Jump to content

Servo Igjen


Guest Lurium

Recommended Posts

Guest Lurium

Har en sierra som er treg på styringen. Har renset systemet og fylt på ny olje(dextron3). Står jeg på tomgang å vrir litt på rattet ser man at turtallet går litt ned.Hører pumpen og. Dette har jeg ikke hørt på noen måneder.Skulle tro pumpen var i orden? Sikulasjon i tanken har det alltid vært. Når jeg kjører er den ujevn, virker som den tar av og til. Har hatt litt lyd fra rattet når jeg har svingt,plast mot gummi lyd. Har ikke minket på olje. Vits i å prøve å bytte pumpe?Noen som har en ide?

Link to comment
Share on other sites

Tipper du har luft i systemet. Egentlig er det en prossedyre på bytte av olje! Prøv å sette bilen høyt med fronten, la bilen gå på tomgang mens du vrir rattet HELT over til hver side en del ganger!

Håper dette hjelper!

Link to comment
Share on other sites

Guest Lurium

Jeg fylte på til max, svingte til begge sider helt ut mange ganger etter rensing. :huh: Bytter pumpe, så er det prøvd.Takk for svar :rolleyes:

Edited by Lurium
Link to comment
Share on other sites

Guest gbraen

Hvordan kjennes styringa ut? Like tung hele tida? Litt lettere hvis du bare svinger litt? Forklar nærmere og bedre!

 

Geir.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lurium

Prøvde en kompis sin sierra, den hadde lik motstand når man svingte til begge sider.Ikke som min:-) Min har problemer på noen punkt, spes ved 90grader til venstre fra senter (0punkt) og ca 110grader til høyre.Blir vel kl 9 og 5 ca?Jaja, Da beveger rattet seg litt opp i ¨rattstammen¨ til den er over punktet sitt og deretter går rattet ned igjen og det blir normal motstand i styringa.Høydejusteringen på rattet har jeg prøvd forskjellige posisjoner,men ikke noe forskjell. Sykt irriterende i parkeringshus etc. Bytter pumpa i morgen så gir jeg en lyd!

Link to comment
Share on other sites

Guest gbraen
Prøvde en kompis sin sierra, den hadde lik motstand når man svingte til begge sider.Ikke som min:-) Min har problemer på noen punkt, spes ved 90grader til venstre fra senter (0punkt) og ca 110grader til høyre.Blir vel kl 9 og 5 ca?Jaja, Da beveger rattet seg litt opp i ¨rattstammen¨ til den er over punktet sitt og deretter går rattet ned igjen og det blir normal motstand i styringa.Høydejusteringen på rattet har jeg prøvd forskjellige posisjoner,men ikke noe forskjell. Sykt irriterende i parkeringshus etc. Bytter pumpa i morgen så gir jeg en lyd!

 

Nei skit i det. Bytt heller leddet på rattstammen, der ligger problemet. Du kan løsne det og prøve å spraye og vri litt på, eventuelt demontere det og kjenne om det går lett. Skal bevege seg lett alle veier, gjør det ikke det ligger problemet der.

 

Geir.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lurium

Yeah, da var pumpen byttet:-).. Var blitt litt slark i den gamle, men problemet var nok ikke den. Har sprayet godt på begge kryssene, ikke no forskjell. Men ser at foringen i torpedo veggen beveger seg opp og ned når man svinger, litt skummel skrape lyd kommer :huh: Er det lett å bytte disse foringene eller må hele bilen ribbes? 3 foringer?

:unsure:

Link to comment
Share on other sites

rattaksel foringen er en smal sak å bytte, litt trangt men uansett :P

3 deler ja, ca 110kr hos ford. løsne krysset på rattakselen slik at du får ut den gamle og inn dem nye.. på innsiden av torpedovegg er en låsering, denne skal ligge intil foringen for å hindre den sklir inn i bilen..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...