Sta1n1 Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Hei, hadde nettop hatt enn overhaling på topp da toppakningnen var defekt og det gikk ganske mye vann ! Da dette ble satt i sammen igjen så funket det fint i noen dager ! nå er det tilbake igjen til at det går mye vann, ser ikkje noe antydning til vann i olja og heller røyker den ikkje så mye men kan det være toppakningen igjen ? isåfall hva kan være grunnen til at dette ryker ? ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Ble toppen planet da du hadde den av ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort_Cossi Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Hei, hadde nettop hatt enn overhaling på topp da toppakningnen var defekt og det gikk ganske mye vann ! Da dette ble satt i sammen igjen så funket det fint i noen dager ! nå er det tilbake igjen til at det går mye vann, ser ikkje noe antydning til vann i olja og heller røyker den ikkje så mye men kan det være toppakningen igjen ? isåfall hva kan være grunnen til at dette ryker ? ..... Regner med du sjekka om toppen var plan?? eller plana du toppen din?? Signatur.Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted July 11, 2007 Author Share Posted July 11, 2007 plana selfølgeligt toppen Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 ikke noen sprekker i blokka heller? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted July 11, 2007 Author Share Posted July 11, 2007 ikke noen sprekker i blokka heller? det har eg ikkje fått sett, men den funka jo helt fint uten å bruke enn dråpe vann siden fredag ! det var liksom i går den forsynte seg med vann ....hvordan får eg sett/testa om det er sprekker i blokka ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 For å sjekke om bloka er sprekt må du ha av toppen. Sånn jeg merka det på min,var at to av topplokksbolta var løse. Trur jeg ville kjent over dem først var jeg deg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Hei, hadde nettop hatt enn overhaling på topp da toppakningnen var defekt og det gikk ganske mye vann ! Da dette ble satt i sammen igjen så funket det fint i noen dager ! nå er det tilbake igjen til at det går mye vann, ser ikkje noe antydning til vann i olja og heller røyker den ikkje så mye men kan det være toppakningen igjen ? isåfall hva kan være grunnen til at dette ryker ? ..... Hva er gjort med motoren? Effekt? ladetrykk?Hvilken topp pakning?Hvilke topplokks bolter? Hvor mye er toppen planet totalt?Hvor mye og ofte har motoren kokt? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted July 11, 2007 Author Share Posted July 11, 2007 motoren er helt original ! gr.a toppakning og dei topplokksboltene som følger med gr.a pakning settet til burton, hvor mye toppen er planet vett eg ikkje, motoren har ennå ikkje kokt så lenge eg har hatt den, men har vært ganske nærme enn del ganger pga. mangel av vifter men det har jo ikkje våre ett problem nå .... har du noen forslag ? kan jo kanskje bare være enn slange som er litt slakk....men nå reiser eg jo til rudskogen så eg får helst bare se etter det det er bare å hive inn haugevis med forslag til hva eg kan sjekke når eg kommer hjem her ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michal Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 motoren er helt original ! gr.a toppakning og dei topplokksboltene som følger med gr.a pakning settet til burton, hvor mye toppen er planet vett eg ikkje, motoren har ennå ikkje kokt så lenge eg har hatt den, men har vært ganske nærme enn del ganger pga. mangel av vifter men det har jo ikkje våre ett problem nå .... har du noen forslag ? kan jo kanskje bare være enn slange som er litt slakk....men nå reiser eg jo til rudskogen så eg får helst bare se etter det det er bare å hive inn haugevis med forslag til hva eg kan sjekke når eg kommer hjem her ? Det sitter en ca 3 cm stump med gummirør fra termostathuset til vannpumpen på 4x4 motoren. her er det fort gjort at det drypper etter å ha løsnet på det. har du sjekket der? er ikke lett å se. den "klumpen" som slangen fra radiator går inn på med lufteskrue på. rett under den sitter stumpen jeg snakker om. vet ikke helt hvordan jeg skal forklare.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 Det første du burde gjøre er å ordne så du har kjølevifter.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted July 11, 2007 Author Share Posted July 11, 2007 Michal: Trur eg forstår hvor du mener ja Ruudsengen: Viftene di fungerer nå, men var lite virk i dem før overhaling ! men som sagt så funker dem nå så dette er ikkje problemet .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra RS Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 det har eg ikkje fått sett, men den funka jo helt fint uten å bruke enn dråpe vann siden fredag ! det var liksom i går den forsynte seg med vann ....hvordan får eg sett/testa om det er sprekker i blokka ?du kan jo sette trykk på kjølesystemet og se om du ser noen lekasjer. (sånn pumpe man setter på ekspansjonstanken, ca. 1 bar, mulig litt under)eller så kan du koble opp et avgass apparat (4gass måler) å se om du har mye vann i eksosen.også kan du sjekke etter hc i ekspansjons tanken med 4gass måleren. (for å sjekke om toppakningen er gåen, eller toppen)bruker den vann? det kan jo hende du hadde en luft lomme. -coupè ist-bmw 525i-cbr 600x-sedan dohc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 sett trykkluft på sylindra og se om det bobler i ekspasjonstanken din. COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo Thorvald Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 koble av vannkjølinga t turboen. da slutta min å bruke vann ihvertfall... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michal Posted July 13, 2007 Share Posted July 13, 2007 problem her løst seg eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted July 15, 2007 Author Share Posted July 15, 2007 problem her løst seg eller? hehe takker for masse gode tips, har nettop kommet hjem fra rudskogen så eg får ta å å se på problemet mitt mer nå forresten Michal, såg den gamle gode sierraen min (den som broren din kjøpte) det er bra den ennå lever Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michal Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 hehe takker for masse gode tips, har nettop kommet hjem fra rudskogen så eg får ta å å se på problemet mitt mer nå forresten Michal, såg den gamle gode sierraen min (den som broren din kjøpte) det er bra den ennå lever Gjorde du?? det var merkelig, sikker på at du ikke blander? for bilen til bruttern ble stjålet og den var såppas herjet med at han ikke ville ha den tilbake så forsikringsselskapet tok den. tror det var noen som kjøpte den igenn og tydligvis fikset den opp?? Utrolig synd det der!! bilen fikk ikke stå i fred 1 uke engang før den ble stjålet Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 michal: var det ikke slik at det var jeg som kjøpte en sierra av ham da? eller blander jeg? Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michal Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 michal: var det ikke slik at det var jeg som kjøpte en sierra av ham da? eller blander jeg? Stemmer det Tommy W, du kjøpe bruttern sin gammle cosworth, men så har han kjøpt en sierra til etter det som ble stjålet.Denne ble vist kjøpt av et huggeri i grålum fra forsikringsselskapet. Tommy W, Så den forresten på gatebil på lørdag. så ut til å funke bra med nye turboen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted July 16, 2007 Author Share Posted July 16, 2007 Gjorde du?? det var merkelig, sikker på at du ikke blander? for bilen til bruttern ble stjålet og den var såppas herjet med at han ikke ville ha den tilbake så forsikringsselskapet tok den. tror det var noen som kjøpte den igenn og tydligvis fikset den opp?? Utrolig synd det der!! bilen fikk ikke stå i fred 1 uke engang før den ble stjålet jepp det gjorde eg det var eit kvinnfolk som satt på førersetet når eg såg bilen, hu såg litt gammel ut...Men nå var det satt på 4x4 panser og så hadde det kommet inn skinnseter fra cosworth også inn var ikkje like strøken som før, men godt å se at noen prøver å få fikset den igjen ...btw. da var vannproblemet fikset ! eller skal bli fikset, den slangen som går fra ekspansjonstanken og bort til vannkjøling av turbo lekket det fra...Flaks at det ikkje var verre takker for alle gode tips .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted July 17, 2007 Author Share Posted July 17, 2007 og så kom det selvfølgelig ett annet problem også hehe, noen som har svaret på hvorfor turteller min har sluttet å virke pluss tempmåleren ? og så lyser også batterilyse når eg kjører ....? Link to comment Share on other sites More sharing options...
K_E Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 og så kom det selvfølgelig ett annet problem også hehe, noen som har svaret på hvorfor turteller min har sluttet å virke pluss tempmåleren ? og så lyser også batterilyse når eg kjører ....? Du mangler strøm på den øverste kontakten\ledningen inn i instrumentpanelet. Feilen ligger garantert i sikringsboksen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michal Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 Du mangler strøm på den øverste kontakten\ledningen inn i instrumentpanelet. Feilen ligger garantert i sikringsboksen. Stemmer det. GARANTERT et rele i sikringsboksen! 100% sikker. husker barke ikke hvilket det var igjenn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted July 17, 2007 Author Share Posted July 17, 2007 har enda ett symptom her bare for å være enda sikker kjørecomputeren fungerer heller ikkje ... noen som vet hvilket rele det er da ?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now