Kverna Posted July 7, 2007 Share Posted July 7, 2007 Hei alle. Idag kjørte jeg bilen litt hardt ett par timer uten feilslag av noen sort.Men, etter en god pause(ca 30 min, stod å venta på en uten motor igang), kjører jeg litt til(2km eller noe), og etter en aksellerasjon i 3. gear skjer det noe.Eller, jeg tømmer 3. giret og kjører inn til siden og snur, og da lader ikke turboen mer enn 0.3-0.5. Sjekker motorrom, ikke noe som umiddelbart ser galt ut, ingen slanger hoppet av. Eneste er noe som ser ut som ett skrubbsår på ene silikonslangen etter turbo, men vet ikke om det var der fra før. Ingen ulyder, ingen røyk. Ingenting som jeg kan rette mot en spesifik feil. Bilen går fint, kommer bare ikke over 0.5 bar. Trenger hjelp, vil ikke ha ødelagt jenta mi Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted July 7, 2007 Share Posted July 7, 2007 Hei,hei.. Sikker på det ikke er hull i den slangen du nevner a? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted July 7, 2007 Share Posted July 7, 2007 (edited) Høres ut som en slange som er hoppet av.. Den fra intercooleren til innsuget kanskje? Det har skjedd hos meg flere ganger hvis den ikke er godt nok skrudd til.. Blåser den av på høyt turtall men da "stopper" jo bilen liksom og du merker noe er gale. Edited July 7, 2007 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted July 7, 2007 Author Share Posted July 7, 2007 Høres ut som en slange som er hoppet av.. Den fra intercooleren til innsuget kanskje? Det har skjedd hos meg flere ganger hvis den ikke er godt nok skrudd til.. Blåser den av på høyt turtall men da "stopper" jo bilen liksom og du merker noe er gale. Nei alle slanger er på, kun den ene riften som tyder på at noe er galt. Får prøve å teipe litt imorra og se om det bedrer seg. Liker ikke bilen min lenger Og alt er min skyld.. Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted July 7, 2007 Share Posted July 7, 2007 [Hehe.. Er nok garantert ikke noe alvorlig. Det er bare å finne feilen som er vanskelig 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted July 7, 2007 Author Share Posted July 7, 2007 [Hehe.. Er nok garantert ikke noe alvorlig. Det er bare å finne feilen som er vanskelig Håper du har rett. Men prøver å berolige meg selv med at når den går som den pleier, men bare ikke lader at det ikke er så alvorlig. I værste fall har jeg en turbo i bakhånd. Forresten, hvordan resetter man en eventuell nødmodus på cossiene ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted July 7, 2007 Share Posted July 7, 2007 Går den normalt på tomgang? Du har ikke blåst plenumspakning eller noe a? Prøv å napp av slangen på actuator å dra et drag. Se om den lader da. Kan da ikke misslike jenta di pga litt feil. Sånn er det bare med bil.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted July 7, 2007 Author Share Posted July 7, 2007 Går den normalt på tomgang? Du har ikke blåst plenumspakning eller noe a? Prøv å napp av slangen på actuator å dra et drag. Se om den lader da. Kan da ikke misslike jenta di pga litt feil. Sånn er det bare med bil.. Jada går som en jenspeed chip-bil går på tomgang. Skal begynne feilsøkingen imorra. Alle de timene bilen gikk som ett skudd er glemt pga. 10minutters trøbbel.. Sånn går det Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted July 8, 2007 Share Posted July 8, 2007 Som nevnt tidligere: sjekk alle trykkslanger, kan høres ut som noe slikt ja.Viss det ikke var lyder eller noen ting som du sier, er det sikkert ikke noe alvorlig. Motgang må man regne med når man kjører morobil Sånn er det bare. Gled deg til du får fiksa det du, herlig følelse når alt funker Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted July 8, 2007 Author Share Posted July 8, 2007 Sjekka alle slanger på trykksiden og vakumslangene, ingen feil å finne. Turboen er fortsatt tight og fin så turbohavari er heldigvis utelukket.Fått tips om sprukket intercooler eller gåen actuator. Skal sjekke mer imorgen Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted July 8, 2007 Share Posted July 8, 2007 Ta det iallefall litt rolig, i tilfelle du friruser ut masse luft et sted. Sett at actuatoren sitter som den skal? -x 1988 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted July 8, 2007 Author Share Posted July 8, 2007 (edited) Ta det iallefall litt rolig, i tilfelle du friruser ut masse luft et sted. Sett at actuatoren sitter som den skal? Du tenker på kjøre rolig og ikke jage etter ladetrykket som ikke er der type ? Kjørte 80km/t opp lierbakkene ista.. Nuff said. Sitter riktig. Hmm, tror da det. Kan laste opp ett bilde EDIT: Bilde Edited July 8, 2007 by Kverna Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge86 Posted July 8, 2007 Share Posted July 8, 2007 (edited) plugg slangen som går fra ic til turbo i turbo enden, så den ikke er koblet til turbo. så tar du av slangen på map sensor og setter trykkluft på denne.. koble på en ekstra turbotrykksmåler framme i motor rommet, eller få noen til og følge med på en eventuell måler du har i bilen, så du ikke setter for høyt trykk på... 2 bar er vell fint.. da vil du høre om du har en lekasje og hvor den kommer ifra=) Edited July 8, 2007 by vinge86 "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted July 9, 2007 Share Posted July 9, 2007 Er ikke tilfeldigvis reg nr. JD24XX7 på denne bilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted July 9, 2007 Author Share Posted July 9, 2007 (edited) Er ikke tilfeldigvis reg nr. JD24XX7 på denne bilen? reg. nr er JC89XX7 Edited July 9, 2007 by Kverna Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted July 9, 2007 Share Posted July 9, 2007 original sedan 2wd? magenta? sleng ut bilder av bilen en plass også da:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted July 9, 2007 Author Share Posted July 9, 2007 original sedan 2wd? magenta? sleng ut bilder av bilen en plass også da:) Nei, ja og: Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted July 9, 2007 Share Posted July 9, 2007 Få lakkert den og få på original cosworth styling så blir den fin er nok en slange som har tatt kvelden, eller noe med wastegaten din.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted July 10, 2007 Author Share Posted July 10, 2007 Få lakkert den og få på original cosworth styling så blir den fin er nok en slange som har tatt kvelden, eller noe med wastegaten din..Skal bytte actuatoren og se om det er der problemet ligger. Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gbraen Posted July 10, 2007 Share Posted July 10, 2007 Jada går som en jenspeed chip-bil går på tomgang. Skal begynne feilsøkingen imorra. Alle de timene bilen gikk som ett skudd er glemt pga. 10minutters trøbbel.. Sånn går det Ble litt interessert her, hva mener du med at den går som en Jenspeed-chip bil på tomgang? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted July 10, 2007 Author Share Posted July 10, 2007 Ble litt interessert her, hva mener du med at den går som en Jenspeed-chip bil på tomgang? Hehe etter hva jeg har hørt går ikke bilen så pent på tomgang med chip derfra. Mulig jeg har blitt informert feil Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted July 10, 2007 Share Posted July 10, 2007 Kan være selve spjeldet til wastegaten også da.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted July 10, 2007 Share Posted July 10, 2007 På ene escort cosworthen begynte samma problemet, sjekka alt og alt var ok slanger og alt så bra ut.. Men så var det ikke verre enn at jeg tok av slangen fra turbo til intercooler og satt den på igjen stramme slange klemmene så funka den knall igjen.. Det var jo såklart utelukket å sjekke det da vi trodde at slangen satt bra, noe den altså ikke gjorde hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted July 10, 2007 Author Share Posted July 10, 2007 På ene escort cosworthen begynte samma problemet, sjekka alt og alt var ok slanger og alt så bra ut.. Men så var det ikke verre enn at jeg tok av slangen fra turbo til intercooler og satt den på igjen stramme slange klemmene så funka den knall igjen.. Det var jo såklart utelukket å sjekke det da vi trodde at slangen satt bra, noe den altså ikke gjorde hehe Gikk over alle slangene, hadde de av for å sjekke etter hull osv, ingenting galt. Idag var jeg og bytta wastegate-klokka, samme regla da.Var innom krb og fikk bekrefta det jeg allerede hadde sjekka så ringte til steinar med skylinen. Der fikk jeg igjen sagt at det var slanger, i all hovedsak vakum. Kjøpte meg 6meter slanger så imorra skal jeg gå over og bytte ut alle slangene som er i motorrommet. Går den ikke bedre da vet jeg ærlig talt ikke Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort_Cossi Posted July 10, 2007 Share Posted July 10, 2007 Gikk over alle slangene, hadde de av for å sjekke etter hull osv, ingenting galt. Idag var jeg og bytta wastegate-klokka, samme regla da.Var innom krb og fikk bekrefta det jeg allerede hadde sjekka så ringte til steinar med skylinen. Der fikk jeg igjen sagt at det var slanger, i all hovedsak vakum. Kjøpte meg 6meter slanger så imorra skal jeg gå over og bytte ut alle slangene som er i motorrommet. Går den ikke bedre da vet jeg ærlig talt ikke Eg var og hjalp en kompiss for ei veke sia...da var det rett og slett lokket på wastegaten som hadde dåtti av...ta av eksosanlegg og sjå inn om det er det som er feil av deg også?? men hans lada ikkje mere eller 0.1 MAX... Du har ikkje tifeldigvis hørt en skranglelyd i eksosanlegget ditt? Signatur.Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now