Jump to content

Hvilken Actuator?


Ken-R

Recommended Posts

Hei. Skal kjøpe ny actuator til en 91 Sierra 4x4 med dette oppsettet: T35 Turbo, Rs500 Intercooler, Grønnedyser, gr A toppakning og 3bars map. Hvilken egner seg til dette, tenker å kjøre rundt 1,8bar trykk.

Edited by Ken-R
Link to comment
Share on other sites

lasse: det har mye å si hvilke turbo du har. det som det spesielt går på er hvor godt turbinen fløder. En turbin som fløder godt vil gi mye effekt på lavt ladetrykk pga lavt mottrykk.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Ja riktig. Jeg kjører grønne dyser selv og alt som hører med, men usikker på hva turboen min heter, den har hvertfall A/R 60 på innsugsia og A/R 63 på eksos. Det er Garret. Men det er noe rart med den, når jeg lader mer enn 1,1 kg klikker det heelt for ladetrykket, nåla spretter i alle retinger i måleren og det blaffrer i luftfilteret, kanskje det er nettopp actuatoren?!

Link to comment
Share on other sites

det surgeproblemet over 1 kilo har jeg også med t3/t4 turbon min.. prøvde og låse spjellet med ståltråd men samme problem..

satte på orginal turbo og kjører fint på 1.7.. har t3/t4 turbon min på skjekk nå..

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg har forstått det riktig, så klarer ikke motoren din å svelge unna lufta den får. Er ganske grundig forklart i en tråd som var oppe for en måneds tid sia.

89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt

97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander

88- Sierra sedan IST - vraka

75- Escort Mk2 2.0L

Link to comment
Share on other sites

lasse: det har mye å si hvilke turbo du har. det som det spesielt går på er hvor godt turbinen fløder. En turbin som fløder godt vil gi mye effekt på lavt ladetrykk pga lavt mottrykk.

 

 

ja og hva er den optimale turboen da med bra fløde? og hvordan vet man at det er bra fløde?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

vinge87: optimale turboen blir litt vanskelig siden en må velge litt etter egenskaper og hva en skal bruke det til. Hvordan turboen fløder bra ser en på flødepapirene på turbinen. regner med du vil at jeg skal si at KRX400 er optimal, men den er ikke hvis en skal kjøre drag f.eks. Til mitt bruk så funker den meget bra og jeg har ikke sett en turbo som passer bedre, men det er til mitt bruk. Til ditt bruk så vil jo du ha en turbo som gir deg ladetrykk rolig og greit på høyt turtall og skal gi mye effekt. Det som også har litt å si på hvordan turboen fløder er grenrør og kam valg.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Siden motoren min ikke klarer å "svelge" unna den lufta turboen dytter, vill det da si at den kanskje ville funka bedre på ett annet oppsett da, ett grådyse for eks?! Kjører grønndyse nå og da går den i surge over 1,1kg. Bare en tanke!

 

Tommy: Hvordan oppsett kjører du på bilen din med denne KRX400 turboen? Er det en Turbonetics turbo eller heter den bare KRX?! Har ikke mye peilig på turboer :)

Edited by Lasse...
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...