Kenneth Posted July 24, 2007 Share Posted July 24, 2007 Lurer litt på hvordan man får en fin eller grei overgang mellom 2 forskjellige fargene ved 2-delt lakkering. Er det noen som har en saftig oppskrift? Tips og triks mottas med stor takk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted July 24, 2007 Share Posted July 24, 2007 Sats heller på rette overganger, altså maskering. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted July 24, 2007 Author Share Posted July 24, 2007 Nja. Hadde vært fetere med overgang som toner mot hverandre Link to comment Share on other sites More sharing options...
4x4 cosworth Posted July 24, 2007 Share Posted July 24, 2007 høyr med klokk bil og karosseri i sykkylven...er han som har lakket min vertfall... http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=28687 MVH 909Motorsport Send meg en e-post Powerflex foringer 909Motorsport Nettbutikk 909motorsport Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted July 24, 2007 Share Posted July 24, 2007 Nja. Hadde vært fetere med overgang som toner mot hverandre Nja, ensfarget er fetere. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted July 24, 2007 Share Posted July 24, 2007 de aller fleste lakk firmaene skall kunne og "fade" ut farger.. er jo bare å trekke sprøyta lengre og lengre vekk fra objektet som skall sprøytes for og få en "overgang".. samme trikses brukes jo på ei dør som skall flekkes/tilstøtende flate.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bainator Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Når jeg lakket 125`en min hadde jeg 2 delt farger på kåpesidene. Var ikke stort område med "sløring" imellom fargene da. Men jeg brukte noen skumgummiklosser som var ca 7-10 cm høy, jeg satt fast disse et stykke innpå maskeringen slik at maskeringen ble løftet opp fra kåpa på sykkelen. Bare viktig at du påfører lakk i samme innfallsvinkel rundt om ellers blir det tabbe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jensrud Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Lakkerer hovedfargen først, så lakkere de den andre fargen over den andre med mindre og mindre trykk og mer og mer avstand.Det gjorde de på min vertfall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts