kh turbo Posted July 25, 2007 Share Posted July 25, 2007 det er over 1000 forskjellige turboer som heter T3.T3 er "familie" navnet på turboen. Vingebil turbo: TB0361 466962-0001 eller prototyp. nr. L494588-0001 sedan 4wd: TB0384 465189-0001 -0002 eller-0003 RS 500: T3/T04E L494900-0001 Escort: TB3403 452059-0001 TB2807 452062-0001 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs200 Posted July 25, 2007 Share Posted July 25, 2007 (edited) Er det et bra steg 1. chip tar den orginale magnet ventilen seg av dette...(den ventilen som sitter oppe på intercooleren) Ikke behov for noe annet dill dall, som kan gi seinere respons... Har foresten et chip liggende som gjør dette (lader 1,4 og legger seg ned til 1,2 ved høyere trykk med perfekt lambda over hele registeret), med wg og k&n filter i boks til L1 hjerne som ga 293 hk og 450 nm , med kun disse delene, alt annet orginalt. som jeg skal selge. Hva er "perfekt" lambdaverdi på et slikt oppsett da? var ute med innovative bredbånds i går og testa. fullt øs på 3gir (ca 5500rpm) gav 11.8 i verdi... Litt fet blanding kanskje? Edited July 25, 2007 by rs200 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted July 25, 2007 Share Posted July 25, 2007 11.8 er litt feit ja... Dette er et relativt emne, men jeg anser 12.5-12.6 som en trygg ar. verdi(ved last). Jeg vet tunere som strekker "strikken" lenger en meg (13-13.2) Men med tanke på noe varierende bensin kvalitet i Norge så holder jeg en knapp på rundt 12.6 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs200 Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 (edited) 11.8 er litt feit ja... Dette er et relativt emne, men jeg anser 12.5-12.6 som en trygg ar. verdi(ved last). Jeg vet tunere som strekker "strikken" lenger en meg (13-13.2) Men med tanke på noe varierende bensin kvalitet i Norge så holder jeg en knapp på rundt 12.6Akkurat...da får jeg vel skru ned bensintrykket en anelse da kanskje? for jeg har vel ingen andre muligheter til å få verdien ned? kan jo skru opp ladetrykket da. Hehe...spørs om vår venn T-3 er med på det men Edited July 26, 2007 by rs200 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted August 15, 2007 Author Share Posted August 15, 2007 Tar opp et spørsmål her igjen jeg. Hvor tidlig bør en T3 lade med steg 1 chip? Min kommer for fult ved 3000 rpm. Er dette for sent? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now