OleK Posted October 4, 2004 Posted October 4, 2004 hmmmm....sitter å tenker litt....ang girkasser til rst... noen bruker orginale rst-kasser...noen bruker xr3i-kasser...noen bruker diesel-kasser... og da lurer jeg på om det faktisk er noe bedre kvalitet i ei rst-kasse enn en ei xr3i-kasse osv?er såklart klar over at man har fordelen med lsd-diff, og muligens annen utveksling osv, men er det noen som kan bekrefte av kvaliteten på innmaten i kassen er noe bedre enn noen andre?bedre matriale?større diameter på lager/kubber/drev? noen som kan noe om dette? og sånne "jeg tror"-, "kanskje det er det"- og "muligens at kompisen til han som er sammen søstera til naboen som kjenner han derre"-svar trenger jeg ikke Cosworth!
Guest ykarlsen Posted October 4, 2004 Posted October 4, 2004 Eneste jeg oppdaga da jeg hadde rst var:Kassa fra Xr3I døde mye fortere enn RSt-kassa. Men om årsaken var hjulspinn vites ikke. Er jo en kjensgjerning at kasser uten diffbrems/sperre dør fortere.....Flere folk i england påstår at dieselkassa er bedre. Men jeg vil tro at dette skyldes utvekslinger etc. (andre belastninger..) Ikke større lagerskåler etc... Escort 1,8diesel er IKKE så grom da......Men dette var vel et slikt svar du ikke ville ha da.......
fastford79 Posted October 4, 2004 Posted October 4, 2004 jeg brukte gearkassehus fra xr3i og innmat fra ei rs turbo kasse.. den eneste synlige forskjellen var kronhjulet på diffen og drevet på den kubba.. ellers var det prikk likt så vitt jeg husker.. 1985 Escort Rs Turbo S1 (ombygd Xr3i)
Guest Mr.Escort Posted October 5, 2004 Posted October 5, 2004 jeg bruker 4 trinns escort mk3 1300 kasse og har ikke klart å rase den...bruker denne pga utvekslinga...kjapp opp til 160 men da er det stopp...men skulle vel egentlig bruke bilen til 201 meter race å sånn da...
Guest Boondocks Posted October 5, 2004 Posted October 5, 2004 jeg bruker 4 trinns escort mk3 1300 kasse og har ikke klart å rase den...bruker denne pga utvekslinga...kjapp opp til 160 men da er det stopp...men skulle vel egentlig bruke bilen til 201 meter race å sånn da... Men taxier i Larvik vil du ikke kjøre om kapp med! :D
Guest Mr.Escort Posted October 5, 2004 Posted October 5, 2004 å???? når har du prøvd a??? hvis du tenker på den hvite så er det bruksbilen min.... rs turboen er sølvgrå og har stått siden mai
OleK Posted October 5, 2004 Author Posted October 5, 2004 fikk tilbud om å kjøpe ei sånn for motorsport-kasse som virkelig tålte juling, men jeg fant ut at den var 4-trinns og siden bilen ble brukt til daglig (6 mil på e6) ville det blitt utrolig slitsomt å ligge på 4000 (?) rpm hele tiden... grunnen til at jeg lurer på dette er at det sitter ei xr3i-kasse uten lsd i bilen min nå, og til våren kommer jeg til å passere ca 200-210 hk, og da er jeg redd kassa ikke holder...vil heller oppgradere nå enn å oppgradere etter jeg har rasa noen kasser ang diesel-kasser så har vel diesel motoren et mye større moment? med med ei diesel-kasse med innmontert lsd da? det må vel bli bra? hvis dette passer om hverandre da men.... Cosworth!
Guest Bust Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 er det ikke samme gearkasse (BC5?) på mk5 1.6 med cvh og zetec. Dermed burde vel omtrent alle fords 4cyl gearkasser fra pre-crossflow og framover ha samme boltmønsteret
RsTurboTaule Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 Jeg har prøvd to rst kasser en courier 1,8D kasse og alle er blitt ødelagt..Nå har jeg en Xr3i kasse og den fungerer fint..KONKLUKSJON:XR3I KASSE..Men en overhalt rs turbo kasse er sikkert best,for de som har penger til det.www.Geartorque.co.uk 88 Escort RSTurbo
alibaba Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 Kassene er nok mest sårbare for kjørestilen til han som bytter girene. Jeg har Xr3i kasse og den har fungert fint det siste året, 0.8 bar for det meste, men 1 bar nå. x - RS Turbo S2
OleK Posted October 6, 2004 Author Posted October 6, 2004 har kjørt med xr3i-kasse og ca 180-190 hk jeg nå, og den har egentlig fungert bra, men vil ha diff-brems, og jeg begynner vel egentlig å lure på hvor lenge xr3i-kassa holder... mulig jeg kjøper en lsd-diff fra ford og setter i, får sjekke litt priser Cosworth!
alibaba Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 Kunne tenkt meg en brems på min og. Resten av kassen er ganske fin... x - RS Turbo S2
alibaba Posted October 6, 2004 Posted October 6, 2004 Hissig utveksling. S2-kassen er mer relaxed. x - RS Turbo S2
Guest Bust Posted October 7, 2004 Posted October 7, 2004 litt greit å tenke på at en ATB fra Quaife koster en relativt stor andel av det bilen er verdt. En original viskose lsd fra ford er nok både dyrere og dårligere. Har funnet ut at en som passer escorten min koster £354 + frakt og norsk moms hos rally design. Skal banne på at jeg angrer som f på at jeg ikke har kjøpt når jeg spinner meg fast denne vinteren også
alibaba Posted October 7, 2004 Posted October 7, 2004 Pris på en Quaife ATB diff til Escort FWD hos Rally Design er 456 pund. Hvordan er det å sette en LSD fra en RS Turbo kasse i en Xr3i kasse, passer rett i? x - RS Turbo S2
Guest Bust Posted October 7, 2004 Posted October 7, 2004 hvis mkV rs2000 har samme gearkassa som mondeo og focus burde det vel la seg gjøre å bruke den. Skulle tro den tåler en del
alibaba Posted October 7, 2004 Posted October 7, 2004 Det er MTX75, sitter i Mondeo og Focus 2l også. x - RS Turbo S2
OleK Posted October 7, 2004 Author Posted October 7, 2004 alle husa på mk4-kassene som er 5-trinns skal være like så det er vel bare å sette i diffen, men jeg tror du må bytte drevet som sitter på sekundærakselen i kassa for å få det til å stemme med utvekslingene sammen med drevet som sitter på selve diffen.... Cosworth!
alibaba Posted October 7, 2004 Posted October 7, 2004 Da søker jeg en død RST kasse hvis noen har. Det er vel sjelden problemer med diffen? x - RS Turbo S2
Guest Boondocks Posted October 7, 2004 Posted October 7, 2004 å???? når har du prøvd a??? hvis du tenker på den hvite så er det bruksbilen min.... rs turboen er sølvgrå og har stått siden mai Sølvgrå? åja, trudde din var sånn grønn aktig.. og gikk på veien.. for det var en LS regga escort som kjørte rundt i larvik (den natta med streetmeet) for et par helger siden.. hehe.. Da var det nok ikke deg..
RsTurboTaule Posted October 8, 2004 Posted October 8, 2004 hva er det denne diffen i rst kassa gjør egentlig?? 88 Escort RSTurbo
Guest ykarlsen Posted October 8, 2004 Posted October 8, 2004 hva er det denne diffen i rst kassa gjør egentlig?? Sikrer hjulspinn på begge hjul......
RsTurboTaule Posted October 8, 2004 Posted October 8, 2004 hm såpass ..med xr3i kassa blir det ett langt og ett dobbelt så langt 88 Escort RSTurbo
alibaba Posted October 8, 2004 Posted October 8, 2004 Med en normal differensial vil det ene hjulet går rundt hvis du holder det andre igjen. En Limited Slip Differensial, eller differensialbrems vil kraften også bli overført til det hjulet du holder igjen, men dette til en viss grad. Hvis du sperrer differensialen vil kraften overførers likt til begge hjul. x - RS Turbo S2
RsTurboTaule Posted October 16, 2004 Posted October 16, 2004 så det er lettere å ødelegge en xr3i kasse enn en rst kasse??har hørt at det går an å ta en diesel kasse og ta lsd`en fra en rst og det skalvære godt for 300 hk.. 88 Escort RSTurbo
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now