Jump to content

Turbo trykk


Fresh|

Recommended Posts

det er over 1000 forskjellige turboer som heter T3.

T3 er "familie" navnet på turboen.

 

Vingebil turbo: TB0361 466962-0001

eller prototyp. nr. L494588-0001

 

sedan 4wd: TB0384 465189-0001

-0002

eller-0003

 

RS 500: T3/T04E L494900-0001

 

Escort: TB3403 452059-0001

TB2807 452062-0001

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Er det et bra steg 1. chip tar den orginale magnet ventilen seg av dette...(den ventilen som sitter oppe på intercooleren)

 

Ikke behov for noe annet dill dall, som kan gi seinere respons...

 

Har foresten et chip liggende som gjør dette (lader 1,4 og legger seg ned til 1,2 ved høyere trykk med perfekt lambda over hele registeret), med wg og k&n filter i boks til L1 hjerne som ga 293 hk og 450 nm , med kun disse delene, alt annet orginalt. som jeg skal selge.

 

Hva er "perfekt" lambdaverdi på et slikt oppsett da? var ute med innovative bredbånds i går og testa. fullt øs på 3gir (ca 5500rpm) gav 11.8 i verdi... Litt fet blanding kanskje?

Edited by rs200

89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt

97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander

88- Sierra sedan IST - vraka

75- Escort Mk2 2.0L

Link to comment
Share on other sites

11.8 er litt feit ja...

 

Dette er et relativt emne, men jeg anser 12.5-12.6 som en trygg ar. verdi(ved last).

 

Jeg vet tunere som strekker "strikken" lenger en meg (13-13.2)

 

Men med tanke på noe varierende bensin kvalitet i Norge så holder jeg en knapp på rundt 12.6

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

11.8 er litt feit ja...

 

Dette er et relativt emne, men jeg anser 12.5-12.6 som en trygg ar. verdi(ved last).

 

Jeg vet tunere som strekker "strikken" lenger en meg (13-13.2)

 

Men med tanke på noe varierende bensin kvalitet i Norge så holder jeg en knapp på rundt 12.6

Akkurat...da får jeg vel skru ned bensintrykket en anelse da kanskje? for jeg har vel ingen andre muligheter til å få verdien ned? kan jo skru opp ladetrykket da. Hehe...spørs om vår venn T-3 er med på det men :lol:

Edited by rs200

89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt

97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander

88- Sierra sedan IST - vraka

75- Escort Mk2 2.0L

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...