Guest Lars Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 Tror dette er samme bilen som jeg solgte for 60k sommeren 06. Da var den komplett!!!Isåfall, sitter det original styling eller glassfiber på den?Bilen virker interessant for min del, men å betale 85.000,- for en bil uten motor og gir er jeg litt skeptisk til. Spesielt hvis du solgte den for 60.000,- tidligere!
Cosworth_ftw Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 jeg har forsikkra min ombygde bil som cosworth , til å med vært nrde å vist den hos gjensidige . di har masse bilder av den + info. blir den stjælt for jeg fullpris igjen for den . så da er jo bilen vært det samme som en org da , siden der forsikkra som cosworth WHAT? del eller fullkasko? og hva koster det deg?
cross-box Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 men seriøst..viss to biler sto på sia av hverandre ..og den ene var orginal bil..og den andre var ombygd.. da er man jo tilbake til det du sier at du selfølgelig vil ha en som gir deg mest for pengene. en orginal bil vil være mer verd i dem fleste sammenhenger..og det er noe av greia med å være entusiast.at du ser verdien i bilen for det den er.at det faktisk etterhvert begynner å bli samleobjekter.og er biler og ta vare på.og ikke lage en masse replikaer .klippa litt her for å svare på det jeg vil svare på jeg mener at for meg spiller det ingen rolle fordi jeg kjøper en cosworth for å bruke, ikke for å dytte på låven, og jeg bryr meg ikke om ombygget eller ikke. for meg så kommer ting an på hva jeg skal bruke det til, jeg skal ha en bil til og kjøre på div treff og kjøre på gata og ta den piruetten og den burn outen og den rivstarten jeg føler for å ta når det måtte passe meg, og da driter jo jeg i om det er orginal eller ikke, og når jeg da bestemmer meg for å dytte den på låven og la den stå der ja så er det for meg en Cosworth verken mer eller mindre, og om det skulle da komme en løk og ville kjøpe den av meg og han bruker det med at bilen skulle vært ombygget som et grunlag for å prute så sier jeg "porten er der" for det er hva jeg føler bilen er verdt jeg selger den for aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Sapphy Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 akkurat, men då er jo rivstart-vraket dit altid verdt minimum 36k mindre enn tilsvarende orginal herjebil, så priser du den som lapskaus slipper du nok å vise noen porten :-)
cross-box Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 brukte du lang tid på og tenke ut det der? for den det var utrolig lite gjennomtenktog skjønner ikke hvorfor du prater om 36 000 for det koster mer og tolle inn en bil aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Asil Racing Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 WHAT? del eller fullkasko? og hva koster det deg? betaler 5 lapper i året på delkasko med 50 % bonus ,da er den forsikkra som cosworth 4x4 92 mod
Guest Hovden Racing Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 (edited) Skal vi avslutte krangelen nå folkens? Jeg gidder ikke rakke ned på andre bare fordi jeg har original bil selv jeg.. Føler meg ikke bedre av den grunn.Såklart kan ombygde biler være like bra som en original bil! Enestee forskjellen er det det står i vognkortet! Når jeg sier ombygd bil så mener jeg en bil der ALT er Cosworth. Noe annet blir en jalla Sierra med Cosworth motor for meg iallfall, sikkert forskjellige synspunkter der og men. Vi alle liker Ford, så hvorfor ikke drite i å krangle å heller være venner? Noen har ombygde biler og andre har originale. Sånn kommer det alltid til å være. EDITED: Takk Lowman! Er litt sløv om dagen. Edited July 9, 2007 by Hovden Racing
lowman Posted July 9, 2007 Author Posted July 9, 2007 "Såklart kan originalbiler være like bra som en original bil! Enestee forskjellen er det det står i vognkortet!"hehe hovden...feil ja..men forsto jo hva du mente;)hehe men når det er sagt..for min del så er det ikke krangling i det hele tatt.eg ser det bare som en diskusjon der faktisk folk engasjere seg og sier det som dem mener. men cross box...ser veldig godt poenget ditt..men eg kunne sagt på forhånd at det er derfor du ikke bryr deg om det er orginal cosworth eller ikke...for du er den typen som ikke er "sånn" entusiast.du er mer der for at du vil ha en bil du kan herje med..og lignende.og evnt synes sierra er en tøff bil å gjøre dette med. sier ikke at du ikke er entusiast..for du er kanskje det..men er du det..så er det iafall en entusiast på ett helt anna plan enn det som vi snakker om her angående ombygde og orginal biler
Guest Hovden Racing Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 "Såklart kan originalbiler være like bra som en original bil! Enestee forskjellen er det det står i vognkortet!"hehe hovden...feil ja..men forsto jo hva du mente;)hehe men når det er sagt..for min del så er det ikke krangling i det hele tatt.eg ser det bare som en diskusjon der faktisk folk engasjere seg og sier det som dem mener. men cross box...ser veldig godt poenget ditt..men eg kunne sagt på forhånd at det er derfor du ikke bryr deg om det er orginal cosworth eller ikke...for du er den typen som ikke er "sånn" entusiast.du er mer der for at du vil ha en bil du kan herje med..og lignende.og evnt synes sierra er en tøff bil å gjøre dette med. sier ikke at du ikke er entusiast..for du er kanskje det..men er du det..så er det iafall en entusiast på ett helt anna plan enn det som vi snakker om her angående ombygde og orginal biler Ja kanskje du greier å beherke deg, men det klarer ikke alle andre her inne.. Blir bare noe useriøst dritt av hele tråden Men gøy å lese det her da..
lowman Posted July 9, 2007 Author Posted July 9, 2007 Ja kanskje du greier å beherke deg, men det klarer ikke alle andre her inne.. Blir bare noe useriøst dritt av hele tråden Men gøy å lese det her da.. hehe sant nok...men eg synes det er relativt seriøst her enda..har sett verre ting enn dette her. er vel mer at folk er jo seff forskjellige...og etter hva dem skal bruke bilen til...så velger dem forskjellig...begge er kanskje like opphengt i cosworth ..men på veeeldig forskjellig måte..
cross-box Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 tydelig at du ikke kjenner meg Lowman aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
RSCoz Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 Når vi prater på hva det er, så er det jo det som står i vognkortet! Står det 2.0L, så er det en 2.0L. med Cosworth motor også."Godkjent ombygd" da er den ombygd.Står det Cosworth /Cosw, så er det, ja, Cosworth. Veldig enkelt.
RSCoz Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 skjønner ikke hvorfor du prater om 36 000 for det koster mer og tolle inn en bil Tittet på det nå, og det er faktisk 45000,- i engangsavgift. Desto mere verdi på dem orginale.
cross-box Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 43 075 er tollen på vingebil aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
joe Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 vel nå har jeg en far som jobber med dette og jeg har en onkel som jobber med dette, og i følge dem som jeg har spurt de gjentatte ganger med så sier de følgende, de bruker flere metoder på og finne ut hva de skal gi i gjenn for en bil, men og leite etter pris på nettet er ofte en dårlig deal, så de bruker andre metoder.men jeg skal ikke legge meg bort i det, men jeg blir så jævelig provosert av folk som ikke skjønner det at når noen legger insatsen sin i en sierra cosworth og virkelig står på og lager seg en kjempe flott bil ut av et 2,0 kaross, så er faktisk den bilen ganske mye bedre enn en orginal bil, det som gjør meg iritert er folk som mener at alle som bygger cosworth har bare en stål sak med masse ledninger og drit i, mens eiern av bilen mener han har en kjempe flott cosworth, jeg vil gi alle de som bygger seg en bil kjempe mye skryt fordi dem står på og får en bra bil ut av noe, og det samme gjelder de som kjøper seg en orginal bil og oppgraderer den med både motor og understell, og jeg kan vel si det sånn at vist du hadde satt to biler inntil hverandre og en var ombygd og den andre orginal og jeg hadde hatt mulighet til og handle så hadde det med at en av de er ombygd eller ikke hatt noe og si for jeg hadde tatt den bilen jeg føler kan gi meg mest i gjenn for pengene all ære til de som har orginal biler, men også all ære til de som har ombygde biler. jeg driter nå i hva det er jeg så lenge det står FORD SIERRA RS COSWORTH på bakluka så er det ingen som vet om den bilen er ombygd eller orginal, det er det som er problemet til mange av dere her inne, at dere har sett noen dårlige ombygde mens dere har sett mindre bra biler, men jeg gidder ikke fortsette og krangle om dette for vi blir aldri enige uansett[/quote Rart det der... for i mine papirer fra If, så står det følgende : Forsikringsverdien for kjøretøyet, nevnt i punkt 3.2, beregnes til hva det på skadedagen vil koste selskapet å anskaffe og omregistrere tilsvarende -eller i det alt vensentlige tilsvarende - utstyrt kjøretøy/del av samme merke,modell,type,årgang,utførelse og stand - gjenskaffelsesverdien. Då er vel selskapet egentlig nødt for å bruke nettet eller andre salgsmedier for å finne ut kor prisen på det som er skadet ligger ?? Eg vil hvertfall tolke det som at ka metoder selskapene bruker for å finne pris på bil eller deler er litt likegyldig.... dersom de hadde verdsatt bilen min etter kondemnering til 10000, så kunne vel eg bare sagt "flott - eg tar den eg....registrer den på mitt navn" )
cross-box Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 greit det RSCoz grunn til at jeg vet det er at det ble nylig regga og tolla inn en vingebil her i gata mi, og han måtte ut med 47000 totalt den dagen for å få skilt, og da er det inkl engangs avgift om reg skilter og timen på bt aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
lowman Posted July 9, 2007 Author Posted July 9, 2007 tydelig at du ikke kjenner meg Lowmantolka ting sånn .siden du skrev det du skrev.siden du også sier at du ikke bryr deg om at det er en orginal bil,betyr det vel helst at du vil ha en herje bil,noe som gir deg morro for evnt mindre penger.og som du ikke trenger tenke så mye på hva det historiske eller samleverdi angår...
Sierra IS-RS Posted July 9, 2007 Posted July 9, 2007 Enig i at en Orginalbil er noe spesielt i seg selv, ettersom dem blir sjeldnere for vær dag som går, og at dem har rullet ut slik fra farbrikken med full historikk osv er elskverdig! Da har man en bil, et unikt eksemplar, som enn i dag kan være skikkelig stolt over å ha. På en annen side så kan jeg se for meg at det må være hærligt tilfredstillende å eie en bil som enn har bygd opp seriøst sjøl helt fra grunnen av, og som en kjenner hver krinkel og krok og skrue på, hvor man kan se tilbake og dra opp et eget album med bilder fra bilens restaurering, montering, lakkering og alt arbeidet og tiden den har kostet, og se å tenke tilbake på at alt dette har jeg gjort selv! Kan se for meg at hvertfall jeg hadde vært stolt da Ford Sierra IS 85 (GO-bilen) - Performance By: 2,0 Injection Sport, RallySport -Styling, ORG-IS-LS-Diff, KentCams, RSCossie, Simons, KN, Koni Ashley manifoils, OMP, Autogage, Momo, Recaro, Pioneer, Sony, Magnat, Stinger, Michelin, Short Shift... Ford Sierra IS 86 (Herjebilen) SOLGT Bmw 523 98 Mod Yamaha RX1 Mountain 06
Sapphy Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 Eg gir vel **** i om dere kjører lapskaus, syns bare det var trivelig med litt temperatur her inne, å det er jo ikkje vanskelig å få til me litt drittslenging om hjemmelagde spytt og sparkel vrak!! haha
Ronny Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 (edited) Når jeg sier ombygd bil så mener jeg en bil der ALT er Cosworth. Noe annet blir en jalla Sierra med Cosworth motor for meg iallfall, sikkert forskjellige synspunkter der og men. Faaan. Jeg har jo ikke cosworth motor engang! Ble nok bare en jalla sierra min nå ja! TAKK Hovden! hahahaha :-D Edited July 10, 2007 by Ronny 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Guest Hovden Racing Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 Faaan. Jeg har jo ikke cosworth motor engang! Ble nok bare en jalla sierra min nå ja! TAKK Hovden! hahahaha :-D HAHA.. Arti du er Ronny Du forsto hva jeg mente tror jeg hehe... Jeg sikter til om noen ikke fullfører noe, bare sånn halvveis.. Du har jo IST som går rimelig bra Det er jo ikke penga det står på hos deg, det er hva du har lyst til å bygge.. Kjartan: Går helt sikkert greit om du girer ned såvidt her da.. Både du å jeg har rimelig strøkne originalbiler, men vi trenger ikke være så bråkjekke fordet..
RS 1000 Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 Kjartan: Går helt sikkert greit om du girer ned..OT!Dette er noe jeg tror du kan legge deg på minnet med én gang. Er motoren ferdig snart? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Ronny Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 HAHA.. Arti du er Ronny Du forsto hva jeg mente tror jeg hehe... Jeg sikter til om noen ikke fullfører noe, bare sånn halvveis.. Du har jo IST som går rimelig bra Det er jo ikke penga det står på hos deg, det er hva du har lyst til å bygge.. Riktig de Hovden, det var bare kødd ifra min side detta! :-) Prøver å få opp stemningen her vettu.. hehehe 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Sapphy Posted July 10, 2007 Posted July 10, 2007 hahaha, fine den razor! tror ikkje det blir så hakkende gale eg, men tiden vil vise! Motor blir ferdig i løpet august.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now