eventuellt kjøper bilen sienere og blir oppdaget hva som er gjort med bilen... Beslaglagt på flekken... Ikke spess lurt... Ikke rart cosworth-miljøet blir betegnet som råttent her til lands... SMÅPENGER?? hmm ja 40 lapper er småpenger hehe, er enig med han rett oppenfor her jeg med liteskruing er det enkleste, STATEN som taper ingen andre husk det Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
cross-box Posted August 4, 2007 Posted August 4, 2007 hvorfor bygger folk bil? jo for å snyte staten for noen store lapper???? trur dere har blitt gale i hode jeg, hvor mye deiligere er det og spise maten du selv har laget kontra maten naboen din har laga til deg? aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
lowman Posted August 4, 2007 Posted August 4, 2007 spørs hvor god maten til naboen er.og hva naboen har laga.poenget til sapphy med lusne 40000 er vel ikke at 40 lapper er lite penger..men i den store sammenheng..for å ha seg en skikkelig cosworth..så er ikke 40lapper mye.og det som er det verste er at folk skal ha alt så forbanna billig..jukse mest mulig..men på død og liv skal ha cosworth.forstår ikke den teorien eg:)men men
Tony Posted August 4, 2007 Posted August 4, 2007 En veldig god grunn for å bygge om en cosworth er hk-avgiftene! Sett at du har en orginal bil med 400gamp og blir stoppa i tekninsk kontroll. Bilen har vært i Norge i 2-3år. Så krever biltilsynet at bilen skal bremses fordi de mener at du har mer enn orginalt. Finner de ut at du har 400hester kan du regne med å få et tilleggskrav på langt over 100 tusen. En ***** god grunn til å bygge seg cosworth ut av en gammal sierra kjøpt ny i norge i 87. Syns jeg da..
Loffen Posted August 4, 2007 Posted August 4, 2007 SMÅPENGER?? hmm ja 40 lapper er småpenger hehe, er enig med han rett oppenfor her jeg med liteskruing er det enkleste, STATEN som taper ingen andre husk det Hvis du kjøper en bil som er jukset med rammenr på, og bt finner det ut ved en tilfeldighet, hvem taper penger da trur du? Jo det er du, for bilen du har betalt for blir beslaglagt, uten tanke på at du har kjøpt bilen i den tru den var en originalbil... Ikke at 40 lapper er småpenger i utgangspunktet, men om man i værste fall blir dømt for svindel, så er vel neppe 40-50 lapper verdt den risikoen.. Greit nok at en kan gjøre en skikkelig jobb og ikke bli oppdaget, men går jo endel biler rundt om der man ser hva som er gjort, bare ved å ta en rask titt under bilen... Er nok noen her inne som sitter med biler der de veit det er gjort sånne ting, men som ikke tørr innrømme det, nettopp av den grunn de veit bilen blir beslaglagt om det blir finne ut... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
Guest dadda rst Posted August 4, 2007 Posted August 4, 2007 dette har foreksempel jeg erfart.der jeg kjøpte en 92 cosworth i god tru å vart stoppet i kontroll å de forlangte personlig oppmøte på biltilsynet å full tenisk kontroll.resultatet vart beslaglagt bil i 5 måneder å en meget stor advokat regning å tapt arbeidstid pga flyging hit å dit på forskjellige avhør.
to far gone Posted August 4, 2007 Posted August 4, 2007 sett mange cossier med sveist ramme nr , ingen av de var godt utført jeg personlig ville aldri kjøpt en slik bil annet enn til dele ,for det er i praksis det du får en delebil med skilt .selger man en slik bil er det svindel og straffbart ,kjøper vil jo og kunne heve kjøp og forlange pengene tilbake .holdningen til vinge 87 er lite gjennomtenkt og er slike holdninger som ødlegger for cosworth miljøet .men det har jo ikke uten grunn rykte for å være råttent HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
Sapphy Posted August 4, 2007 Posted August 4, 2007 jo, i dette tilfellet synes eg 40lapper er lite penger, FORDI det er ein god investering, du betaler 40k for å få deg en EKTE cossie, en bil med MYE høyere verdi. en bil med sjel, streetcred og historie. men fordi du er kjip ender du opp med ei vemmelig lappskausraffle som eg ikkje ville tatt i med ein radiostyrte pinne ein gang..
Loffen Posted August 4, 2007 Posted August 4, 2007 Ombygd bil syns jeg personlig er greit nok, for da er iallefall delene byttet over på lovlig vis, selvom den jeg har nå, er skrudd på av tullinger, men alt kan fikses på heldigvis.. Man ser vel snart flere strøkne ombygde biler rundt om, enn de originale... De fleste som bygger om bilene idag, legger såpass mye tid og penger i HELE bilen at de ikke vil gjøre en dårlig jobb, mens mange av de med "originalbiler" kun bryr seg om motor, og det ser vi på hva mange kaller strøkne biler... Mye jalla på "originalbiler", men såklart ikke alle... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
Mark1 Posted August 4, 2007 Posted August 4, 2007 (edited) har du noengang sett en småsveist sierra hvor jobben er skikkelig gjort?? tror de tollfolka som skal ta deg for det skal vere jæævla flinke... når ikke engang en oppretter hos ford som har jobba der siden før sierraen kom klarte å se at noe var humbug... men er mange som ikke kan sakene sine som prøver på å sveise.. å da blir det rævva Tror du ikke biltilsynet/tollvesenet er smartere enn en 60år gammel mekaniker?Hørt om røntgen apparat? 40 er småpenger nå om dagen, med tanke på hvor stor sjansen er for å bli tatt for det. Og trådstartern, hvis du mener du trenger hjelp til å bygge om en bil så tror jeg du bare skal kjøpe en ferdig cosworth.Skal det lønne seg å bygge om så MÅ du kjøpe en cosworth ifra utlandet selv, altså ikke via import firmaer.Begynner du å kjøpe motor for seg selv, bakstilling for seg selv, interiør for seg selv, så ender du opp med en bil som er langt dyrere enn hva en original cosworth koster. En bra import cossi kommer på 50-60 om du gjør alt selv, da inkludert mat og reise osv på turen.pluss at du risikerer å kjøre bomtur, eller kjøpe katta i sekken.Så trenger du ett bra norsk karroseri som du fort må gi 10-15 for.Og så kommer ALT det småtteriet du trenger, olje, frostvæske, bremsevæske, nye klips osv som du klarte å knekke, dårlige slite deler som du må bytte mens du først er igang osv osv osv.Så vil du sikkert ha den som 2wd så du må ut med 7000 for girkasse, 1500 for bunnpanne, 1500 for mellomaksel, og så knekker du 7toms diffen og trenger 2wd bakstilling som koster 4-5000kr. COSWORTH ER SÅ HÆRLIG! Edited August 4, 2007 by Mark1 WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Sapphy Posted August 4, 2007 Posted August 4, 2007 hmm, ta ein tur på autodb f.eks, der er vel KUN en eneste ombygd bil som der ikkje lyser LAPSKAUS av her i fra til månen.. og er det bedre å bruke månedvis i garasjen på å skru enn å bruke et par uker på å finne ein bra orginal bil??
Hansi Posted August 4, 2007 Posted August 4, 2007 (edited) hmm, ta ein tur på autodb f.eks, der er vel KUN en eneste ombygd bil som der ikkje lyser LAPSKAUS av her i fra til månen.. og er det bedre å bruke månedvis i garasjen på å skru enn å bruke et par uker på å finne ein bra orginal bil?? Ikke begynn den diskusjonen igjen da..? Edited August 4, 2007 by Hansi 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt
Sapphy Posted August 4, 2007 Posted August 4, 2007 hvorfor ikkje? er jo gøy å fyre opp finansministerene her inne litt :-)
Jensrud Posted August 4, 2007 Posted August 4, 2007 Ja, for det er jo ikke mer enn fjorten tusen like tråder her inne nå.
Recommended Posts