Ken-R Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 (edited) Hei. Skal kjøpe ny actuator til en 91 Sierra 4x4 med dette oppsettet: T35 Turbo, Rs500 Intercooler, Grønnedyser, gr A toppakning og 3bars map. Hvilken egner seg til dette, tenker å kjøre rundt 1,8bar trykk. Edited July 21, 2007 by Ken-R Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 -34 x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 1.8bar på grønndyser?Syns det hørtes litt mye ut jeg.. Men ja, -34 som alibaba sier. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 Ingen problem å kjøre 1.8 bar på grønne dyser! Jeg har nå kjørt 2 bar i flere år på samme dyser uten NOEN problemer! Målte effekten til 350 hester da i motoren. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse... Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 Har det ikke en del å si hvor stor og hvordan turbo man har da?! Blir vell ikke det samme å lade 1kg med standar turbo og 1kg med en T35 for eks?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 Helt riktig! Men jeg hadde også t35 tuboen.. Den originale klarer ikke så mye trykk.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 lasse: det har mye å si hvilke turbo du har. det som det spesielt går på er hvor godt turbinen fløder. En turbin som fløder godt vil gi mye effekt på lavt ladetrykk pga lavt mottrykk. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse... Posted July 22, 2007 Share Posted July 22, 2007 Ja riktig. Jeg kjører grønne dyser selv og alt som hører med, men usikker på hva turboen min heter, den har hvertfall A/R 60 på innsugsia og A/R 63 på eksos. Det er Garret. Men det er noe rart med den, når jeg lader mer enn 1,1 kg klikker det heelt for ladetrykket, nåla spretter i alle retinger i måleren og det blaffrer i luftfilteret, kanskje det er nettopp actuatoren?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted July 23, 2007 Share Posted July 23, 2007 det surgeproblemet over 1 kilo har jeg også med t3/t4 turbon min.. prøvde og låse spjellet med ståltråd men samme problem..satte på orginal turbo og kjører fint på 1.7.. har t3/t4 turbon min på skjekk nå.. 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse... Posted July 25, 2007 Share Posted July 25, 2007 Hmm, var rart det da! Min er nyoverhalt også da. Men hva er det som skjer egentlig når turboen går i "surge" ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs200 Posted July 25, 2007 Share Posted July 25, 2007 Hvis jeg har forstått det riktig, så klarer ikke motoren din å svelge unna lufta den får. Er ganske grundig forklart i en tråd som var oppe for en måneds tid sia. 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted July 25, 2007 Share Posted July 25, 2007 lasse: det har mye å si hvilke turbo du har. det som det spesielt går på er hvor godt turbinen fløder. En turbin som fløder godt vil gi mye effekt på lavt ladetrykk pga lavt mottrykk. ja og hva er den optimale turboen da med bra fløde? og hvordan vet man at det er bra fløde? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted July 25, 2007 Share Posted July 25, 2007 vinge87: optimale turboen blir litt vanskelig siden en må velge litt etter egenskaper og hva en skal bruke det til. Hvordan turboen fløder bra ser en på flødepapirene på turbinen. regner med du vil at jeg skal si at KRX400 er optimal, men den er ikke hvis en skal kjøre drag f.eks. Til mitt bruk så funker den meget bra og jeg har ikke sett en turbo som passer bedre, men det er til mitt bruk. Til ditt bruk så vil jo du ha en turbo som gir deg ladetrykk rolig og greit på høyt turtall og skal gi mye effekt. Det som også har litt å si på hvordan turboen fløder er grenrør og kam valg. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse... Posted July 25, 2007 Share Posted July 25, 2007 (edited) Siden motoren min ikke klarer å "svelge" unna den lufta turboen dytter, vill det da si at den kanskje ville funka bedre på ett annet oppsett da, ett grådyse for eks?! Kjører grønndyse nå og da går den i surge over 1,1kg. Bare en tanke! Tommy: Hvordan oppsett kjører du på bilen din med denne KRX400 turboen? Er det en Turbonetics turbo eller heter den bare KRX?! Har ikke mye peilig på turboer Edited July 25, 2007 by Lasse... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cbp Posted July 29, 2007 Share Posted July 29, 2007 -31, original Garrett. If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now