Guest dadda rst Posted July 10, 2007 Share Posted July 10, 2007 du hører vil også få en mye grovere eksos lyd vist det har ramlet av. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted July 11, 2007 Author Share Posted July 11, 2007 Eg var og hjalp en kompiss for ei veke sia...da var det rett og slett lokket på wastegaten som hadde dåtti av...ta av eksosanlegg og sjå inn om det er det som er feil av deg også?? men hans lada ikkje mere eller 0.1 MAX... Du har ikkje tifeldigvis hørt en skranglelyd i eksosanlegget ditt? Hører skranglelyder hele tiden jeg, men det er fordi eksosen stopper under førerstolene du hører vil også få en mye grovere eksos lyd vist det har ramlet av. Blir ikke mye grovere. Men skal ta å sjekke det. Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge86 Posted July 11, 2007 Share Posted July 11, 2007 før du begynner og bytte slanger, kan du teste hele systemet slik jeg nevnte tidligere i posten! da får du et helt sikkert svar på om alt er tett! "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeReal Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 (edited) jeg fikk akkurat samme problemet som dette... var på vei hjem fra skien, kjørt ikke dirkete hardt men kjørte forbi et par biler. kjørte innom en bensin stasjon. startet bilen og dro på ut der i fra hadde kanskje 4500 - 5000 rpm, så kuttet den sånn som det gjør når enn lader over 1 bar på orginal map sensor ikke så ille kanskje så ikke noe lade trykk etter det.. lå på null bar. og så ikke ut som det var noe galt med slanger hos meg heller. har du funnet ut hva problemet var hos deg Kverna? Edited July 12, 2007 by BeReal - 88 Ford sierra ist busbil - 90 Ford sierra cosworth 4x4 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24271376- 98 Audi A3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted July 12, 2007 Author Share Posted July 12, 2007 jeg fikk akkurat samme problemet som dette... var på vei hjem fra skien, kjørt ikke dirkete hardt men kjørte forbi et par biler. kjørte innom en bensin stasjon. startet bilen og dro på ut der i fra hadde kanskje 4500 - 5000 rpm, så kuttet den sånn som det gjør når enn lader over 1 bar på orginal map sensor ikke så ille kanskje så ikke noe lade trykk etter det.. lå på null bar. og så ikke ut som det var noe galt med slanger hos meg heller. har du funnet ut hva problemet var hos deg Kverna? Off føler meg så dum. Sjekka alt av slanger UNNTATT den siste fra dumpventilen til gasspjeldet. Der kunne jeg tre opp 2 fingre i en langsgående flenge. Uff så dum jeg er, men en erfaring rikere. Skal man først sjekke, SJEKK ALT!!!! Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeReal Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 hehe fort gjort å over se noe... tenker ofte det værste når sånnt skjer.. bra det ikke var noe mere alvorlig da jeg må vel snart ned å kikke litt om jeg finner noe løse slanger eller noe jeg og. - 88 Ford sierra ist busbil - 90 Ford sierra cosworth 4x4 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24271376- 98 Audi A3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest morty Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 du som har kjøpt cossien til steven kverna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 Off føler meg så dum. Sjekka alt av slanger UNNTATT den siste fra dumpventilen til gasspjeldet. Der kunne jeg tre opp 2 fingre i en langsgående flenge. Uff så dum jeg er, men en erfaring rikere. Skal man først sjekke, SJEKK ALT!!!! Det er derfor man bør trykksette systemet! Det er mye du ikke kan SE. plugg slangen som går fra ic til turbo i turbo enden, så den ikke er koblet til turbo. så tar du av slangen på map sensor og setter trykkluft på denne.. koble på en ekstra turbotrykksmåler framme i motor rommet, eller få noen til og følge med på en eventuell måler du har i bilen, så du ikke setter for høyt trykk på... 2 bar er vell fint.. da vil du høre om du har en lekasje og hvor den kommer ifra=) "Vi" plugger ved luftfilteret og bruker slangen til BTR. På denne måten får vi også sjekket om selve kompressoren er tett og om MAP sensoren er 100% intakt. Det er oftere liming og annet tull med denne enn med BTR. Som du helt sikkert vet, få systemer er så tette som eieren tror. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted July 12, 2007 Author Share Posted July 12, 2007 du som har kjøpt cossien til steven kverna?Ja Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest morty Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 Ja Grattis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 Off føler meg så dum. Sjekka alt av slanger UNNTATT den siste fra dumpventilen til gasspjeldet. Der kunne jeg tre opp 2 fingre i en langsgående flenge. Uff så dum jeg er, men en erfaring rikere. Skal man først sjekke, SJEKK ALT!!!! hehe.. what did I told you hehe gjorde akkurat det samma som deg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now