Furre Posted January 3, 2008 Author Posted January 3, 2008 enig med mark1 her, har hatt motoren oppe og kikka:) 88 Sierra cosworth 2-wd
tommy w Posted January 3, 2008 Posted January 3, 2008 siden jeg ikke har mulighet til å kikke på en motor akkurat nå så tok jeg frem papirene og kikket der og finner ingen plugg som dere snakker om, den som går ned i bunnpannen. Mulig det ikke vises på papirene og da må jeg beklage og jeg vil samtidig vli sterkt overrasket over hvor mye bevegelse det er i oljen under aktiv kjørng. So sagt så skal jeg hvertfall sjekke dette opp så snart jeg er bedre form. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Mark1 Posted January 3, 2008 Posted January 3, 2008 tommy w, sjekk bildet under.Hvis du ser på sylinder 3, ved nedre motorfestet så er det ei plate som er naglet fast, bak denne platen er veivhusventilasjonen på innsugsiden. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Furre Posted January 3, 2008 Author Posted January 3, 2008 hehe vanskelig å forklare bedre en dette Mark1:) Gøy denne tråden ble aktiv igjen.. 88 Sierra cosworth 2-wd
EscCos Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 jeg kappa opp ei slik nyre for noen år siden, og jeg tror ikke den er så veldig restriktiv (riktig bøyd, mark1? ) som mange skal ha det til. nå skal det jo sies at det var nyra som satt på motoren min som ble kappa, så jeg kjører med en liten rørstuss der Fikk du kjøpt denne "rørstussen" som ble montert i blokka, eller lagde du noe selv? Escort CosworthCapri MK ICapri MK III
a.nilsen Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Om du ikke vil ha nyra der kan du kappe av stussen fra den og sveise på en liten "flens" på den som mottager for røret/slangen du setter på den. Evnt sveise/lodde på en AN stuss og bruke det. Bare husk å få satt slangen i litt spenn ned mot stussen for den kan sprette ut om den er helt slapp eller litt drag utfra blokka.. Erfaringsmessig... Blir en jæ... vaskejobb. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
OleK Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 mekka røret selv. har nå bytta ut røret med en an12-kobling isteden, mye sikrere :) Cosworth!
EscCos Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Ok, takker for svarene. Escort CosworthCapri MK ICapri MK III
grcossie Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 Fikk du kjøpt denne "rørstussen" som ble montert i blokka, eller lagde du noe selv? Disse er å få kjøpt i fleng på ebay. Jeg fikk ebb til å lage en.http://cgi.ebay.co.uk/Cosworth-Sierra-Esco...=item48384a6fab
EscCos Posted November 22, 2009 Posted November 22, 2009 Disse er å få kjøpt i fleng på ebay. Jeg fikk ebb til å lage en.http://cgi.ebay.co.uk/Cosworth-Sierra-Esco...=item48384a6fabJa fant ut av det. Så fikk bestilt en på ebay. Escort CosworthCapri MK ICapri MK III
Sta1n1 Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 har noen kommet fram til om det er bedre med eller uten nyra nå ?
hår ball Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 har noen kommet fram til om det er bedre med eller uten nyra nå ? jeg har fjærna nyra på alle cosworthene jeg har hatt, og jeg kan ikke på stå at jeg har opplevd mer "oppkast" av den grunn.Men den orginale nyra er langt i fra noe flow brems, da jeg stortsett kapper i stykker di orginale for å lage nippelen. kjører med 2 x 16mm slanger, en fra hvær side på blokka, og opp i ei cola flaske, bare for og holde et øye med oppkastet etter ca 10 000 km i sommer, så var det vell en plass mellom 1-2 dl med kakao guffe i flaska. kjører mobil1 5-50 rally formula! har gjort det i alle år, og kommer nokk til og fortsette med det
Sta1n1 Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 (edited) jeg har fjærna nyra på alle cosworthene jeg har hatt, og jeg kan ikke på stå at jeg har opplevd mer "oppkast" av den grunn.Men den orginale nyra er langt i fra noe flow brems, da jeg stortsett kapper i stykker di orginale for å lage nippelen. kjører med 2 x 16mm slanger, en fra hvær side på blokka, og opp i ei cola flaske, bare for og holde et øye med oppkastet etter ca 10 000 km i sommer, så var det vell en plass mellom 1-2 dl med kakao guffe i flaska. kjører mobil1 5-50 rally formula! har gjort det i alle år, og kommer nokk til og fortsette med det så å fjerne nyra, lufte fra begge sider av blokka og kjøre det oppi enn slik speilvendt ekspansjonstank burde være mer enn greit nok gatebruk ? Edited February 9, 2012 by Sta1n1
turbodude Posted February 11, 2012 Posted February 11, 2012 Låner denne litt istede for å starte ny... Har kjøpt meg et as breather kit med oil separator og catch tank+fitting kit.Så da lurer jeg på hvordan det skal kobles? Har jeg skjønt det rett?
Roger Posted February 11, 2012 Posted February 11, 2012 Hvilken dimmensjon er det på slangestussene til disse tankene? 1990 Sierra RS Cosworth 4x4 1990 Sierra 2.0 Doch 4x4 2004 Passat tdi 4-motion
turbodude Posted February 11, 2012 Posted February 11, 2012 Hvilken dimmensjon er det på slangestussene til disse tankene? Har ikke tankene her nå men mener det er 16mm og 10mm på returen...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now