thomasflore Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 Hei!Hva kan jeg ha i ladetrykk og peak på en escort cosworth T35 93mod? Har 330 oppsett med chip, grønne dyser, 3bar mapsensor, 3" eksos og gr.A toppakning.Takknamlig for alle svar!
vinge87 Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 1,7- 1,8 brukte nå jeg, men en grp a pakning er jo å anbefalle, skal du ha det trykt så er vel 1,6 bar som holder lengst, gjerne med peak på 1,8-19 bar Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
Fresh| Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 Hva vil ryke først? er det turboen som tar kvelden om man kjører for mye trykk? Eller andre deler av motoren?
Escort RST WRC Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 Turboen blir jo fortere slitt når den blir presset til å levere høyere trykk.. Men det blir ofte mer enn org. toppakning kan tåle når en passerer 1.6bar.Med Grp.A pakning er det problemet ute av verden Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
grcossie Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 Du bør og ha en annen bensinpumpe enn org, den leverer ikke store skvetten. Breibåndslambda kan være greit å ha når man prøver seg frem slik, kjedelig med en unødvendig stempel smelting pga mager gange
Escort RST WRC Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 Viss den orginale er i god stand leverer den jo til nesten 400hk.MEN så er jo ofte org. pumpa gammel og lei.. Bredbåndslambda er alfa og omega ved trimming. Feil blanding er som oftest grunnen til at folk blåser toppakninger hele tiden. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
thomasflore Posted July 25, 2007 Author Posted July 25, 2007 Har jo gr.A pakning, så da er det vell bare å kjøre på med 1,8 bar, vil vell peake på 2,1 da sikkert. Hvor får jeg kjøpt sånn breibandslambda?Takker for gode svar:)
Escort RST WRC Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 (edited) Hvorfor vil den peake på 2,1 bar da?Kan juster det vettu. Breibåndslambda har de fleste store firma som lager autometer'e.F.eks. AEM, Autometer, Apexi etc. Edited July 25, 2007 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
kh turbo Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 Anbefaler inovatives sin breibåndslambda med nordskog instrument... Funker knall bra. lett og lese og fornuftig pris... 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Escort_Cossi Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 Hvorfor vil den peake på 2,1 bar da?Kan juster det vettu. Breibåndslambda har de fleste store firma som lager autometer'e.F.eks. AEM, Autometer, Apexi etc. kordan justerer mann peaken? Signatur.Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.
Escort RST WRC Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 Kan da justere peak'en til en viss grad. Justere bleedventil i forhold til acturatorstaget? Kan jo få justert en veldig høy peak med bleed, slik at den synker mye når eksostrykket åpner wastegaten.Altså stille bleadventil slik at den blør mye, og staget slik at den er mye lavere stillt enn bleed'en. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Escort_Cossi Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 Kan da justere peak'en til en viss grad. Justere bleedventil i forhold til acturatorstaget? Kan jo få justert en veldig høy peak med bleed, slik at den synker mye når eksostrykket åpner wastegaten.Altså stille bleadventil slik at den blør mye, og staget slik at den er mye lavere stillt enn bleed'en. Okei....så booskontroller og bleed er ikkje det samme nei??? har lurt litt på dette... Signatur.Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.
Mark1 Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 altså IKKE skru trykk før du får på bredbåndslambda.For alt du vet så kan det hende bensinpumpa di bare får 10volt pga morkne ledninger, og da har du kanskje alt på 1bar problemer med å få nok suppe. dessuten så tømmer du vel grønn dysene om du pusher på over 1.6 bar og 7000rpm? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
OleK Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 leverer escos-pumpa til nesten 400 hk altså? jøss... Cosworth!
grcossie Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 leverer escos-pumpa til nesten 400 hk altså? jøss... Ville ikke satset på den, holder knapt til 300, er den samme pumpa som sitter i 1.6 zetec
Guest Trond Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 Ville ikke satset på den, holder knapt til 300, er den samme pumpa som sitter i 1.6 zetec det er ikkje samme pumpå. skifta nettopp te escort cos pumpa i 1,8 escorten min, å den orginala er mindre å har ikkje likt delenr.
grcossie Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 Selve pumpa er ikke noe større enn den, selv om den ikke er helt lik. Uansett ikke noe å satse på ved trimming
Fresh| Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 Så hvis jeg har forstått dette riktig så vil det si at hvis man setter på f.eks grønne dyser isteden for gule så kan man kjøre høyere trykk for da får motoren nok bensin? Og da slipper man smelta stempler osv? Problemet blir egentlig mangel på bensin jo mer trykk man har?
Escort RST WRC Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 Tenkte feil når jeg sa at den holdt til så mye, tenkte Sierra jeg.. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
grcossie Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 Så hvis jeg har forstått dette riktig så vil det si at hvis man setter på f.eks grønne dyser isteden for gule så kan man kjøre høyere trykk for da får motoren nok bensin? Og da slipper man smelta stempler osv? Problemet blir egentlig mangel på bensin jo mer trykk man har? Du er inne på det der ja. Du må selvsagt ha en chip, som står til dysene, og map sensor som hører til chipen. . Ved høyere lade trykk, så trenger man mer bensin, visst du kjører bensintrykksmåler og ladetrykk samtidig, så må du følge med på at ikke bensintrykket begynner å falle, samtidig som lade trykket forsatt stiger. Ved å bruke bredbåndslambda, så ser man lett o mden begynner å gå magert, da er det på tide å slippe gassen Tenkte feil når jeg sa at den holdt til så mye, tenkte Sierra jeg.. Tenkte det var noe sånt du hadde i tankene ja, og da har du rett
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now