torpecossie Posted July 13, 2007 Share Posted July 13, 2007 lurer veldig på en ting.. når jeg lar cosworthen min trille på gir, og gir gass igjen så skødder den (glufser) veldig.. er det normalt eller er turbon utslitt?? kan det være overskudds bensin?? 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted July 14, 2007 Author Share Posted July 14, 2007 ingen som vet??? 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS|Stian Posted July 14, 2007 Share Posted July 14, 2007 Hadde samme problemet på min, lot jeg bilen gå på gir i nedoverbakke uten å gi gass og dermed ga gass kom det en sky av blårøyk. Bytta ventiltetninger samtidig som jeg bytta toppakningen, og da blei det heldigvis bedre. FordClubNorway.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted July 14, 2007 Author Share Posted July 14, 2007 toppen min er overhalt med nye styringer og tettninger.. men er vel kansje noe man må leve med 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted July 14, 2007 Share Posted July 14, 2007 Hvilken farge har røyken? Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted July 14, 2007 Author Share Posted July 14, 2007 lys blå 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted July 14, 2007 Share Posted July 14, 2007 lys blåOljerøyk det vet du! kan være at en eller flere ventiltetninger er feilmontert eller fått skader når de ble tredd på ventilskaftet!MULIG du bør bytte alle igjen eller så kan det være litt olje fra turboen din! Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted July 14, 2007 Author Share Posted July 14, 2007 ok.. prøve på det da:) 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted July 14, 2007 Share Posted July 14, 2007 har du bytta turbo enda? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted July 15, 2007 Share Posted July 15, 2007 når toppen blir overhalt og blir kompakt og fin,kan oljeforbruket ofte bli værre vist bunndelen er slitt. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted July 15, 2007 Author Share Posted July 15, 2007 jeg kjøpte meg en t3 som jeg har satt på til den andre blir skjekka.. bånndelen min er også overhalt:) 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse... Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 Jeg har samme dritten med motoren min, alt er nyoverhalt! ****** irritende når en har betalt masse penger for å få det bra, men jeg veit ikke om det er turbo, topp, eller bunnen. Kjører 5/30 olje, skal prøve med litt tjukkere olje, se om det hjelper noe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 5/30 er vel litt tynt ja. Prøv 10/50 eller 10/60. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 orginalt så skal disse motorene fint gå på 5w50 mobil 1, når en trimmer litt så er det viktig å passe på å få gjort noe med utluftingen fra bunnen. Litt tykkere olje vil også kunne hjelpe litt. 10w60 er nødvendigvis ikke tykkere på driftstemp enn 5w50. dette har jeg selv sett da jeg brukte 10w60 liquid moly og denne var tynnere enn mobil 1 5w50 ved ca 15grader. synlig tynnere Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse... Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 Hvordan pleier dere å gjøre det med utluftinga fra bunnen da? Jeg har bare en slange fra den boksen under innsuget og inn i en beholder med filter på! Skal bytte til Agip 10w60 nå, har kjørt med litt billigere olje nå i starten etter overhaling pga får den billig på jobben, skifta ett par ganger så. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 på eksos siden er det to plugger under manifoilen, denm nederste som er skrå er en retur som de fleste lufter fra, er ihvertfall der jeg lufter fra, alltså en på hver side, innsug siden lufter jeg og fra nyra Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse... Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 Ja vell, har lurt litt på hva de pluggene er til, får ta å lage meg en utlufting der også jeg da. Skrur bare i en nipple da og trer på en slange til en beholder? Har lest flere steder at åndinga er for dårlig på Cosworth, hvertfall når man skal trimme litt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted July 23, 2007 Share Posted July 23, 2007 orginalt så skal disse motorene fint gå på 5w50 mobil 1, når en trimmer litt så er det viktig å passe på å få gjort noe med utluftingen fra bunnen. Litt tykkere olje vil også kunne hjelpe litt. 10w60 er nødvendigvis ikke tykkere på driftstemp enn 5w50. dette har jeg selv sett da jeg brukte 10w60 liquid moly og denne var tynnere enn mobil 1 5w50 ved ca 15grader. synlig tynnere tykkelse ved 15 grader er jo irrelevant siden det ikke er her tempen på olja er i drift. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now