Jump to content

Recommended Posts

Posted

plages noe sykt mye med forden min.. altså doch motor 92mod.. den har gått nu ca 260 000.

 

1:motorn harker den dauer liksom på en måte og har full gass og skjer ikke noe, men plutselig så kommer den av seg..

2: er en rar plystrelyd i motorn. slik som har skulle ta inn luft. topp pakinga er nyrlig skifta av mek.verksted

3: når den står på tomgang så står den på 1500 til 2000, og er veldig varierende hva den står på. i dag så gikk den ned på 1000 og litt etter det så stoppa motorn. hendte en gang etter det også, var ute å kjørte og trykket inn cluthen og da gikk den ned på 1000 og stoppa..

 

og om noen kanskje hadde noen 215-40 r17 dekk å selge meg.. trenger to dekk..

Guest mazdafun
Posted

falsk luft? ta en boks startgass og spray godt rundt slanger og der de er koblet til. ruser motoren seg da,er det vakuumlekkasje(falsk luft)

Posted (edited)

3. kan være Tomgangsregulatoren( elle ka det hette) Hadde lignades problem på min Dohc.

Edited by SierraFTW2007
Posted

høres veldig ut som falsk luft. ta og sprut litt start gass rundt i motor rommet(der du tror du hører lyden)

se om motoren ruser seg opp dag. da nærmer du deg lekasjen :)

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Guest Michal
Posted
høres veldig ut som falsk luft. ta og sprut litt start gass rundt i motor rommet(der du tror du hører lyden)

se om motoren ruser seg opp dag. da nærmer du deg lekasjen :)

 

 

på innsuget rett bak spjeldet sitter det en nippel med en gummihette. dersom denne har falt av så suger den falsk luft der.

denne sitter rett bak vippearmen som speedo vaieren går til.

Posted

vis du har du har trommel bak(ikke abs) pleier bremsekraftforsterkeren svikte. som fører til falskluft.

for å sjekke dette blinder du bare vacumslangen fra bremsekraftforsterkeren til innsuget med f.eks. en skru.

 

mvh Erlend.

  • 2 weeks later...
Posted

skal sjekke det. men hva som må gjæres da hvis den svikter?

 

et anna spørsmål også. satt på nye felger i helga

bak: 225/45-17

framme: 215/40-17

et 38

 

men enda tar dem i selve hjulbuen når eg kjører i homper og baki lages det rare knirkelyder og lignende.. men det er værst det med at dekkene tar i hjulbuen. det gjelder bare de to fremste dekkene, de bake tar ikke i. mn ser etter å tatt skarpe svinger og kjørt i noen homper at hjulbuen har skjært seg inn i dekket ytterst på kanten. så hva i allverden? ka som må skiftes? dem ska egentlig passe skal dem ikke?

Posted
skal sjekke det. men hva som må gjæres da hvis den svikter?

 

et anna spørsmål også. satt på nye felger i helga

bak: 225/45-17

framme: 215/40-17

et 38

 

men enda tar dem i selve hjulbuen når eg kjører i homper og baki lages det rare knirkelyder og lignende.. men det er værst det med at dekkene tar i hjulbuen. det gjelder bare de to fremste dekkene, de bake tar ikke i. mn ser etter å tatt skarpe svinger og kjørt i noen homper at hjulbuen har skjært seg inn i dekket ytterst på kanten. så hva i allverden? ka som må skiftes? dem ska egentlig passe skal dem ikke?

 

hva skal du med så brede dekk da ?? har 205 på min cosworth framme slik at jeg slippe ødelegge skjermer

har 215 bak ,å har bra grep selv med over 300 hk

225 er skikkelig overdrevet på en sierra doch ,blir tung å kjøre med slike hjul og

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Posted (edited)

like breie dekk. har en liten filosofi at sierra skal ha breie dekk:P men har oppdaga at den er tyngre å kjøre enn vanlig.

fant også ut at motorn dreg inn falskluft i den vakumtroppa til bremsekraft forsterkarn. så nu går den på ca 1100omg men har hull i hull i grenrøret så tror den har også litt å sei.

 

tror eg skal satse på mindre dekk enn det eg har på nu

 

og for dem som sei at stivere dempere og fjære kan hjelpe så har eg justerbar gulekoni og 40/40 senkesett. demperene står på medium

Edited by LiVip
Posted

Byttet det t-leddet under coilen når jeg hadde problemer med turtallet på min mondeo. Det var smeltet et hull nesten rett igjennom, men når jeg byttet den så fungerte den fint. Det var den som lagde den plystre lyden også :)

Posted

du trenger muligens å få sjekket luftmengdemåleren. hadde en slik som min første sierra og etter jeg monterte konisk luftfilter og tok vekk forvarmeren så var det bare kødd med turtall spesiellt på tomgang

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...