møffe Posted July 16, 2007 Posted July 16, 2007 (edited) er der nogen der kender deres produkter og kvalitet http://www.cncheads.co.uk/ford_cosworth_bv.html prisen er jo meget almindelig for lidt bearbejdning. og hvor meget skal man gøre for at få et godt 300-350opsæt hvis toppen skal af alligevel? jeg kan selv lave en mild portning og polering af kanalerne. er det feks skadeligt på en cosworth top at polere den op som jeg har gjort på denne DOHC top på en dohc sidder dyssen lige over ventilen så jeg har vuderet at det ikke gør noget at have en blank overflade. men er det tilfældet på en cosworth? Edited July 16, 2007 by møffe
Panza Posted July 18, 2007 Posted July 18, 2007 Dysene sitter i innsuget på Cosworth så det har vel mer betydning hva slags overflate du har i toppen der.
møffe Posted July 21, 2007 Author Posted July 21, 2007 nemlig. men der er mange forskellige meninger om hvordan overfladen skal være. mange siger at hvis overfladen er for blank så flytter luften sig ikke optimalt og benzinen har en "klæbe" effekt der gør at den render langs siderne og man ikke opnår en optimal forstøvning. og man derfor skal have en meget RÅ portning af kanalen, og der gerne må være grove sliberisser. som hvis man bearbejdede toppen med en roterende slibesten. andre siger at det høre sig fortiden til. at det kun var et problem da man brugte karburatore på biler. men på nye biler med indsprøjtning er det ikke et problem da dyssen klare forstøvningen. jeg er dog en del i tvivl ang cosworth toppen. da den har lange kanaler fra dysse til ventil. og der er en del forskel på de bearbejdede toppe jeg har set, nogle er ru andre er som dem CNCHEADS laver(meget glatte) for er det bare at polere dem op og rette dem til så er det ikke noget problem at lave dem selv.(jeg vil ikke over 400hk) så når toppen skal af så vil jeg naturligvis selv lave arbejdet og gøre det bedste jeg kan. men hvad er det rigtige at gøre? er der nogle billeder af et JENSPEED topstykke et sted på nettet?
møffe Posted July 25, 2007 Author Posted July 25, 2007 kom nu folkens. der har været 197personer inde og kikke på denne tråd. det kan ikke passe at der ikke er nogen der ved noget eller har samlet lidt erfaring. er der nogen der har lidt billeder? jeg har for nyligt snakket med en kompis der er mekaniker på en DTC bil (danish turing car) på den er kanalerne i topstykket slebet med noget der lingen r korn 120 siger han. er det hvad jeg skal gå efter. en poletert indsugningsmanifold. (og portet) og efter dysserne skal det være lidt ru?
Guest Ford Gnomen Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 Folk som har peiling sier at innsugskanalene skal være litt ru for å få turbulens slik luft og bensin blander seg optimalt, eksos derimot kan være polert.
møffe Posted July 25, 2007 Author Posted July 25, 2007 ja det er også det jeg har hørt og læst. det er også derfor at jeg har poleret min dohc top helt op for der peger dyssen lige ned på oversiden af ventilen. hvad med billeder og erfaringer på cosworth toppen specifikt. planen med min cosworth motor er sunde 300hk på så lavt ladetryk som mulig. dvs at jeg skal op på max flow, jeg regner med selv at lave toppen. for den skal sikkert bare rettes til og finpudses + tagtene skal poleres og gøres større.
Guest Ford Gnomen Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 Hør med han her du http://www.guy-croft.com/
møffe Posted July 27, 2007 Author Posted July 27, 2007 mange mange tak. det var lige det jeg manglede.
Recommended Posts