Jump to content

Recommended Posts

Guest Djohannessen
Posted

Hei!

Noen som vil poste opp bilder etter lakkering med lastebillakk og bengalakk? er første gang jeg skal lakke så har ikke lyst å begynne med sikkens.

Posted

benga lakk er jo noe møkk,vertfall på bil.greit nok det er billigere enn vanlig billakk,men ikke verdt og bruke på noe annet en en gammel russebil.

har lakka en del me lastebil lakk,jobba på et verksted som tok i mot alt i fra gravemaskiner til hestehengere.

lastebillakk er enkel og sprøyte,flyter fint ut og tåler litt mer enn vanlig billakk,eneste er på enkelte produsenter kan ha en tendens til og miste glansen med tiden.

ville gått for vanlig billakk,selv om det er bare for å øve seg.

bare ta deg god tid og planlegg , hold jevn og fin fart hele tiden mens du sprøyter.

beklager har ikke noen bilder nå, men vis jeg husker på det skal jeg ta noen bilder og legge ut

Posted (edited)

Hvor kjøper dere " lastebillakk" ?

Er den tynnerbasert?

Sliter med å få tak i god gammel helsefarlig lakk om dagen , da alle har gått over til vannbasert.

Endte opp med quicklakk på bakdørene luksuscamperen min ( 90- Transit) , og det er noe Møkk som jeg ikke vil bruke på noen andre biler.

Edited by Slåstad RS

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Guest Djohannessen
Posted
benga lakk er jo noe møkk,vertfall på bil.greit nok det er billigere enn vanlig billakk,men ikke verdt og bruke på noe annet en en gammel russebil.

har lakka en del me lastebil lakk,jobba på et verksted som tok i mot alt i fra gravemaskiner til hestehengere.

lastebillakk er enkel og sprøyte,flyter fint ut og tåler litt mer enn vanlig billakk,eneste er på enkelte produsenter kan ha en tendens til og miste glansen med tiden.

bare ta deg god tid og planlegg , hold jevn og fin fart hele tiden mens du sprøyter.

beklager har ikke noen bilder nå, men vis jeg husker på det skal jeg ta noen bilder og legge ut

skal prøve meg med lastebil lakken :closedeyes: har kjøpt sikkens grunning så vi får se hvordan det blir. post gjerne opp bilder :rolleyes: har pusset i uker nå. har fjerna lister også, skal bli morsomt å se resultatet hehe

Posted (edited)
Hvor kjøper dere " lastebillakk" ?

Er den tynnerbasert?

Sliter med å få tak i god gammel helsefarlig lakk om dagen , da alle har gått over til vannbasert.

Endte opp med quicklakk på bakdørene luksuscamperen min ( 90- Transit) , og det er noe Møkk som jeg ikke vil bruke på noen andre biler.

Dem skaffer det på fargehandelen på skarnes. Var der å hørte sjøl. 300kr litern tror jeg + herder da.

Jeg kjøpte lakk av tinter.no. brukte temadur 90 men vil anbefale å bruke klarlakk selv om det er tett lakk.

Og den er tynnerbasert.

Edited by bana_iøra
Posted

Når man lakker med solid lakk har jeg et tips som er gull verdt.

Bland i 10% med klarlakk på siste kuttet med lakk så blir lakken "aldri" matt i fargen.Holder seg like blank og fin i årevis uten polering.Har sett dette på en Audi 80 jeg var med å gjorde grunnarbeidet på for mange år siden.Den har ikke blitt polert etter den ble lakka,og er fremdeles blank og fin.

Guest Djohannessen
Posted
Når man lakker med solid lakk har jeg et tips som er gull verdt.

Bland i 10% med klarlakk på siste kuttet med lakk så blir lakken "aldri" matt i fargen.Holder seg like blank og fin i årevis uten polering.Har sett dette på en Audi 80 jeg var med å gjorde grunnarbeidet på for mange år siden.Den har ikke blitt polert etter den ble lakka,og er fremdeles blank og fin.

interesting :rolleyes: